Ποια από εμάς δεν έχει στη ντουλάπα της ένα μαύρο φόρεμα, ένα τζιν παντελόνι ή μια καπαρντίνα; Όλες μας σίγουρα έχουμε κάποιο από αυτά τα κομμάτια καθώς είναι από τα πιο διαχρονικά και κλασικά που έμειναν αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου. Πώς όμως δημιουργήθηκαν αυτά τα ιστορικά πια κομμάτια και σε ποιους οφείλουμε την ύπαρξή τους;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το μικρό μαύρο φόρεμα

Φυσικά θα ξεκινήσουμε με το αγαπημένο ρούχο όλων των γυναικών, το μαύρο φόρεμα. Ήταν κάπου στη δεκαετία του ’20 όταν η θρυλική Coco Chanel πρότεινε και σχεδίασε κάτι πρωτόγνωρο για τα τότε δεδομένα της μόδας. το μικρό μαύρο φόρεμα. Σκοπός της ήταν να δημιουργήσει κάτι διαχρονικό, οικονομικό και ευκολοφόρετο για τις περισσότερες γυναίκες και φυσικά σε ένα ουδέτερο χρώμα, το μαύρο. Και όπως φαίνεται όχι απλά τα κατάφερε αλλά δημιούργησε ένα κομμάτι το οποίο συνεχίζει να πρωταγωνιστεί όχι μόνο στα μεγάλα ντεφιλέ των σχεδιαστών αλλά και στην γκαρνταρόμπα μας. Την παράδοση συνέχισε ο Christian Dior και ο Hubert de Givenchy. Ο τελευταίος μάλιστα βρήκε στο πρόσωπο της Audrey Hepburn την απόλυτη μούσα η οποία συνδέθηκε όσο καμία άλλη με το μικρό μαύρο φόρεμα, το οποίο φορούσε στην ταινία «Breakfast at Tiffany’s».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το τζιν

Σίγουρα κανένας από τα αδέρφια Strauss (David και Levi) δεν φανταζόταν όταν σχεδίαζαν το ανθεκτικό παντελόνι για τους εργάτες, ότι θα γινόταν το παντελόνι σύμβολο για εκατομμύρια ανθρώπους στον κόσμο. Με το σκεπτικό να δημιουργήσουν ένα παντελόνι που θα άντεχε στη σκληρή δουλειά των εργατών της Αμερικής, φτιάχτηκε το γνωστό σε όλους μας τζιν παντελόνι και η καταξίωση έρχεται. Στην αρχή πωλούνταν στο αντρικό κοινό ενώ αργότερα έγιναν ευρέως γνωστά και στο γυναικείο. Μετά την τεράστια απήχηση του τζιν όλο και περισσότεροι σχεδιαστές άρχιζαν να σχεδιάζουν το παντελόνι που ξετρέλανε μικρούς και μεγάλους για να καταλήξει να γίνει ένα από τα απαραίτητα ρούχα ανδρών και γυναικών παγκοσμίως.

Η καπαρντίνα

Όταν σκέφτεστε καπαρντίνα ποιο όνομα σας έρχεται στο μυαλό; Μα φυσικά ο οίκος Burberry και όχι άδικα αφού ο Thomas Burberry ήταν ο πρώτος που σχεδίασε την γνωστή σε όλες μας καπαρντίνα. Τότε βέβαια δεν προοριζόταν για τις γυναίκες αλλά για τους Άγγλους και Γάλλους στρατιώτες κατά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο ώστε να τους προστατεύει από τη βροχή. Μετά τον πόλεμο όμως συνεχίστηκε να φοριέται από τα υψηλά πρόσωπα της εποχής ενώ υιοθετήθηκε και σαν ενδυμασία σε πολλές γνωστές ταινίες. Αργότερα η συλλογή επεκτάθηκε και στο γυναικείο κοινό με πολλές παραλλαγές, όπως μακριά, κοντή, μεσαία, αδιάβροχη, βαμβακερή ή μάλλινη. Ακόμη και σήμερα ο οίκος Burberry συνεχίζει την παράδοση στην κλασική καπαρντίνα και φαίνεται πως κερδίζει το στοίχημα με τον χρόνο καθώς η καπαρντίνα του είναι ένα από τα πλέον αγαπητά κομμάτια στο γυναικείο κοινό.

To Polo μπλουζάκι

Στα τέλη του 19ου αιώνα με αρχές του 20ου οι παίκτες του τένις φορούσαν μακριά και άβολα λευκά μπλουζάκια. Τότε ήταν που ο Renee Lacoste, ο 7 φορές Γάλλος πρωταθλητής του τένις σχεδίασε ένα λευκό κοντομάνικο μπλουζάκι σε βαμαβακερό ύφασμα με το γνωστό κολάρο. Το 1927 τοποθέτησε το σχέδιο του κροκόδειλου στο αριστερό πέτο το γνωστό πλέον σύμβολο της εταιρίας Lacoste. Μερικά χρόνια αργότερα, ο Ralph Lauren εισήγαγε το polo μπλουζάκι στη συλλογή του με την ονομασία Polo. Σήμερα το συγκεκριμένο μπλουζάκι όχι απλά κυκλοφορεί ακόμα αλλά αγοράζεται μαζικά από άντρες και γυναίκες ενώ σε πολλά σχολεία είναι η επίσημη στολή των μαθητών. Το polo μπλουζάκι το βρίσκετε σε πολλά χρώματα και σχέδια.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης