Γράφει ο Νίκος Ρούσσης
Στην προσεχή Σύνοδο της Ολομέλειας του Ευρωκοινοβουλίου (26-29 Φεβρουαρίου), θα τεθεί προς ψήφιση η πολιτική συμφωνια για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης, που εγκρίθηκε από την Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών.
Οι νέοι κανόνες ενισχύουν την ακεραιότητα των προεκλογικών εκστρατειών και βοηθούν στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της ξένης παρέμβασης.
Οι ψηφοφόροι θα μπορούν να αναγνωρίζουν καλύτερα τις πολιτικές διαφημίσεις και να βλέπουν ποιος πλήρωσε για αυτές Τα προσωπικά δεδομένα των ανθρώπων θα προστατεύονται
Οι νέοι κανόνες θα ρυθμίζουν τις πολιτικές διαφημίσεις, ιδίως τις διαδικτυακές διαφημίσεις, ενώ θα παρέχουν επίσης ένα πλαίσιο για τους πολιτικούς παράγοντες να διαφημίζονται πιο εύκολα σε ολόκληρη την ΕΕ.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η πολιτική διαφήμιση θα πρέπει να φέρει σαφή σήμανση. Οι πολίτες, οι αρχές και οι δημοσιογράφοι θα μπορούν εύκολα να λάβουν πληροφορίες σχετικά με το γιατί βλέπουν μια διαφήμιση, ποιος τη χρηματοδοτεί, πού είναι εγκατεστημένοι, πόσα έχουν πληρώσει και με ποιες εκλογές ή δημοψήφισμα συνδέεται το μήνυμα.
Για τον περιορισμό της ξένης παρέμβασης στις ευρωπαϊκές δημοκρατικές διαδικασίες, η χορηγία διαφημίσεων εκτός ΕΕ θα απαγορευθεί κατά το τρίμηνο πριν από τις εκλογές ή το δημοψήφισμα.
Οι κανόνες αφορούν μόνο αμειβόμενες πολιτικές διαφημίσεις. Δεν επηρεάζουν το περιεχόμενο των πολιτικών διαφημίσεων ούτε τους κανόνες διεξαγωγής και χρηματοδότησης πολιτικών εκστρατειών. Προσωπικές απόψεις, πολιτικές απόψεις, όπως οποιοδήποτε δημοσιογραφικό περιεχόμενο χωρίς χορηγία ή ανακοινώσεις σχετικά με τη διοργάνωση εκλογών (π.χ. ανακοινώσεις υποψηφίων ή προώθηση της συμμετοχής) από επίσημες εθνικές πηγές ή πηγές της ΕΕ δεν επηρεάζονται.