Σύμφωνα με τελευταία δημοσιεύματα, ο Κορνέλιους Γκούρλιτ, είναι ζωντανός και μάλιστα διαμένει στο παλιό του διαμέρισμα.

Δύο διαφορετικές αναφορές υποστηρίζουν πως ο άντρας που έκρυψε έναν ολόκληρο ναζιστικό θησαυρό, αποτελούμενο από 1.406 πίνακες ζωγραφικής διάσημων καλλιτεχνών, στο σπίτι του στο Μόνακο, εξακολουθεί να διαμένει στην ίδια διεύθυνση.

Δημοσιογράφοι από το γαλλικό περιοδικό «Paris Match», ισχυρίζονται ότι εντόπισαν τον Κορνέλιους Γκούρλιτ σε ένα τοπικό εμπορικό κέντρο, αφού πρώτα τον είδαν να βγαίνει από το διαμέρισμά του στην περιοχή Schwabing. Σύμφωνα με το περιοδικό, ο Γκούρλιτ αρνήθηκε να παραχωρήσει συνέντευξη λέγοντας: «Η αποδοχή που έρχεται από τη λάθος πλευρά, είναι το χειρότερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί». Ταυτόχρονα, ο ίδιος περιγράφεται από το περιοδικό ως ένας ηλικιωμένος με «κομψή συμπεριφορά» και «διαπεραστικά μπλε μάτια γεμάτα φόβο και θυμό».

Την ίδια στιγμή, μια επιστολή υπογεγραμμένη από τον Κορνέλιους Γκούρλιτ δημοσιεύτηκε στο γερμανικό «Spiegel» και φαίνεται να υποστηρίζει τη θεωρία πως ο Γκούρλιτ συνεχίζει κανονικά τη ζωή του, παρά τα όσα έχουν συμβεί με τους πίνακες. Με την επιστολή που φέρει ημερομηνία 4 Νοεμβρίου και που έχει αποσταλεί από τη διεύθυνση που βρέθηκαν τα έργα τέχνης, ο ίδιος ζητά από το περιοδικό να μην αναφερθεί ξανά στο όνομά του.

Λέγεται πως η αρχική πρόθεση του 80χρονου ήταν να αποστείλει την επιστολή όχι στο «Spiegel», αλλά στο ανταγωνιστικό του περιοδικό «Focus», που έφερε στη δημοσιότητα την ιστορία. Ωστόσο, όταν ο Γκούρλιτ έγραψε το γράμμα του τη Δευτέρα, το «Der Spiegel» δεν είχε ακόμη δημοσιεύσει το άρθρο του για τον εντοπισμό των πανάκριβων έργων τέχνης.

Την Τρίτη, οι βαυαρικές τελωνειακές αρχές δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν πού βρίσκεται ο Γκούρλιτ, τροφοδοτώντας τις θεωρίες που υποστηρίζουν ότι είναι νεκρός. Μέχρι στιγμής δεν έχει εκδοθεί ένταλμα σύλληψής του, αν και πολλοί είναι εκείνοι που θα αναζητήσουν απαντήσεις από τον ίδιο τις προσεχείς εβδομάδες.

Το Σάββατο, κατασχέθηκαν ακόμη 22 έργα τέχνης από ένα διαμέρισμα κοντά στην Στουτγάρδη, που ανήκει στον Νικολάους Φράσλε, κουνιάδο του Κορνέλιους Γκούρλιτ, ενώ παραμένει ασαφές το πόσα από τα έργα είχαν λεηλατηθεί από τους Ναζί ή είχαν κατασχεθεί από τις Εθνικές Πινακοθήκες ως «εκφυλισμένη τέχνη».

Με πληροφορίες από τον Guardian