Ανταπόκριση από Στρασβούργο – Νίκος Ρούσσης 

Ευχάριστη έκπληξη και έξω από τα τετριμμένα αποτέλεσε η ακρόαση που πραγματοποίησε η Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης, για την «εξερεύνηση της τεχνητής νοημοσύνης στα σχολεία» κατά τη διάρκεια της εαρινής ολομέλειάς της, στην οποία μαθητές από τα σχολεία της Αμερικανικής Κοινότητας στην Αθήνα παρουσίασαν το σχέδιό τους για την εξερεύνηση της ηθικής στην τεχνητή νοημοσύνη σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας ένα ανθρωποειδές ρομπότ που ονομάζεται «Niki».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Πρόεδρος του σχολείου Πέγκυ Πελώνη είπε στους βουλευτές ότι στόχος ήταν να ενθαρρυνθούν οι νέοι να «ξεπεράσουν τους φόβους για το πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να βλάψει την ανθρωπότητα ή να είναι ένα κακό που θα «καταστρέψει τον κόσμο» και αντ’ αυτού, με τη σωστή νοοτροπία, να αγκαλιάσουν ή ακόμα και να ξεκινήσουν την αλλαγή, μέσα από ένα ηθικό πρίσμα. Αυτό θα οδηγήσει την επόμενη γενιά να είναι λύτες προβλημάτων, κριτικοί στοχαστές και καινοτόμοι, παρά θύματα της τεχνολογικής αλλαγής».

Ο Αδριανός Μπότσιος, μέλος της ομάδας που δημιούργησε το «Niki», είπε ότι υπάρχουν δύο βασικά οφέλη από την πρακτική εμπειρία:

«Το πρώτο είναι η ικανότητα των μαθητών να εξερευνήσουν το άγνωστο «μαύρο κουτί» και να μάθουν πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι AI , και να δημιουργήσουν τους δικούς τους αλγόριθμους με βάση κάτι στο οποίο θέλουν να βρουν μια λύση. Και το δεύτερο, είναι να το κάνουν ηθικά. Αυτό είναι το νόημα της «Συνειδητοποιημένης Ιθαγένειας» στο σχολείο μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Kristian Bartholin, Επικεφαλής της Μονάδας Ψηφιακής Ανάπτυξης στο Συμβούλιο της Ευρώπης, περιέγραψε το έργο του οργανισμού στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης