Ο αμερικανικός κολοσσός ζαχαροπλαστικής Mars Wrigley ζήτησε συγγνώμη και δήλωσε ότι «σέβεται την κινεζική κυριαρχία» μετά από την προβολή μιας διαφήμισης για τις μπάρες σοκολάτας Snickers στην οποία η Ταϊβάν παρουσιαζόταν ως μια «χώρα».

Κατά την Κίνα το νησί των 23 εκατομμυρίων κατοίκων, ακόμα κι αν κυβερνάται από ένα αντίπαλο κινεζικό καθεστώς, πρέπει να επανενωθεί με την υπόλοιπη εθνική επικράτεια. Αντιτίθεται σε οποιαδήποτε διεθνή αναγνώριση της Ταϊπέι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το διαφημιστικό βίντεο για μια εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν τα Snickers και το νοτιοκορεατικό μουσικό συγκρότημα BTS τελείωνε με τη φράση «διατίθεται μόνο στις ακόλουθες χώρες», εμφανίζοντας τις σημαίες της Νότιας Κορέας, της Μαλαισίας και της Δημοκρατίας της Κίνας (Ταϊβάν).

Αυτό το βίντεο, που δεν προοριζόταν να παρουσιαστεί στην αγορά της ηπειρωτικής Κίνας, εντοπίστηκε ωστόσο από Κινέζους χρήστες του διαδικτύου, προκαλώντας διαμάχη σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

«Λάβαμε υπόψη τα δημοσιεύματα που σχετίζονται με μια εκδήλωση των Snickers που διεξάγεται σε μέρη της Ασίας», ανέφερε η Mars Wrigley το βράδυ της Παρασκευής σε ανακοίνωση που δημοσιεύτηκε στον επίσημο λογαριασμό κοινωνικής δικτύωσης Weibo της Snickers China.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Το λαμβάνουμε αυτό πολύ σοβαρά υπόψη και ζητούμε ειλικρινή συγγνώμη», συνέχισε ο κολοσσός ειδών ζαχαροπλαστικής, υπογραμμίζοντας να «σεβόμαστε την κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα της Κίνας».

Στη συνέχεια, η Snickers China ανήρτησε ένα επιπλέον μήνυμα στον λογαριασμό της στο Weibo: «Υπάρχει μόνο μία Κίνα στον κόσμο και η Ταϊβάν είναι αναπόσπαστο μέρος της κινεζικής επικράτειας».

Αυτή η υπόθεση έρχεται εν μέσω εντάσεων Πεκίνου-Ταϊπέι, μετά την επίσκεψη στο νησί της Αμερικανίδας προέδρου της Βουλής των Αντιπροσώπων Νάνσι Πελόζι, σε μια επίσκεψη στην οποία η Κίνα απαντά αυτή τη στιγμή με μεγάλης κλίμακας στρατιωτικά γυμνάσια γύρω από την Ταϊβάν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Mars Wrigley δεν είναι η πρώτη ξένη εταιρεία που ζητά συγγνώμη από την Κίνα μετά από διπλωματικές γκάφες από φόβο μήπως χάσει την πρόσβαση στην τεράστια κινεζική αγορά.

Το 2019, η Dior, που ανήκει στον γαλλικό κολοσσό και στον κόσμο νούμερο ένα πολυτελές εμπορικό σήμα LVMH, ζήτησε συγγνώμη αφού χρησιμοποίησε έναν χάρτη της Κίνας που παρέλειπε την Ταϊβάν κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης σε κινεζικό πανεπιστήμιο.

Τον προηγούμενο χρόνο, η ιστοσελίδα του αμερικανικού κολοσσού των ξενοδοχείων Marriott αποκλείστηκε για μια εβδομάδα στην Κίνα. Αιτία; Η εταιρεία ανήρτησε ένα διαδικτυακό ερωτηματολόγιο περιπλαμβάνοντας κινεζικές περιοχές του Θιβέτ και του Χονγκ Κονγκ, αλλά και την Ταϊβάν, καθώς και τόσες πολλές διαφορετικές χώρες.

ΓΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης