Το Υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας εξετάζει το ενδεχόμενο να ιδιωτικοποιήσει ένα ποσοστό λίγο κατώτερο του 50% των αυτοκινητοδρόμων της χώρας ώστε να αναπτυχθούν οι υποδομές της πιο αποτελεσματικά, γράφει το περιοδικό Der Spiegel.
Το οδικό δίκτυο μήκους περίπου 13.000 χιλιομέτρων, το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο έπειτα από αυτό των ΗΠΑ, σε μεγάλα τμήματά του οποίου δεν υπάρχει όριο ταχύτητας, ανήκει εξ ημισείας στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα 16 ομόσπονδα κρατίδια.
Ο υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε φέρεται να μελετά την πώληση του μεγαλύτερου ποσοστού των κρατιδίων και τη διατήρηση του ελέγχου από το Βερολίνο.
Δεν είναι σαφές πόσα χρήματα θα συγκεντρώνονταν από μια τέτοια αποκρατικοποίηση. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση εισπράττει ετησίως περίπου 4 δισ. ευρώ από τα διόδια των φορτηγών.
Το Υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζει ότι ασφαλιστικές εταιρείες και άλλοι επενδυτές σε αναζήτηση τοποθετήσεων με σταθερές αποδόσεις στην παρατεταμένη φάση χαμηλών επιτοκίων στην Ευρώπη, θα αγόραζαν πρόθυμα τις μετοχές των 16 ομόσπονδων κρατιδίων εάν ιδιωτικοποιούνταν, αναφέρει το Spiegel.
Εάν ελέγχει το ίδιο τους αυτοκινητοδρόμους, το Βερολίνο θεωρεί ότι θα μπορεί να κατασκευάζει και να επιδιορθώνει τμήματά τους και άλλες υποδομές, όπως γέφυρες και ανισόπεδους κόμβους, με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
Μέλη του γερμανικού κοινοβουλίου είπαν στο πρακτορείο Reuters ότι την εβδομάδα που πέρασε ο Σόιμπλε παρουσίασε μόνο τις αδρές γραμμές των σχεδίων του στην επιτροπή προϋπολογισμού, σημειώνοντας ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα διατηρήσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών εάν ιδιωτικοποιηθούν οι αυτοκινητόδρομοι.
Η ιδέα να ιδιωτικοποιηθούν οι γερμανικοί αυτοκινητόδρομοι ακούγεται περιοδικά, αλλά η υλοποίησή της πρέπει μάλλον να αναμένεται μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2017.
Ο υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, ο πρόεδρος του κεντροαριστερού κόμματος των Σοσιαλδημοκρατών (SPD), του ήσσονος εταίρου της κυβέρνησης συμμαχίας με το κόμμα Ένωση Χριστιανοδημοκρατών (CDU) υπό την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, αντιτίθεται σε κάθε τέτοιο σχέδιο.
«Δεν θα γίνει καμιά ιδιωτικοποίηση των δρόμων ή των εταιρειών διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων», δήλωσε εκπρόσωπος του Γκάμπριελ.
Η Μέρκελ αναμένεται να διεκδικήσει την τέταρτη θητεία της στην καγκελαρία το 2017. Τόσο οι συντηρητικοί όσο και το SPD λένε ότι δεν θέλουν να συνεχίσουν να κυβερνούν μαζί.