Συγγενείς ενός από τα θύματα του Airbus A330 ενισχύουν με την παρουσία τους την έρευνα που διεξάγεται για ανθρωποκτονία στην περίπτωση του αεροπορικού δυστυχήματος και υποστηρίζουν ότι σημαντικά αρχεία κατακρατούνται από την Air France.

Το γραφείο της Εισαγγελίας στο Παρίσι ξεκίνησε έρευνα την περασμένη εβδομάδα, κάτι που συμβαίνει αυτόματα σε περιπτώσεις θανάτου Γάλλων υπηκόων στο εξωτερικό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Μέχρι στιγμής οι έρευνες επικεντρώνονται στο ενδεχόμενο να ήταν ελαττωματικά τα όργανα μέτρησης της ταχύτητας του αεροσκάφους.

Νέες αποκαλύψεις δείχνουν πρόβλημα στους αισθητήρες ταχύτητας σε αεροσκάφη της Air France

Τουλάχιστον σε πέντε περιπτώσεις εντός του 2008 αεροσκάφη Α330 και Α340 της Air France παρουσίασαν προβλήματα με τους αισθητήρες ταχύτητας που σήμαναν λάθος συναγερμό, μεταξύ άλλων και για “απώλεια στήριξης”, σύμφωνα με μια έκθεση της ίδιας της εταιρείας που χρονολογείται από τον Σεπτέμβριο του 2008.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σε εσωτερικό υπόμνημά της, το Νοέμβριο του 2008, η Air France αναφέρει ότι υπήρξε “σημαντικός αριθμός συμβάντων” που συνδέονταν με τους αισθητήρες ταχύτητας. Τα πέντε περιστατικά, που πιστοποιήθηκαν από τους πιλότους των αεροπλάνων καταγράφονται σε μια έκθεση ασφαλείας με ημερομηνία 12 Σεπτεμβρίου 2008. Για να τηρηθεί η ανωνυμία των πιλότων δεν αναφέρονται οι ημερομηνίες των συμβάντων.

Τα περιστατικά αυτά αφορούν μια πτήση από το Τόκιο στο Παρίσι, μία από το Παρίσι για το Ανταναναρίβο, μία από την Καντόνα για το Παρίσι, μία από το Παρίσι για την Μπογκοτά και μία από το Παρίσι για τη Νέα Υόρκη

Στο εργαστήριο τα πρώτα θύματα για εξακρίβωση DNA

Στην αεροπορική βάση της πόλης Resife της Βραζιλίας έφθασαν χθες τα πρώτα πτώματα των άτυχων επιβατών της πτήσης AF 447, προκειμένου να υποβληθούν σε εργαστηριακούς ελέγχους και με τη μέθοδο DNA, να εξακριβωθεί η ταυτότητά τους.

Πρόκειται για τα άψυχα κορμιά 16 θυμάτων, τα οποία μεταφέρθηκαν στο Ινστιτούτο Legal Medicine της πρωτεύουσας Brasilia για αναγνώριση.

Τα υπόλοιπα 25 πτώματα, από τα συνολικά 41 που έχουν ανασυρθεί από τα νερά του Ατλαντικού, θα περάσουν την ίδια διαδικασία τις επόμενες μέρες. Η ταυτοποίηση των θυμάτων θα γίνει εξ’ ολοκλήρου από το βραζιλιάνικο Ινστιτούτο, ακόμα και αν κάποια από αυτά έχουν ήδη αναγνωρισθεί ενώ βρίσκονταν στης νήσους Fernando de Noronha, όπου αρχικα μεταφέρθηκαν.

Εντείνονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των μαύρων κουτιών

Στην περιοχή του Ατλαντικού, όπου βρέθηκαν τα πρώτα συντρίμμια του μοιραίου Airbus, που συνετρίβη την 1η Ιουνίου ενώ εκτελούσε την πτήση Ρίο Ντι Τζανέιρο – Παρίσι με 228 επιβαίνοντες, έφτασε την Τετάρτη και το γαλλικό πυρηνικό υποβρύχιο Emeraude, το οποίο θα επικεντρώσει τις έρευνες στον εντοπισμό των δύο μαύρων κουτιών του Airbus, τα οποία μπορεί να βρίσκονται σε βάθος μεγαλύτερο των 6 χιλιομέτρων.

Χωρίς τα μαύρα κουτιά είναι δύσκολο να πέσει φως στα αίτια του δυστυχήματος, καθώς τα μέχρι στιγμής στοιχειά δεν είναι αρκετά.

Έως τώρα οι έρευνες επικεντρώνονται στο γεγονός ότι το αεροσκάφος πετούσε με ταχύτητα πολύ μικρότερη από την κανονική. Όπως ανακοινώθηκε, οι αισθητήρες του αεροσκάφους, οι λεγόμενοι Σωλήνες Pitot, μπορεί να απενεργοποιήθηκαν εξαιτίας της εμφάνισης πάγου κατά την διάρκεια καταιγίδας σε μεγάλο υψόμετρο. Αυτό δεν επέτρεψε στους πιλότους να γνωρίζουν την ταχύτητα με την οποία κινείτο το αεροπλάνο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, εάν οι πιλότοι επιβράδυναν πολύ το αεροσκάφος, ενδέχεται αυτό να παρουσίασε απώλεια στήριξης και να έπεσε, ενώ εάν επιτάχυναν υπερβολικά, μπορεί η άτρακτος να μην άντεχε.

Αδιάκοπες έρευνες νυχθημερόν

Μία από τις ομάδες των συνεργείων της Βραζιλίας εντόπισε πριν λίγες μέρες ένα μεγάλο κομμάτι της ουράς του μοιραίου αεροσκάφους της Air France, που συνετρίβη στον Ατλαντικό ωκεανό την 1η Ιουνίου.

Ο Στρατός της Βραζιλίας έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες των δυτών να δένουν το κομμάτι του αεροσκάφους με τα χαρακτηριστικά χρώματα της γαλλικής αεροπορικής εταιρίας, προκειμένου να το ανελκύσουν.

Στις έρευνες συμμετέχουν 12 βραζιλιάνικα και δύο γαλλικά αεροσκάφη, καθώς και πέντε βραζιλιάνικα πλοία και μία γαλλική φρεγάτα.

Επίσης, η Ουάσινγκτον γνωστοποίησε ότι θα αποστείλει δύο υπερσύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές “σόναρ” του αμερικανικού Ναυτικού, για να βοηθήσουν στην προσπάθεια εντοπισμού των μαύρων κουτιών, τα οποία διαθέτουν ηχητικούς πομπούς που συνεχίζουν να εκπέμπουν στα πολύ βαθιά νερά του Ατλαντικού ωκεανού.

Το ιστορικό των ερευνών για την πτήση AF 447

·  1 Ιουνίου: Χάνεται η επαφή με το αεροσκάφος πάνω από τον Ατλαντικό

·  2 Ιουνίου: Εντοπίζονται τα πρώτα συντρίμμια από αέρος, ανάμεσα στα οποία είναι μία θέση επιβάτη. Ο υπουργός Άμυνας λέει ότι τα συντρίμμια είναι από το χαμένο αεροσκάφος.

·  3 Ιουνίου: Εντοπίζονται περισσότερα συντρίμμια και εντοπίζεται πετρέλαιο στην επιφάνεια της θάλασσας.

·  4 Ιουνίου: Ανασύρονται σημαδούρες και ξύλινες πλατφόρμες που λέγεται ότι είναι από το αεροπλάνο. Στη συνέχεια οι Αρχές ανασκεύασαν.

·  6 Ιουνίου: Ανασύρονται τα πρώτα δύο πτώματα, μία βαλίτσα, ένα σακίδιο και μία θέση.

·  7 Ιουνίου: Εντοπίζονται άλλα 14 πτώματα

.  8 Ιουνίου: Ανασύρεται το ουραίο τμήμα του αεροσκάφους και 8 ακόμη πτώματα.

.  9 Ιουνίου: Έχουν ανασυρθεί συνολικά 28 πτώματα, ενώ τα πρώτα 16 μεταφέρονται στο νησί Fernando de Noronha

. 10 Ιουνίου: Ανασύρθηκαν 13 ακόμη σοροί, ενώ παράλληλα ξεκινούν οι έρευνες για τον εντοπισμό των μαύρων κουτιών.

. 11 Ιουνίου: Στο εργαστήριο τα πρώτα θύματα για ταυτοποίηση.

Διαβάστε επίσης:

Αντικατάσταση των αισθητήρων ταχύτητας, 9 Ιουνίου 2009, 23:44

Προβλήματα στο Αirbus, 9 Ιουνίου 2009, 11:44

Airbus A-330: 24 μηνύματα λίγο πριν το τέλος…, 6 Ιουνίου 2009, 11:50

(Πρώτη καταχώρηση: 07 Ιουνίου 2009, 02:50)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης