Την παρέμβαση της εισαγγελίας του Παρισιού προκάλεσε η απόφαση του «Paris Match» να δημοσιοποιήσει φωτογραφικό υλικό από την περσινή τρομοκρατική επίθεση της Νίκαιας, με τη δικαστική αρχή να ζητεί από το περιοδικό να αποσύρει επειγόντως το τεύχος που κυκλοφόρησε σήμερα.
Οι εικόνες αυτές προέρχονται από κλειστό κύκλωμα ασφαλείας, κάτι που προκάλεσε την οργή των συγγενών των θυμάτων.
Η εισαγγελία, που προσέφυγε κατά της μητρικής εταιρείας Hachette Filipacchi Médias και της διευθύντριας του περιοδικού, «ζητεί από το δικαστήριο να αποσύρει το περιοδικό» και «να απαγορεύσει την κυκλοφορία του με κάθε μορφή, ιδιαίτερα την ψηφιακή».
Η προσφυγή θα εξεταστεί στις 14.00 από το πρωτοδικείο του Παρισιού.
«Έχοντας ενημερωθεί (σ.σ.: χθες) για το δημοσίευμα του ”Paris Match”, ξεκινήσαμε αμέσως έρευνα για παραβίαση του ανακριτικού και αποδοχή προϊόντων εγκλήματος» προστίθεται στην ανακοίνωση της εισαγγελίας του Παρισιού.
Οι έρευνες έχουν ανατεθεί στους ερευνητές της διεύθυνσης καταστολής της εγκληματικότητας εναντίον προσώπων (BRDP).
H Εθνική Ομοσπονδία των Θυμάτων Συλλογικών Επιθέσεων και Ατυχημάτων (Fenvac) και ο σύλλογος Promenade des anges, στον οποίο συμμετέχουν συγγενείς των θυμάτων της επίθεσης με φορτηγό, ο οδηγός του οποίου σκοτώθηκε από την αστυνομία, που προκάλεσε 86 θανάτους στις 14 Ιουλίου 2016 στη Νίκαια, είχαν ζητήσει χθες από την εισαγγελία του Παρισιού να επέμβει προκειμένου «να σταματήσει αυτός ο ολοφάνερα παράνομος θόρυβος».
«Αυτά τα αποσπάσματα από εικόνες βίντεο, που δημοσιοποιήθηκαν χωρίς καμία περίσκεψη, προσβάλλουν την αξιοπρέπεια των θυμάτων και των συγγενών τους» και δημοσιεύονται «μόνο προκειμένου να προκαλέσουν αίσθηση» και να «δημιουργήσουν μια νοσηρή και ηδονοβλεπτική ατμόσφαιρα», καταγγέλλουν.
Ο Κριστιάν Εστροζί, δήμαρχος της Νίκαιας, επέκρινε επίσης τη δημοσιοποίηση «ανυπόφορων και δυσάρεστων» εικόνων, «που το μόνο που θα κάνει είναι να αναβιώσει την οδύνη των οικογενειών».
«Το συντακτικό προσωπικό μας θέλησε να αποτίσει φόρο τιμής στα θύματα πηγαίνοντας να τα συναντήσει έναν χρόνο μετά σε ένα καθήκον μνήμης, ώστε η κοινωνία να μην ξεχάσει» ανέφερε από τη μεριά του ο Ολιβιέ Ρουαγιάν, διευθυντής σύνταξης του «Paris Match», σε ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Τετάρτης.
«Όσον αφορά στις φωτογραφίες του φορτηγού εκείνη τη νύχτα, που δημοσιεύτηκαν και αναμεταδόθηκαν ευρέως από τους συναδέλφους μας εδώ και έναν χρόνο, και τις ημέρες αυτές σε τηλεοπτικές εκπομπές με μεγάλη ακροαματικότητα, πρόκειται για απόψεις από μακριά, για ευρεία πλάνα, χωρίς δυνατότητα ταυτοποίησης των θυμάτων ούτε προσβολή στην αξιοπρέπειά τους» εξήγησε, λέγοντας ότι δημοσιεύτηκαν από μία «έγνοια για την κατανόηση των γεγονότων».
Credit φωτογραφίας: ZUMA PRESS