Από την έλλειψη ενέργειας και τροφίμων υποφέρει η Αίγυπτος, αν και ο πρόεδρος της χώρας έχει καταφέρει να επιβάλει μια οριακή πολιτική σταθερότητα.

Όπως αναφέρει το energypress.gr, χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι η αύξηση 78% που επιβλήθηκε στις τιμές των καυσίμων πριν από δύο εβδομάδες, ώστε να περιοριστεί το κόστος των υπέρογκων επιδοτήσεων για το κράτος. Παράλληλα, κυριαρχεί η έλλειψη επαρκούς προμήθειας ηλεκτρισμού και ορυκτών καυσίμων, τη στιγμή που οι διακοπές ρεύματος αποτελούν συχνό φαινόμενο, ακόμα και σε μεγάλες πόλεις όπως το Κάιρο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με τους Financial Times, οι βιομηχανίες της Αιγύπτου λειτουργούν σε ποσοστό 60-70%, επιδεινώνοντας την ανεργία στη χώρα και η κυβέρνηση εξετάζει τις επιλογές της ώστε να βελτιώσει τα πράγματα στον ενεργειακό τομέα.

Μια πιθανή λύση που εξετάζεται είναι η εισαγωγή αερίου από το Ισραήλ, καθώς το Τελ Αβίβ εμφανίζεται πρόθυμο να χρησιμοποιήσει το αέριο ως πολιτικό μέσο για να εξομαλύνει τις σχέσεις με τους γείτονές του. Η κατάσταση στη Γάζα, όμως, δυσχεραίνει την προοπτική αυτή, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, ενώ το κοίτασμα Λεβιάθαν δεν είναι ακόμα έτοιμο να παράγει αέριο προτού περάσουν 3-4 ακόμη χρόνια.

Πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Αίγυπτο, όπως η BG και η Fenosa, που διαθέτουν σταθμούς LNG οι οποίοι δεν λειτουργούν εδώ και αρκετό καιρό και περιμένουν την υλοποίηση της συμφωνίας με το Ισραήλ για να εξάγουν LNG και πάλι. Οι δύο εταιρείες έχουν προσφύγει δικαστικά ενάντια στην αιγυπτιακή κυβέρνηση, αλλά εκτιμάται ότι θα συμφωνήσουν να αποσύρουν τις αγωγές τους εφόσον επιτραπεί η εισαγωγή ισραηλινού αερίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τέλος, οι ευρωπαϊκές χώρες και οι ενεργειακοί τους όμιλοι παρακολουθούν με ενδιαφέρον τα όσα συμβαίνουν στην Αίγυπτο για έναν ακόμη λόγο: Μέσω του Σουέζ διακινούνται ποσότητες LNG που αντιστοιχούν στο 13% του παγκόσμιου εμπορίου LNG, αλλά και 3 εκατ. βαρέλια πετρελαίου καθημερινά, δηλαδή το 7% της παγκόσμιας παραγωγής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης