Το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας, που δίνει μάχη ενάντια στον χρόνο για να εντοπίσει υποβρύχιο με 53 μέλη πληρώματος, το οποίο αγνοείται από την Τετάρτη, ανακοίνωσε σήμερα ότι εντόπισε αντικείμενο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι πρόκειται για το υποβρύχιο.
Το KRI Nanggala 402, ένα υποβρύχιο που κατασκευάστηκε το 1977, καταδύθηκε νωρίς το πρωί της Τετάρτης στη διάρκεια στρατιωτικών γυμνασίων στη θαλάσσια περιοχή στα ανοιχτά του νησιού Μπαλί.
Έκτοτε έχουν χαθεί τα ίχνη του, με τις στρατιωτικές Αρχές να εκτιμούν ότι τα αποθέματα οξυγόνου στο σκάφος αρκούν ως το πρωί του Σαββάτου.
Χθες, Πέμπτη, το βράδυ, το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας ανακοίνωσε ότι εντόπισε ένα άγνωστο αντικείμενο σε βάθος 50 με 100 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Πολεμικά πλοία εξοπλισμένα με σόναρ έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή με την ελπίδα να πρόκειται για το χαμένο υποβρύχιο.
«Έχουμε περιθώριο ως τις 3 αύριο (Σάββατο), οπότε καταβάλλουμε το μέγιστο των προσπαθειών μας σήμερα» εξήγησε ο Άσμαντ Ριάντ, εκπρόσωπος των ινδονησιακών ενόπλων δυνάμεων, στους δημοσιογράφους. «Ελπίζουμε να έχουμε καλά νέα» σχολίασε.
Πετρελαιοκηλίδα που εντοπίστηκε βόρεια του νησιού του Μπαλί, όπου είχε καταδυθεί το υποβρύχιο, προκαλεί ανησυχία, καθώς ενδέχεται να σημαίνει ότι υπήρξε διαρροή καυσίμων από αυτό, κάτι που ίσως υποδηλώνει ότι έχει υποστεί ζημιές, σύμφωνα με ειδικούς.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ινδονησίας είχε αρχικά ανακοινώσει ότι το υποβρύχιο μπορεί να έφτασε έως και σε 700 μέτρα βάθος, πολύ μεγαλύτερο από τα 500 μέτρα που είναι οι δυνατότητές του να πλέει.
Σήμερα οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι στέλνουν αερομεταφερόμενη ομάδα για να βοηθήσουν στις έρευνες. Επίσης δύο αυστραλιανά πολεμικά πλοία είναι καθ΄ οδόν, καθώς και ενισχύσεις από την Ινδία και τη Μαλαισία.
Η Σιγκαπούρη στέλνει από την πλευρά της ένα πλοίο που ειδικεύεται στη διάσωση υποβρυχίων, το MV Swift Rescue, και το οποίο αναμένεται να φτάσει στην περιοχή το Σάββατο.
Όμως οι ελπίδες να σωθούν τα 53 μέλη του πληρώματος μειώνονται γρήγορα. «Αν το υποβρύχιο έχει υποστεί σοβαρές ζημιές, αυτό ίσως να σημαίνει διάφορα πράγματα, για παράδειγμα ότι ο διαθέσιμος χώρος για το πλήρωμα είναι πολύ περιορισμένος και ότι υπάρχει λίγο οξυγόνο» παρατήρησε ο Κόλιν Κοχ, ειδικός σε ναυτικά ζητήματα και ερευνητής του Ecole des Etudes Internationales S. Rajaratnam στη Σιγκαπούρη. «Αυτό επίσης μπορεί να σημαίνει ότι τα αποθέματα οξυγόνου έχουν μειωθεί» πρόσθεσε.
Τα υποβρύχια είναι εξοπλισμένα ώστε να αποφεύγεται η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα, όμως αυτός ο εξοπλισμός ενδέχεται να έχει υποστεί ζημιές, ένα γεγονός που μπορεί να αποτελεί έναν άλλο μεγάλο κίνδυνο, πρόσθεσε ο ίδιος.
«Όχι μόνο η επάρκεια οξυγόνου, αλλά και το επίπεδο του διοξειδίου του άνθρακα στο εσωτερικό του υποβρυχίου μπορεί να καθορίσει την τύχη του πληρώματος» εξήγησε.