Καθημερινά παρουσιάζονται gadgets που έχουν ως σκοπό να μετατρέψουν το αυτοκίνητο σε έναν ψηφιακό «πύργο ελέγχου». Ασύρματοι media players και φορτιστές είναι μόνο λίγες από τις συσκευές που αναπτύσσονται για να ενσωματωθούν στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων.

Ο Θίλο Κοσλόφκσι του Wired προβλέπει ότι η εποχή που θα μπορούμε να περιηγηθούμε στο Internet από το όχημά μας είναι πιο κοντά από ποτέ, καθώς τα πρώτα πολυτελή οχήματα που θα συνδέονται στο Διαδίκτυο αναμένεται να κυκλοφορήσουν εντός του 2014. Οι υπόλοιποι οδηγοί θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν ένα «ιντερνετικό» αυτοκίνητο από το 2016 κι έπειτα. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες υποτίθεται ότι θα είναι πολλές και άκρως χρήσιμες για την οδική ασφάλεια και την ευκολία του οδηγού.

Τα μελλοντικά οχήματα θα μπορούν να εκμεταλλεύονται το Internet για να στέλνουν δεδομένα που συλλέγουν σε άλλους οδηγούς, ώστε να αποτρέπονται τα κουραστικά μποτιλιαρίσματα στους δρόμους αλλά και τα τροχαία ατυχήματα. Επίσης, θα υπάρχει η δυνατότητα του «αυτόματου πιλότου», όπου θα υπάρχει ένα κομβόι συνδεδεμένων αυτοκινήτων με ίδιο προορισμό, με τον «οδηγό» να κάθεται αναπαυτικά στη θέση του και να ξεκουράζεται, χωρίς να χρειάζεται να ανησυχεί για την ασφάλειά του.

Μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Gartner έδειξε ότι το 46% των οδηγών στις ΗΠΑ επιθυμεί να έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται με ασφάλεια εφαρμογές που θα μπορούν να εντοπίζουν μία κενή θέση παρκαρίσματος ή ακόμα να ειδοποιούν για μία ενδεχόμενη φθορά του αυτοκινήτου. Το 1/3 των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα ήθελε να έχει στην κατοχή του ένα όχημα που θα μπορεί να λειτουργεί χωρίς οδηγό. Τέλος, το 30% των οδηγών απάντησε ότι θα ήθελε να χρησιμοποιεί το smartphone του ως δίαυλο για να μπορεί να συνδέεται στο Internet.

Βέβαια, το εύλογο ερώτημα που τίθεται είναι το κατά πόσον οι οδηγοί θα είναι συγκεντρωμένοι στην οδήγηση έχοντας στη διάθεσή τους τόσες εφαρμογές, ειδικά εάν λάβουμε υπ’ όψιν τον ρόλο που έχουν παίξει μέχρι στιγμής τα κινητά τηλέφωνα στην έλλειψη συγκέντρωσης και τη σχέση αυτής με σημαντικό ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων.

Επιμέλεια: Μάριος Μπουμπής