«Τα σχέδια της Κίνας να αυξήσει την χρήση μείγματος βιοαιθανόλης με βενζίνη δεν θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά σιτηρών. Θεωρούμε εξωπραγματικό να εισάγουμε μεγάλες ποσότητες καλαμποκιού για την παραγωγή της» δήλωσε ανώτατος Κινέζος αξιωματούχος.
Το καύσιμο αιθανόλης, γνωστό ως E10, είναι συνηθισμένη βενζίνη με πρόσμιξη αιθανόλης σε ποσοστό 10% και πιστεύεται ότι μειώνει τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα και διοξειδίου του άνθρακα. Για την παραγωγή βιοαιθανόλης χρησιμοποιούνται υπολείμματα δασικών και γεωργικών καλλιεργειών, καθώς και ενεργειακά φυτά (φυτά που καλλιεργούνται ειδικά για την παραγωγή ενέργειας) όπως το καλαμπόκι, τα τεύτλα, το σόργο κ.α.
Η χρόνια κυβερνητική πολιτική στήριξης προς τους αγρότες που καλλιεργούσαν καλαμπόκι είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί η Κίνα με ένα σημαντικό απόθεμα. Το 2016 η παραγωγή καλαμποκιού στη χώρα ανερχόταν σε περίπου 220 εκατ. τόνους, ενώ τα αποθέματα ήταν 230 εκατ. τόνους.
Σύμφωνα με κυβερνητικές εκτιμήσεις, το απόθεμα της Κίνας επαρκεί για να καλύψει βραχυπρόθεσμα τη ζήτηση, επιτυγχάνοντας ισορροπία προσφοράς-ζήτησης στην αγορά καλαμποκιού σε τρία έως πέντε χρόνια.
Το 2004 η Κίνα ξεκίνησε πιλοτικά προγράμματα για την παραγωγή βιοαιθανόλης με βάση το καλαμπόκι, σε μία προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές αερίων και να προωθήσει παράλληλα μία νέα μορφή ενέργειας. Σήμερα η χώρα είναι ο τρίτος μεγαλύτερος παραγωγός βιοαιθανόλης στον κόσμο, χρησιμοποιώντας σχεδόν 2,6 εκατ.τόνους ετησίως.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Κίνα ανακοίνωσε οτι προγραμματίζει έως το 2020 να χρησιμοποιεί βιοαιθανόλη σε εθνικό επίπεδο θέτοντας παράλληλα στόχο, μέχρι τότε να διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα υγρών βιοκαυσίμων, καθώς και μία εγκατάσταση σε λειτουργία ικανή να παράγει 50.000 τόνους κυτταρινικής αιθανόλης ετησίως.
Για να μειώσει τα αποθέματα καλαμποκιού, η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τις εκτάσεις καλλιέργειας καλαμποκιού κατά 6.700.000 στρέμματα και θα στραφεί το 2017 σε άλλες καλλιέργειες.
Πηγές: ΑΜΠΕ, Xinhua