Προς την εισαγωγή ενός νομικού ορισμού του επαγγέλματος του «influencer» κινείται η Γαλλία, δήλωσε την Παρασκευή ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Μπρουνό Λεμέρ.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, θα δημιουργηθεί ένα νομικό πλαίσιο που θα θέτει φραγμούς στην προώθηση επικίνδυνων προϊόντων ή υπηρεσιών, ξεκινώντας από την προώθηση αλκοολούχων ποτών, αθλητικών στοιχημάτων ή χρηματοοικονομικών προϊόντων. Επίσης, θα απαγορεύονται αυστηρά οι διαφημίσεις καλλυντικών φαρμάκων ή χειρουργικών επεμβάσεων. Θα προβλέπεται ακόμη πως όταν ένας influencer προβάλλει εικόνες ή βίντεο που έχουν υποστεί διαδικασίες επεξεργασίας θα πρέπει να συνοδεύονται από την ένδειξη: «εικόνες ρετουσαρισμένες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Προβλέπεται, τέλος, ότι σε περίπτωση απάτης οι influencers ενδέχεται να αντιμετωπίσουν απαγόρευση άσκησης του επαγγέλματος. Μια κύρωση που μπορεί να λάβει τη μορφή διαγραφής -προσωρινής ή οριστικής- των λογαριασμών τους στα κοινωνικά δίκτυα. Υπό την προϋπόθεση βεβαίως ότι το Instagram, το TikTok και άλλες πλατφόρμες που εδρεύουν εκτός Γαλλίας θα συμφωνήσουν να παίξουν το παιχνίδι.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης