Εσωτερική έκθεση της Volkswagen, αποκαλύπτει πως πολλοί συνεργάτες της παραδέχθηκαν ότι συμμετείχαν στην εγκατάσταση του λογισμικού που παραποιούσε τα δεδομένα των αναγραφόμενων τιμών ρύπων και της κατανάλωσης πετρελαίου ντίζελ. Αυτά αναφέρονται σε δημοσίευμα της κυριακάτικης έκδοσης της εφημερίδας Bild. Στο ρεπορτάζ τονίζεται πως η εταιρεία δεν θέλησε να πάρει θέση στο δημοσίευμα.

Η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ κάλεσε την Volkswagen να ξεκαθαρίσει άμεσα το θέμα.
Οι σκανδαλώδεις αποκαλύψεις για τη VW μπορούν να γίνουν αφορμή για μια ριζική αλλαγή νοοτροπίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και να δώσουν ώθηση στην ηλεκτροκίνηση, εκτιμά ο οικονομολόγος Στέφαν Μπράτσελ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο γερμανικός κολοσσός στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκεται σε ιδιαίτερα δεινή θέση και απειλείται με σωρεία αγωγών στη Γερμανία. Ήδη ένας μέτοχος από την Βάδη-Βυρτεμβέργη κατέθεσε αγωγή αποζημίωσης σε δικαστήριο του Μπραουνσβάιγκ. Οι αμερικανικές αρχές προστασίας του περιβάλλοντος EPA, που δημοσιοποίησαν το σκάνδαλο πριν από περίπου δυο εβδομάδες, ανακοίνωσαν ότι θα προβούν και σε νέα τεστ.

Την ερχόμενη Τρίτη, ο νέος πρόεδρος της εταιρείας Ματίας Μύλερ θα μιλήσει στους εργαζόμενους και μια ημέρα αργότερα έχει προγραμματιστεί σύσκεψη του διοικητικού συμβουλίου. Επιπλέον ο Μίχαελ Χορν, επικεφαλής της Volkswagen στις ΗΠΑ καλείται να δώσει απαντήσεις στο αμερικανικό Κογκρέσο.

Η Μέρκελ ζητά διαλεύκανση της υπόθεσης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γερμανίδα καγκελάριος μιλώντας στο γερμανικό ραδιόφωνο Deutschlandfunk δήλωσε πως ελπίζει η εταιρεία να διαλευκάνει την υπόθεση και επεσήμανε πως το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε πριν από δυο εβδομάδες προκαλεί πιέσεις και είναι δυσάρεστο.

Η καγκελάριος Μέρκλ δήλωσε πως η εμπιστοσύνη στην γερμανική οικονομία δεν κλονίστηκε τόσο ώστε να μην θεωρείται η Γερμανία μια ασφαλής οικονομική χώρα.

Frankfurter Allgemeine: Η VW εξαπατούσε συστηματικά πελάτες και αρχές

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με άλλο δημοσίευμα της εφημερίδας Frankfurter Allgemeine, ο κύκλος των ανθρώπων που γνώριζαν είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που αρχικά είχε αναφερθεί. «Η θέση ότι αυτό είναι έργο μερικών εγκληματικών φυσιογνωμιών δεν ευσταθεί» γράφει η εφημερίδα και συμπληρώνει πως ο όμιλος «εξαπατούσε συστηματικά πελάτες και αρχές». Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας πιέζει τον νέο πρόεδρο Ματίας Μύλερ να ταξιδέψει στις ΗΠΑ και να επιδείξει μεταμέλεια.

«Δεν σχολιάζουμε αυτά τα δημοσιεύματα. Θα τοποθετηθούμε όταν θα έχουμε χειροπιαστές αποδείξεις» απάντησε ο εκπρόσωπος τύπου της Volkswagen.
 
Αδιευκρίνιστο ποιος έδωσε την εντολή

Επικριτικά μίλησε και ο πρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σούλτς, ο οποίος δήλωσε πως το σκάνδαλο ήταν «ένα χτύπημα για την Γερμανία, για τους χιλιάδες πελάτες αλλά και για τους εργαζόμενους».

Σύμφωνα με την κυριακάτικη Bild, οι μηχανικοί της εταιρείας δεν μπόρεσαν να βρουν λύση για τους κανόνες που αφορούσαν την εκπομπή ρύπων και το μέγεθος των δαπανών και για το λόγο αυτό αποφάσισαν να κάνουν χρήση του παραποιημένου λογισμικού. Αδιευκρίνιστο όμως παραμένει ποιος έδωσε εντολή για την τοποθέτησή του.

Σύμφωνα με την αυριανή έκδοση της εφημερίδας Automobilewoche, η εταιρεία θέλει να υλοποιήσει τους στόχους που έθεσε για το 2016 και υπόσχεται την παροχή βοήθειας στους εταίρους της. Στη Γερμανία πάντως αναζητούνται δικηγορικά γραφεία για την κατάθεση ομαδικών αγωγών.

Ευκαιρία για νέα αντίληψη το σκάνδαλο της VW

Οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας συμφωνούν ότι μακροπρόθεσμα ο κλάδος οδηγείται βαθμιαία προς την ηλεκτροκίνηση και τις κυψέλες καυσίμου, επισήμανε στην DW ο Στέφαν Μπράτσελ, οικονομολόγος και ειδικός στον τομέα της αυτοκίνησης. Σύμφωνα με τον ίδιο, το μόνο που μένει να διευκρινιστεί είναι πόσο γρήγορα θα συντελεστεί αυτή η μετάβαση στις νέες τεχνολογίες για την αυτοκίνηση.

Αξιολογώντας τις προόδους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ο Στέφαν Μπράτσελ επισήμανε ότι «ενδεχομένως άργησε πολύ να γίνει η αρχή στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της υβριδικής τεχνολογίας. Σε αυτούς τους τομείς άλλοι κατασκευαστές έχουν προοδεύσει αισθητά περισσότερο και τώρα πρέπει να καλυφθεί η απόσταση. Μακροπρόθεσμα ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν αποτελεί συνετή στρατηγική. Η κρίση (σ.σ. στην Volkswagen) μπορεί να αποτελέσει τώρα αφορμή για μια ενισχυμένη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση».

«Μια κουλτούρα αδιαφορίας στη Γερμανία»

Σύμφωνα με τον Γερμανό οικονομολόγο, το σκάνδαλο που βύθισε τη VW στην μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας της ανοίγει και ένα «παράθυρο» ευκαιρίας. Όπως είπε, «θεωρώ ότι τα γεγονότα των τελευταίων ημερών θα πρέπει να οδηγήσουν τόσο στο βιομηχανικό όσο και στο πολιτικό πεδίο σε μια αλλαγή αντίληψης».

Ο Στέφαν Μπράτσελ παρατήρησε ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχασε το «τρένο» των εξελίξεων στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ωστόσο εκτίμησε ότι το χαμένο έδαφος μπορεί υπό προϋποθέσεις να καλυφθεί. «Εκτιμώ ότι σε ένα διάστημα 10 ετών, εφόσον κατασκευαστές και προμηθευτές δουλέψουν τώρα με συντονισμένες προσπάθειες, ενδεχομένως και με τη στήριξη του κράτους, υπάρχει η δυνατότητα να ξαναφέρουμε πίσω στη Γερμανία την τεχνολογία των μπαταριών», εκτίμησε ο Γερμανός ειδικός.

Με αφορμή το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων σε ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen, ο Στέφαν Μπράτσελ επισήμανε ότι «στη Γερμανία υπήρχε επί πολλά χρόνια μια κουλτούρα αδιαφορίας» σε ό,τι αφορά τους ελέγχους των εκπομπών ρύπων στα αυτοκίνητα και αυτό, όπως είπε, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις από λέσχες αυτοκινήτου και ανεξάρτητες περιβαλλοντικές οργανώσεις ότι οι τιμές ρύπων στις δοκιμές διαφέρουν αισθητά από τις πραγματικές.

Το σχέδιο της γερμανικής κυβέρνησης προβλέπει μέχρι το 2020 να κυκλοφορούν στη Γερμανία ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Κι όμως όλοι γνωρίζουν ότι ο στόχος αυτός είναι ανέφικτος.
Από τα 43 εκατομμύρια επιβατηγά οχήματα που κυκλοφορούν στη Γερμανία, μόνο 7 χιλιάδες είναι ηλεκτροκίνητα.

Αλλά, ακόμα και στην Ιαπωνία ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων δεν υπερβαίνει τις 24 χιλιάδες.

Πηγές: Deutsche Welle | DPA
Σύνταξη: Κ. Μπετινάκης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης