Ο επικεφαλής του συνδικάτου των μηχανοδηγών της Γερμανίας GDL δήλωσε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη που μεταδόθηκε σήμερα ότι πιθανώς η απεργία, η οποία αυτήν την εβδομάδα προκάλεσε εκτεταμένα προβλήματα, να λήξει αρκετές ημέρες πριν από την προγραμματισμένη λήξη της την Κυριακή.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό HR, ο Κλάους Βέσελσκι ανέφερε ότι το συνδικάτο, το οποίο εκπροσωπεί περίπου 20.000 μηχανοδηγούς, εξετάζει μία πρόταση που διατυπώθηκε την Τετάρτη από την εταιρεία σιδηροδρόμων Deutsche Bahn να οριστεί εξωτερικός μεσολαβητής, ώστε να αρθεί το αδιέξοδο στις διαπραγματεύσεις, κάτι που μέχρι τώρα το GDL αρνούνταν κατηγορηματικά.

«Θα προβούμε σε ανακοίνωση σήμερα το μεσημέρι σχετικά με την πρόταση της Deutsche Bahn» είπε ο Βέσελσκι, προτού αφήσει να εννοηθεί για πρώτη φορά ότι η απεργία ενδεχομένως να ανασταλεί.

«Θεωρώ ότι η απεργία είτε θα συνεχιστεί είτε θα διακοπεί κάποια λογική στιγμή» πρόσθεσε.

Η επταήμερη απεργία –η όγδοη μέσα σε 10 μήνες– ξεκίνησε τη Δευτέρα με στόχο να υποστηρίξει τα αιτήματα για διαπραγμάτευση εκ μέρους και άλλων εργαζομένων στους σιδηροδρόμους για μισθολογικές αυξήσεις 5% και μείωση των εβδομαδιαίων ωρών εργασίας από τις 39 στις 37 ώρες.

Η Deutsche Bahn, η οποία απασχολεί 200.000 υπαλλήλους, έχει προσφέρει στους μηχανοδηγούς της μισθολογική αύξηση 4,7% και εφάπαξ καταβολή 1.000 ευρώ.

Αρνείται, όμως, να επιτρέψει στην GDL να διαπραγματευτεί μισθολογικές συμφωνίες για άλλους εργαζομένους στην εταιρεία πλην των μηχανοδηγών.

Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι εξυπηρετούν περίπου 5,5 εκατομμύρια επιβάτες ημερησίως, ενώ, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ένωσης Γερμανικών Βιομηχανιών (BDI), το κόστος της απεργίας υπολογίζεται σε περίπου 100 εκατ. ευρώ την ημέρα.