Προς την εισαγωγή ενός νομικού ορισμού του επαγγέλματος του «influencer» κινείται η Γαλλία, δήλωσε την Παρασκευή ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Μπρουνό Λεμέρ.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, θα δημιουργηθεί ένα νομικό πλαίσιο που θα θέτει φραγμούς στην προώθηση επικίνδυνων προϊόντων ή υπηρεσιών, ξεκινώντας από την προώθηση αλκοολούχων ποτών, αθλητικών στοιχημάτων ή χρηματοοικονομικών προϊόντων. Επίσης, θα απαγορεύονται αυστηρά οι διαφημίσεις καλλυντικών φαρμάκων ή χειρουργικών επεμβάσεων. Θα προβλέπεται ακόμη πως όταν ένας influencer προβάλλει εικόνες ή βίντεο που έχουν υποστεί διαδικασίες επεξεργασίας θα πρέπει να συνοδεύονται από την ένδειξη: «εικόνες ρετουσαρισμένες».

Προβλέπεται, τέλος, ότι σε περίπτωση απάτης οι influencers ενδέχεται να αντιμετωπίσουν απαγόρευση άσκησης του επαγγέλματος. Μια κύρωση που μπορεί να λάβει τη μορφή διαγραφής -προσωρινής ή οριστικής- των λογαριασμών τους στα κοινωνικά δίκτυα. Υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι το Instagram, το TikTok και άλλες πλατφόρμες που εδρεύουν εκτός Γαλλίας θα συμφωνήσουν να παίξουν το παιχνίδι.