Το χαμένο υποβρύχιο του Ινδονησιακού ναυτικού πιθανότατα ήταν πολύ παλιό και υπερφορτωμένο όταν αναχώρησε για μια στρατιωτική άσκηση την Τετάρτη, σύμφωνα με έναν αναλυτή ειδικό σε θέματα Εθνικής Άμυνας.

Το KRI Nanggala-402, που εξαφανίστηκε στα ύδατα του Μπαλί, μετέφερε 53 άτομα κατά τη διάρκεια της άσκησης, δήλωσε το υπουργείο Άμυνας της Ινδονησίας. Ένα υποβρύχιο αυτής της κατηγορίας έχει μέγιστη χωρητικότητα 40 άτομα, σύμφωνα με τον Ridzwan Rahmat, κύριο αναλυτή άμυνας του Janes.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στην εξαφάνισή του ενδέχεται να συνέβαλε και η ηλικία του. Με περισσότερα από 40 χρόνια ζωής, το υποβρύχιο, που υπάρχει από την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, είναι ένα από τα παλαιότερα στον κόσμο που βρίσκονται εν ενεργεία μέχρι σήμερα και λόγω της κατασκευής του δεν μπορεί να αντέξει σε πίεση μεγαλύτερη των 230 μέτρων βάθους (δηλαδή μεγαλύτερη από 754 πόδια).

Υπολογίζεται ότι το πλήρωμα του KRI Nanggala-402 έχει ήδη ξεμείνει από οξυγόνο από τις 3 το πρωί του Σαββάτου, ώρα Τζακάρτας.

Η Σιγκαπούρη και η Μαλαισία έχουν στείλει πλοία εξοπλισμένα με οχήματα διάσωσης βαθιάς βύθισης για να βοηθήσουν στην έρευνα. Το αεροσκάφος Poseidon των ΗΠΑ βρίσκεται επίσης καθ’ οδόν από τις Φιλιππίνες, ενώ δύο αυστραλιανά πλοία έχουν φτάσει επί τόπου. Εν τω μεταξύ, η Ινδονησία έχει αναπτύξει περισσότερα από 20 σκάφη στην περιοχή και διεξάγει και εναέρια έρευνα αφότου παρατηρήθηκε μια πετρελαιοκηλίδα στο σημείο από όπου ξεκίνησε το υποβρύχιο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τον αναλυτή του Janes, το περιστατικό θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί εάν το πλοίο δεν είχε υπερφορτωθεί ή είχε αποσυρθεί λόγω ηλικίας. Συνήθως, τα ναυτικά υποβρύχια παραμένουν εν ενεργεία για περίπου 30 έως 35 χρόνια. Το KRI Nanggala-402 παράχθηκε στη Γερμανία το 1977 και εντάχθηκε στις τάξεις του ναυτικού της Ινδονησίας το 1981. Κανονικά έπρεπε να είχε παροπλιστεί, αλλά λόγω περιορισμένης χρηματοδότησης η κυβέρνηση αποφάσισε να το πάει για συντήρηση και αναβάθμιση στη Νότια Κορέα.

«Ήταν ένα ατύχημα που περίμενε να συμβεί», είπε ο Ridzwan Rahmat.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης