Από το Παλέρμο και τη Νάπολη, τις μεγαλουπόλεις του Νότου, ξεκίνησαν φέτος οι εκπτώσεις στην Ιταλία.

Στις κεντρικές οδούς της Νάπολης, από το πρωί, το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού είναι έντονο και έχουν σχηματισθεί ουρές έξω από ορισμένα απ’ τα γνωστότερα καταστήματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού συλλόγου Κονφκομέρτσιο, κάθε Ιταλός, κατά μέσο όρο, πρόκειται να ξοδέψει φέτος 400 ευρώ για αγορές ενδυμάτων και αξεσουάρ.

Οι συνολικές εισπράξεις των εκπτώσεων ελπίζεται να φθάσουν τα 6,2 δισ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 18% του συνολικού ετήσιου τζίρου του εμπορικού αυτού τομέα.

Στις έξι του μηνός, πρόκειται να αναρτηθούν οι ταμπέλες με γραμμένο «saldi», (σ.σ. «εκπτώσεις») και στη Ρώμη, το Μιλάνο, τη Φλωρεντία, τη Βενετία και το Τορίνο. Σήμερα, η μείωση, επί της αρχικής τιμής, είναι της τάξεως του 30%, αλλά με την πάροδο των ημερών, αναμένεται, σε πολλές περιπτώσεις, να φθάσει μέχρι και το 70%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως τονίζουν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, φέτος, ιδίως στη Ρώμη, πολλοί ιδιοκτήτες καταστημάτων εναποθέτουν μεγάλες ελπίδες στην περίοδο των εκπτώσεων.

Οι διαδηλώσεις και οι φοιτητικές, κυρίως, κινητοποιήσεις του περασμένου Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου, κράτησαν αρκετούς πελάτες μακριά από τα μαγαζιά, ιδίως στις κεντρικές οδούς της Αιώνιας Πόλης.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που παρουσίασε το Εθνικό Παρατηρητήριο της Ένωσης Καταναλωτών (Federconsumatori), μέχρι τις 24 Δεκεμβρίου (την παραδοσιακή περίοδο κατά την οποία οι Ιταλοί αγοράζουν τα δώρα για συγγενείς και φίλους) σημειώθηκε κάμψη των πωλήσεων κατά 10%, σε σχέση με τις προβλέψεις.

Αντί για 5,5 δισ. ευρώ των αρχικών εκτιμήσεων, εισπράχθηκαν, τελικά, 5 δισ. ευρώ. Γι’ αυτό και κάποιες μεγάλες «φίρμες», σε γνωστά καταστήματα των ιταλικών πόλεων, προχώρησαν ήδη σε φιλικές και ανεπίσημες προσφορές για τους πιο καλούς πελάτες τους, ρίχνοντας την τελική τιμή ακόμη και στο ήμισυ.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης