Το γερμανικό κέντρο για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας είχε ασχοληθεί με την περίπτωση του φερόμενου ως δράστη της επίθεσης στο Βερολίνο Άνις Άμρι πολλές φορές το 2016, αλλά είχε εκτιμήσει ότι δεν ήταν πολύ πιθανό να πραγματοποιήσει επίθεση, ανέφερε την Πέμπτη η εφημερίδα Suddeutsche Zeitung.

Η εφημερίδα αναφέρει επίσης, επικαλούμενη πηγές που πρόσκεινται στην έρευνα, ότι ο Άμρι είχε στείλει, μερικά λεπτά πριν ρίξει το φορτηγό του πάνω στο πλήθος σε μια χριστουγεννιάτικη αγορά, ένα sms στο οποίο έλεγε «ο αδελφός μου προσεύχεται, όλα πάνε καλά, Θεού θέλοντος, είμαι μέσα στο όχημα, προσευχηθείτε για μένα», ένα μήνυμα που φαίνεται να ενισχύει τη θέση πως υπήρχε ένας συνεργός, τουλάχιστον παθητικός. Ο παραλήπτης του μηνύματος μπορεί να ήταν ένας τυνήσιος πολίτης ηλικίας 40 ετών ο οποίος συνελήφθη χθες στο Βερολίνο.

Αναφερόμενη στο περιεχόμενο των αναφορών του κέντρου, με την τελευταία να φέρει ημερομηνία 14 Δεκεμβρίου δηλαδή πέντε ημέρες πριν από την επίθεση σε μια χριστουγεννιάτικη αγορά που προκάλεσε 12 θανάτους, η εφημερίδα υπογραμμίζει πως οι αρχές ήξεραν πως ο Τυνήσιος, που σκοτώθηκε την περασμένη Παρασκευή στην Ιταλία, είχε στενούς δεσμούς με τους γερμανικούς τζιχαντιστικούς κύκλους και είχε χαρακτηριστεί από την αστυνομία του Ντόρτμουντ «συμπαθών της οργάνωσης ISIS».

Οι ερευνητές είχαν επίσης ενημερωθεί πως ο Άμρι είχε τουλάχιστον μία φορά αναζητήσει στο διαδίκτυο πληροφορίες για την κατασκευή μιας βόμβας με σωλήνα και, σε μια διαδικτυακή συνομιλία, είχε προτείνει τις υπηρεσίες του ως καμικάζι, πιθανόν σε ένα μέλος του ISIS.

Εξάλλου, οι ειδικοί του κέντρου για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας είχαν πει πως ο Τυνήσιος διέθετε οκτώ γνωστές ταυτότητες, κυκλοφορούσε ελεύθερα και σταθερά στη γερμανική επικράτεια και είχε επισκεφθεί πολλές φορές την ισλαμική σχολή του Ντόρτμουντ που φέρεται να προετοιμάζει όσους θέλουν να ενταχθούν στις τάξεις του ISIS στη Συρία και στο Ιράκ.

Σύμφωνα με πολλά μμε, που επικαλούνται αστυνομικές πηγές, ο απολογισμός δεν ήταν βαρύτερος γιατί το σύστημα αυτόματης πέδησης για την αποφυγή σύγκρουσης ανέκοψε την κίνηση του οχήματος έπειτα από 60 έως 80 μέτρα. «Αυτή η τεχνολογία έσωσε ζωές», σύμφωνα με έναν γερμανό αξιωματούχο, τον οποίο επικαλείται η Suddeutsche Zeitung.