Οι δυσκολίες στην προμήθεια καυσίμων συνεχίζονται σήμερα στη Γαλλία, όπου πολλά διυλιστήρια και δεξαμενές αποθήκευσης εξακολουθούν να βρίσκονται υπό κατάληψη από εργαζομένους που αντιτίθενται στο νομοσχέδιο για την εργασιακή μεταρρύθμιση, παρά την υπόσχεση της κυβέρνησης να τα «απελευθερώσει».
«Πέντε από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας απεργούν, έχουν σταματήσει ή σταματούν» δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ο Εμμανουέλ Λεπίν, ομοσπονδιακός γραμματέας του πετρελαϊκού κλάδου της συνδικαλιστικής συνομοσπονδίας CGT, που ηγείται της κινητοποίησης. Εκατοντάδες μέλη της CGT έχουν αποκλείσει σήμερα την αποθήκη καυσίμων του Φος-συρ-Μερ (νοτιοανατολική Γαλλία), συμμετέχοντας έτσι στις δράσεις που έχουν αρχίσει εδώ και πολλές ημέρες στη βόρεια και τη δυτική Γαλλία.
«Κανένα πλοίο δεν φορτώνει ούτε ξεφορτώνει σήμερα στις εγκαταστάσεις» δήλωσε στο Ρeuters ο Πασκάλ Γκαλεοτέ, γενικός γραμματέας της CGT στη Μασσαλία. Ωστόσο, ο αποκλεισμός πολλών από τις 189 αποθήκες καυσίμων, οι οποίες ήταν αποκλεισμένες εδώ και πολλές ημέρες, έχει αρθεί από τις δυνάμεις της τάξης, επιβεβαίωσε στο AFP ο Ερίκ Σελινί, συντονιστής της CGT στον όμιλο Total, χωρίς να μπορεί να δώσει τον ακριβή αριθμό των αποθηκών που παραμένουν αποκλεισμένες.
Ο υπουργός Οικονομικών Μισέλ Σαπέν, ο οποίος επέκρινε τους αποκλεισμούς ως «μη θεμιτούς», επανέλαβε σήμερα το πρωί ότι η βούληση της κυβέρνησης είναι να χρησιμοποιήσει «όλα τα εργαλεία» που έχει στη διάθεσή της για να τους σταματήσει.
Στο βορειοδυτικό τέταρτο της Γαλλίας, οι ουρές που σχημάτισαν οι αυτοκινητιστές στα πρατήρια καυσίμων έκανε τις Αρχές να λάβουν από την Παρασκευή μέτρα για την επιβολή ανώτατων ποσοτήτων στη διανομή. Οι δυσκολίες στον ανεφοδιασμό επέφεραν πλήρη ή μερική έλλειψη ορισμένων τύπων καυσίμου σε περίπου 1.500 πρατήρια από τα 12.000 της χώρας, σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών Αλέν Βινταλί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης: «Καμπανάκι» Έτινγκερ για τις δημοσιονομικές επιδόσεις της Γαλλίας