Σε ευθεία αντιπαράθεση επιλέγει να έρθει η Κίνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση, με αφετηρία την επέκταση του ευρωπαϊκού φόρου άνθρακα στις αερομεταφορές.

Σύμφωνα με την εταιρεία EADS, το Πεκίνο μπλόκαρε τις πωλήσεις αεροσκαφών Airbus σε κινεζικές αεροπορικές εταιρείες, ανοίγοντας τον δρόμο για την κήρυξη εμπορικού πολέμου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο διευθύνων σύμβουλος της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής εταιρείας, μητρικής της Airbus, Λουί Γκαλουά, προειδοποίησε την Κομισιόν ότι, εάν δεν δώσει την απαιτούμενη προσοχή στις διαμαρτυρίες αεροπορικών εταιρειών από όλα τα σημεία της υφηλίου για τον φόρο άνθρακα, ο όμιλος θα υποστεί σοβαρές οικονομικές ζημίες.

«Η κινεζική κυβέρνηση μπλοκάρει την έγκριση» για δεκάδες αεροσκάφη τα οποία έχουν παραγγείλει κινεζικές εταιρείες, δήλωσε ο Γκαλουά. Σύμφωνα με τον ίδιο, η απόφαση του Πεκίνου επηρεάζει την παραγγελία 35 αεροσκαφών Α350 και 10 σούπερ τζάμπο Α380, δηλαδή το 20% της παραγωγής αεροσκαφών μεγάλης εμβέλειας της Airbus για εκείνη τη χρονιά.

Ο επικεφαλής της EADS τόνισε ότι η μόνη λύση είναι να επιτευχθεί μια παγκόσμια συμφωνία υπό την αιγίδα του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας του Ο.Η.Ε..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας σημειωθεί ότι από την 1η Ιανουαρίου του 2012 οι αεροπορικές εταιρείες εντάχθηκαν στο καθεστώς του ευρωπαϊκού συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων εκπομπών (ETS). Με βάση αυτό, υποχρεούνται όσες πετούν από και προς τα αεροδρόμια των 27 κρατών – μελών να καταβάλλουν ειδικό τέλος. Το Πεκίνο είχε ήδη καλέσει τις κινεζικές εταιρείες να μην πληρώσουν τους προβλεπόμενους φόρους. Σχεδόν τριάντα χώρες, μεταξύ των οποίων Κίνα, Η.Π.Α. και Ινδία, είχαν δεσμευτεί να λάβουν μέτρα, προκειμένου οι αερογραμμές τους να μην επιβαρυνθούν με έναν τέτοιο φόρο, απειλώντας τις Βρυξέλλες με αντίποινα.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης