Η Ευρώπη υψώνει όλο και περισσότερους φράχτες για να προστατεύσει τα εξωτερικά της σύνορα, κάτι από το οποίο επωφελούνται κυρίως οι κατασκευαστές συρματοπλέγματος -τύπου ΝΑΤΟ- όπως αναφέρει σε άρθρο της η γερμανική εφημερίδα Die Zeit.

Ο νέος φράχτης στα σύνορα της Ουγγαρίας με τη Σερβία έχει μήκος 175 χιλιόμετρα. Τώρα η Βουδαπέστη σχεδιάζει να υψώσει φράχτη και στα σύνορά της με τη Ρουμανία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Βουλγαρία έχει ανάλογα σχέδια και θέλει να κλείσει τα σύνορά της με την Τουρκία επεκτείνοντας τον μήκους 35 χιλιομέτρων φράχτη που ήδη υπάρχει για να καλύψει ακόμη 130 χιλιόμετρα.

Και η Ελλάδα έχει υψώσει έναν φράχτη 12 χιλιομέτρων στα σύνορά της με την Τουρκία.

Πρόκειται για μια επιχείρηση που αποφέρει εκατομμύρια ευρώ στους κατασκευαστές συρματοπλεγμάτων. Μόνο για τον φράχτη στα σύνορα Ουγγαρίας- Σερβίας η ουγγρική κυβέρνηση επένδυσε περί τα 20 εκατ. ευρώ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το συρματόπλεγμα -τύπου ΝΑΤΟ- θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνο. Αν κάποιος άνθρωπος ή ζώο πιαστεί σε αυτό μεταλλικές λεπίδες φροντίζουν ώστε κάθε κίνηση να αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού.
Στον ισπανικό θύλακα της Μελίγια έχουν ήδη χάσει τη ζωή τους άνθρωποι που πιάστηκαν σε αυτού του τύπου το συρματόπλεγμα.

Από την τάση να προστατεύονται καλύτερα τα σύνορα της Ευρώπης επωφελούνται κυρίως οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ασφάλειας. Από το 2014 ως το 2020 η ΕΕ πρόκειται να διαθέσει για την προστασία των εξωτερικών της συνόρων περισσότερα από 9 δισεκ. ευρώ.

Η οργάνωση προάσπισης των δικαιωμάτων των προσφύγων «ProAsyl» επικρίνει την τάση αυτή. «Αν κοιτάξει κάποιος τα ποσά τα οποία διαθέτει η Ευρώπη για μέτρα ασφαλείας και τα συγκρίνει με την υποστήριξη που προσφέρεται για την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων ή των δικαιωμάτων των προσφύγων είναι προφανείς οι προτεραιότητες», δήλωσε ο Μπερντ Μέσοβιτς, της οργάνωσης.
«Η ενίσχυση των συνόρων της ΕΕ ίσως είναι μια επικερδής επιχείρηση για τις εταιρείες. Από την άλλη, αυξάνεται το κόστος για την παράτυπη είσοδο στην Ευρώπη», εξήγησε ο Μέσοβιτς.

Τελικά μόνον οι πιο οικονομικά εύρωστοι πρόσφυγες μπορούν να πληρώσουν τους διακινητές. Διότι όσο πιο ψηλοί είναι οι φράχτες, όσο πιο γρήγορα τα πλοία τόσο πιο μεγάλα είναι τα ποσά που ζητούν οι διακινητές, οι οποίοι αναζητούν εναλλακτικές οδούς για να αποφεύγονται οι φράχτες.

Όσο για τις εταιρείες , κι αυτές όλο και περισσότερο παρουσιάζουν αυξημένες τιμές τιμές για να προσφέρουν στις χώρες προϊόντα τελευταίας τεχνολογίας που θα αποτρέπουν τους συνεχώς και καλύτερα εξοπλισμένους διακινητές.

Πρόκειται για μια κούρσα από την οποία οι άνθρωποι που φεύγουν για να γλιτώσουν από τον πόλεμο, είναι τελικά οι χαμένοι.

Die Zeit / ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης