Εκτενές δημοσίευμα σχετικά με τον δρόμο και τον άνθρωπο που οδήγησε στις αλλαγές στο «like» του Facebook δημοσιεύει το Bloomberg.

Όπως αναφέρεται, ρόλο-«κλειδί» στην όλη υπόθεση είχε ο Κρις Κοξ, chief product officer του κοινωνικού δικτύου, ο οποίος είχε και παλαιότερα επιδιώξει να φέρει ανανεώσεις στο συγκεκριμένο κουμπί (που πολλοί θεωρούν «σήμα κατατεθέν» του Facebook), ωστόσο καμία ιδέα δεν είχε κριθεί αρκετά καλή για να προχωρήσει σε public testing (με το dislike να απορρίπτεται λόγω «μεγάλου αρνητισμού»).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έχοντας τη στήριξη του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, μετά από σύσκεψη στο Four Seasons Silicon Valley στις αρχές του προηγούμενου έτους, ο Κοξ προχώρησε με την εξέλιξη του αποκαλούμενου «Reactions».

Ο Κοξ άρχισε να δουλεύει στο Facebook το 2005 και, σύμφωνα με το δημοσίευμα, είναι το κοντινότερο που οι χρήστες του Ίντερνετ έχουν σε «αρχισυντάκτη» όσον αφορά στην ψηφιακή τους ζωή στο Facebook, καθώς είναι η ομάδα του που διαχειρίζεται το News Feed.

Ο Ζούκερμπεργκ τον θεωρεί έναν από τους στενότερους φίλους του, «κάποιον ο οποίος κάνει το Facebook ξεχωριστό»- ωστόσο στο βιογραφικό του έχει και κάποιες αποτυχίες, όπως την αναγνωστική εφαρμογή Paper, με την οποία ελάχιστοι ασχολήθηκαν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 2007 ανέλαβε καθήκοντα επικεφαλής ανθρωπίνων πόρων, που, όπως αναφέρει ο Γισάν Γουόνγκ, ένας από τους πρώτους εργαζομένους, τον κατέστησε κατά κάποιον τρόπο «ψυχολόγο» της εταιρείας, καθώς είχε κατ’ιδίαν συναντήσεις με κάθε εργαζόμενο, χωρίς όμως να γίνει κυνικός.

Ο ίδιος ο Κοξ θεωρεί ότι αυτό του έδωσε τη δυνατότητα να βλέπει τα πράγματα μέσα από τα μάτια των άλλων. Αν και επέστρεψε το 2008 στον τομέα των μηχανικών, εξακολουθεί να είναι ο «πρέσβης κουλτούρας» της εταιρείας, και παράλληλα μεγάλος οπαδός της δουλειάς του Μάρσαλ ΜακΛούαν, τις σκέψεις του οποίου συχνά χρησιμοποιεί ως κατευθυντήριες για το κοινωνικό δίκτυο και τη λειτουργία του («το μέσο είναι το μήνυμα»).

Στις αρμοδιότητες της ομάδας του περιλαμβάνονται και πιο «ευαίσθητα» θέματα, όπως η μετατροπή λογαριασμών σε «μνήματα», μετά τον θάνατο χρηστών ή το μπλοκάρισμα φωτογραφιών πρώην μετά από χωρισμούς. Στόχος του ίδιου, όπως λέει, είναι να γίνει τόσο προσωπικό/ εξατομικευμένο το News Feed, ώστε οι δέκα δημοσιεύσεις που ο χρήστης βλέπει να είναι αυτές που θα επέλεγε ο ίδιος. Από τότε που ανέλαβε καθήκοντα chief product officer το 2014, η ομάδα του είναι σε επαφή με 1.000 χρήστες που αξιολογούν κάθε δημοσίευση στο feed τους και προσφέρουν feedback.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλα αυτά αξιοποιήθηκαν για την ανανέωση του «like», το οποίο έχει αποκτήσει τεράστια σημασία από κάθε άποψη για το δίκτυο- είναι τρόπος δημιουργίας σύνδεσης, έστω και επιφανειακής: Αν οι χρήστες κάνουν κλικ σε ένα post του Ερυθρού Σταυρού, νιώθουν ότι έκαναν κάτι για να βοηθήσουν, ενώ ένα απλό like σε δημοσιεύσεις άλλων αποτελεί από μόνο του ένα διακριτικό, πολύ συχνά, αλλά σαφές θετικό μήνυμα. Οι εναλλακτικές θα επιτρέψουν στους χρήστες να δείχνουν κάτι παραπάνω (ή έστω να φαίνεται ότι δείχνουν) χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.

Για τον σκοπό αυτό οι ερευνητές του Facebook άρχισαν συλλέγοντας τις πιο συχνές αντιδράσεις σε posts («haha», «LOL», «omg so funny», GIF, emojis κ.α.). Έτσι δημιουργήθηκαν έξι αντιδράσεις- τα Reactions: Angry, sad, wow, haha, yay, love. Η ομάδα ήρθε σε επαφή και με επικοινωνιολόγους σχετικά με το εύρος των ανθρώπινων συναισθημάτων.

Όπως υπογραμμίζεται στο δημοσίευμα, τα Reactions δεν εξαφανίζουν το «like», αλλά το επεκτείνουν- απλά και μόνο κρατώντας πατημένο το κουμπί στο smartphone, θα εμφανίζονται οι περαιτέρω επιλογές. Τον Οκτώβριο η ομάδα έφτασε αρκετά κοντά σε μια τελική επιλογή, ώστε ο Ζούκερμπεργκ αναφέρθηκε δημόσια στις αλλαγές, και μερικές εβδομάδες αργότερα άρχισαν οι δοκιμές σε Ισπανία, Ιρλανδία, Χιλή, Φιλιππίνες, Πορτογαλία, Κολομβία, ενώ στις αρχές του Ιανουαρίου ο Κοξ πήγε στο Τόκιο για να το προωθήσει την Ιαπωνία. Μέχρι τώρα, κατά τον ίδιο, το μεγαλύτερο τεστ ήταν οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Παρίσι τον Νοέμβριο, όταν οι χρήστες στις χώρες που αναφέρθηκαν μπορούσαν να εκφραστούν με παραπάνω επιλογές.

Δεν έχει γίνει ως τώρα γνωστό το πότε ακριβώς τα Reactions θα εμφανιστούν στις ΗΠΑ και τον υπόλοιπο κόσμο- ωστόσο, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, είναι θέμα λίγων εβδομάδων.

Πηγή: naftemporiki.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης