Δέκα ημέρες μετά την εξαφάνισή του από τα ραντάρ, και το θρίλερ για το Boeing 777 της Malaysia Airlines είναι σε πλήρη εξέλιξη. Τα σενάρια για το τι τελικά απέγινε το μοιραίο αεροσκάφος που απογειώθηκε στις 8 Μαρτίου με 239 επιβαίνοντες από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο, διαδέχονται το ένα μετά το άλλο χωρίς σταματημό, δίχως να αποκλείεται κάποιο ενδεχόμενο.
Οι νέες πληροφορίες που βλέπουν το φως θέλουν το αεροπλάνο της πτήσης ΜΗ370 να πετούσε σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος, ώστε να μην είναι ανιχνεύσιμο από τα ραντάρ, ενώ μαρτυρία πρωταγωνιστή των επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου επαναφέρει στο προσκήνιο το σενάριο των τρομοκρατικών επιθέσεων α λα 2001. Οι ίδιοι οι Ταλιμπάν ωστόσο, αρνούνται την οποιαδήποτε σύνδεση με την εξαφάνιση του Boeing.
«New Straits Times»: Το Boeing 777 πετούσε κάτω από τα 5.000 πόδια
Ωστόσο, δεν έχει γίνει γνωστό από που πηγάζουν οι πληροφορίες για το ύψος του αεροσκάφους και αναλυτές εκτιμούν ότι εάν προέρχεται από τα στοιχεία των ραντάρ θα μπορούσε να αποδειχθεί λανθασμένο.
Σενάριο 11ης Σεπτεμβρίου η εξαφάνιση του αεροσκάφους
Όπως ανέφερε ο ίδιος κατά την εκδίκαση της υπόθεσής του, την περασμένη εβδομάδα, τέσσερις με πέντε υπήκοοι Μαλαισίας σχεδίαζαν μία αεροπειρατεία, προκειμένου να πάρουν υπό τον έλεγχό τους αεροσκάφους που στη συνέχεια θα χρησιμοποιούσαν για εντυπωσιακό τρομοκρατικό χτύπημα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά πρόκειται για αεροπειρατεία «τύπου 11ης Σεπτεμβρίου».
Και οι αποκαλύψεις, όπως αναφέρει και η Telegraph, δεν σταματούν εκεί αφού ο Saajid Muhammad Badat είχε αναφέρει πως σε συνάντηση που είχε τους Μαλαισιανούς καμικάζι, έμαθε πως ο ένας εξ αυτών ήταν πιλότος, οπότε θα μπορούσε να αναλάβει το χειρισμό του αεροσκάφους. Μάλιστα του είχε δώσει και μία από τις περίφημες βόμβες-παπούτσια προκειμένου να ανατινάξουν την πόρτα του πιλοτηρίου.
Ο Αντονι Γκλις, καθηγητής στο Πανεπιστήμιου του Μπάκιγχαμ και αρμόδιος για ζητήματα Εθνικής Ασφάλειας, δήλωσε από την πλευρά του ότι ένα τέτοιο σενάριο είναι εφικτό και θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί υπό προϋποθέσεις.
Διαψεύδουν οι Ταλιμπάν
Στο μεταξύ στην Αυστραλία, που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις έρευνες για το αεροσκάφος στο νότιο Ινδικό Ωκεανό, ο πρωθυπουργός Τόνι Άμποτ δήλωσε ότι αυξάνονται τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η εξαφάνιση του μοιραίου Boeing ήταν μια επιμελώς σχεδιασμένη πράξη δολιοφθοράς ή αεροπειρατείας.
Πακιστάν, Ινδία, Καζακστάν και Κιργιστάν αρνούνται ότι γνωρίζουν το οτιδήποτε
Από την πλευρά τους, Πακιστάν και Ινδία αρνούνται ότι γνωρίζουν κάτι για το χαμένο αεροσκάφος, ενώ Καζακστάν και Κιργιστάν δηλώνουν ότι δεν εισήλθαν άγνωστα αεροσκάφη στον εναέριο χώρο τους.
Οι έρευνες έχουν επικεντρωθεί σε δύο αεροδιαδρόμους και σε αυτές συμμετέχουν 26 χώρες. Ωστόσο, θεωρούνται πολύ δύσκολες -ειδικά στην τεράστια περιοχή του Ινδικού Ωκεανού. Οι Αρχές έχουν πραγματοποιήσει έρευνες στα σπίτια του πιλότου και του συγκυβερνήτη δύο φορές. Στις έρευνες βοηθούν το FBI και η Interpol.
Ο ύποπτος μηχανικός αεροσκαφών
Το προφίλ ενός μηχανικού πτήσεων ο οποίος βρισκόταν στο αεροσκάφος μελετούν οι Αρχές της Μαλαισίας. Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία τα λόγια που ακούστηκαν στην τελευταία επικοινωνία του αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου προέρχονταν από τον συγκυβερνήτη και όχι από τον πιλότο. Στο μικροσκόπιο των Αρχών μπαίνουν όσοι από τους επιβάτες είχαν γνώσεις γύρω από τα αεροπλάνα, καθώς αφενός θεωρείται σίγουρο ότι ανθρώπινο χέρι έκλεισε τα συστήματα εντοπισμού του μοιραίου αεροσκάφους και αφετέρου το σενάριο της αεροπειρατείας κερδίζει ολοένα έδαφος.
Ο συγκεκριμένος μηχανικός ήταν 29 ετών, ονομάζεται Μοχντ Καιρούλ Αμρί Σελαμάτ, καταγόταν από τη Μαλαισία και όπως σημειώνει ο ίδιος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εργαζόταν σε μια εταιρεία ιδιωτικών αεροσκαφών. Ωστόσο, η εταιρεία από την πλευρά της, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει εάν ο 29χρονος δουλεύει ακόμη σε αυτήν.
Σε άλλη φωτογραφία που έχει αναρτήσει ο Σελαμάτ στο Facebook προσδιορίζει τον εαυτό του ως υπάλληλο της Μαλαισιανής εταιρείας Execujet’s.
Ο μηχανικός πτήσεων είναι υπεύθυνος για όλα τα ηλεκτρονικά του συστήματα κατά τη διάρκεια της πτήσης και μεταξύ των καθηκόντων του είναι να επιβεβαιώνει ότι λειτουργούν σωστά και αν χρειαστεί να κάνει τις απαραίτητες επισκευές. Πάντως, δεδομένου ότι ο Καρίλ είχε εξειδικευτεί σε μικρά αεροσκάφη είναι αμφίβολο κατά πόσο είχε τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να εκτρέψει της πορείας του και να πιλοτάρει ένα τόσο μεγάλο αεροσκάφος όπως το Boeing 777.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πατέρας του, Ομάρ Σελαμάτ, ο 29χρονος είχε δεκαετή εμπειρία ως μηχανικός πτήσεων, ενώ πρόσφατα είχε γίνει πατέρας και είχε αγοράσει ένα σπίτι στα προάστια της Κουάλα Λουμπούρ. Περιέγραψε μάλιστα τον Καρίλ ως έναν «πολύ καλό επαγγελματία και έναν καλό γιο. Θα μας επισκεπτόταν τουλάχιστον μια φορά το μήνα. Μάλιστα, είχαμε επικοινωνήσει για να πάω εγώ στο καινούριο του σπίτι αλλά μου είπε ότι θα πήγαινε για μια δουλειά στο Πεκίνο και ότι θα το κανόνιζαν κάποια άλλη στιγμή. Αυτή ήταν και η τελευταία φορά που μιλήσαμε», δήλωσε ο πατέρας του 29χρονου, αρνούμενος, όμως να απαντήσει σε ερώτηση για το αν πιστεύει ότι ο γιος του θα μπορούσε να εμπλακεί σε οποιαδήποτε «περίεργη» ενέργεια.