Η Μαρία Μοντεσόρι γεννήθηκε στην Ιταλία και πέθανε στις 6 Μαΐου 1952 στην Ολλανδία.

Ιταλίδα παιδαγωγός. Γεννήθηκε στις  31 Αυγούστου 1870, στο Κιαραβάλλε της Ανκόνα και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Σαπιέντσα της Ρώμης, από όπου αποφοίτησε ως η πρώτη γυναίκα γιατρός της πατρίδας της. Μέσα από την παιδιατρική οδηγήθηκε, σαν ψυχολόγος και ταλαντούχος παιδαγωγός που ήταν, στην προσπάθεια για την ψυχολογική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού, ασχολούμενη αρχικά με παιδιά με νοητική καθυστέρηση ή ειδικές μαθησιακές ανάγκες

Ήταν η πρώτη γυναίκα της πατρίδας της, η οποία μέσα από την παιδιατρική οδηγήθηκε με επιτυχία, σαν ψυχολόγος και ταλαντούχος παιδαγωγός που ήταν, στην προσπάθεια για την ψυχολογική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού.

Αφοσιώθηκε στην αγωγή των προβληματικών παιδιών.Στο σύστημά της η ελευθερία των κινήσεων αποτελεί τον κανόνα, αρκεί αυτή η ελευθερία να μην παραβιάζει τα όρια της καλής συμπεριφοράς.

Έφτιαξε παιδαγωγικό υλικό, προσαρμοσμένο στις ανάγκες του παιδιού για όλα τα μαθήματα, θετικά και θεωρητικά, που αφορούν τη μόρφωσή του. Τα εκπληκτικά αποτελέσματα της μεθόδου την έκαναν να εξαπλωθεί ταχύτατα, γιατί δεν έμειναν στη θεωρία αλλά φάνηκαν στην πράξη. Οι βασικές Αρχές της μεθόδου της συμπίπτουν με τις Αρχές     που  δίδαξαν  οι  μεγαλύτεροι  παιδαγωγοί  των αιώνων, η διαφορά όμως είναι πως εκείνη έβαλε σε εφαρμογή τις Αρχές αυτές και φάνηκαν άμεσα αποτελέσματα. Δημιούργησε μόνη της εποπτικά μέσα διδασκαλίας και παιδαγωγικό υλικό για να γίνονται μέσω των αισθήσεων κατανοητά τα μαθήματα του σχολείου.

Είχε εξοριστεί από την Ιταλία από το καθεστώς του Μουσολίνι. Μεταφέρθηκε στην Ισπανία, απ’ όπου έφυγε όταν ο Φράνκο κέρδισε τον ισπανικό εμφύλιο για την Ολλανδία. Το 1939 πήγε στην Ινδία, όπου παρέμεινε σε όλη την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς η Ολλανδία βρέθηκε υπό ναζιστική κατοχή. Ξαναγύρισε στην Ολλανδία το 1949 όπου και πέθανε το 1952, σε ηλικία 82 ετών. Από τότε μέχρι σήμερα ο διεθνής οργανισμός που δημιουργήθηκε (Association Montessori International) καθοδηγεί και εποπτεύει τα Μοντεσσοριανά Σχολεία σε όλο τον κόσμο. Στην Ευρώπη, στις Η.Π.Α, στον Καναδά, στην Αφρική και στην Ασία, σε δεκάδες κράτη στον κόσμο λειτουργούν σήμερα Μοντεσσοριανά σχολεία.

 

«Ο σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού είναι η πρώτη αρχή της μεθόδου και αποτελεί την εσωτερική και εξωτερική τάξη στη συγκρότηση του ανθρώπου.», δήλωνε πάντα.

«Η παντοειδής άσκηση είναι ζωτική για την απόκτηση δυνατοτήτων. Στόχος μας να δημιουργηθούν ζωντανά παιδιά, ικανά, ήρεμα, με ψυχική υγεία, συγκεντρωμένα, λογικά, έτοιμα να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση κάθε προβλήματος. Παιδιά ελευθερωμένα που ξέρουν να συνομιλούν με σεβασμό και κατανόηση σαν ίσος προς ίσο. Απαλλαγμένα από τη δυστροπία, ακόμα και όταν η φύση τους έδωσε μικρές δυνατότητες. Αυτά είναι χαρακτηριστικά των παιδιών ενός γνήσιου Μοντεσσοριανού Σχολείου, όταν και η οικογένεια συνεργάζεται μαζί του.»

Ιταλίδα παιδαγωγός. Γεννήθηκε στις  31 Αυγούστου 1870, στο Κιαραβάλλε της Ανκόνα και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Σαπιέντσα της Ρώμης, από όπου αποφοίτησε ως η πρώτη γυναίκα γιατρός της πατρίδας της. Μέσα από την παιδιατρική οδηγήθηκε, σαν ψυχολόγος και ταλαντούχος παιδαγωγός που ήταν, στην προσπάθεια για την ψυχολογική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού, ασχολούμενη αρχικά με παιδιά με νοητική καθυστέρηση ή ειδικές μαθησιακές ανάγκες

Ήταν η πρώτη γυναίκα της πατρίδας της, η οποία μέσα από την παιδιατρική οδηγήθηκε με επιτυχία, σαν ψυχολόγος και ταλαντούχος παιδαγωγός που ήταν, στην προσπάθεια για την ψυχολογική και νοητική ανάπτυξη του παιδιού.

Αφοσιώθηκε στην αγωγή των προβληματικών παιδιών.Στο σύστημά της η ελευθερία των κινήσεων αποτελεί τον κανόνα, αρκεί αυτή η ελευθερία να μην παραβιάζει τα όρια της καλής συμπεριφοράς.

Έφτιαξε παιδαγωγικό υλικό, προσαρμοσμένο στις ανάγκες του παιδιού για όλα τα μαθήματα, θετικά και θεωρητικά, που αφορούν τη μόρφωσή του. Τα εκπληκτικά αποτελέσματα της μεθόδου την έκαναν να εξαπλωθεί ταχύτατα, γιατί δεν έμειναν στη θεωρία αλλά φάνηκαν στην πράξη. Οι βασικές Αρχές της μεθόδου της συμπίπτουν με τις Αρχές     που  δίδαξαν  οι  μεγαλύτεροι  παιδαγωγοί  των αιώνων, η διαφορά όμως είναι πως εκείνη έβαλε σε εφαρμογή τις Αρχές αυτές και φάνηκαν άμεσα αποτελέσματα. Δημιούργησε μόνη της εποπτικά μέσα διδασκαλίας και παιδαγωγικό υλικό για να γίνονται μέσω των αισθήσεων κατανοητά τα μαθήματα του σχολείου.

Είχε εξοριστεί από την Ιταλία από το καθεστώς του Μουσολίνι. Μεταφέρθηκε στην Ισπανία, απ’ όπου έφυγε όταν ο Φράνκο κέρδισε τον ισπανικό εμφύλιο για την Ολλανδία. Το 1939 πήγε στην Ινδία, όπου παρέμεινε σε όλη την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς η Ολλανδία βρέθηκε υπό ναζιστική κατοχή. Ξαναγύρισε στην Ολλανδία το 1949 όπου και πέθανε το 1952, σε ηλικία 82 ετών. Από τότε μέχρι σήμερα ο διεθνής οργανισμός που δημιουργήθηκε (Association Montessori International) καθοδηγεί και εποπτεύει τα Μοντεσσοριανά Σχολεία σε όλο τον κόσμο. Στην Ευρώπη, στις Η.Π.Α, στον Καναδά, στην Αφρική και στην Ασία, σε δεκάδες κράτη στον κόσμο λειτουργούν σήμερα Μοντεσσοριανά σχολεία.

 

«Ο σεβασμός στην προσωπικότητα του παιδιού είναι η πρώτη αρχή της μεθόδου και αποτελεί την εσωτερική και εξωτερική τάξη στη συγκρότηση του ανθρώπου.», δήλωνε πάντα.

«Η παντοειδής άσκηση είναι ζωτική για την απόκτηση δυνατοτήτων. Στόχος μας να δημιουργηθούν ζωντανά παιδιά, ικανά, ήρεμα, με ψυχική υγεία, συγκεντρωμένα, λογικά, έτοιμα να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση κάθε προβλήματος. Παιδιά ελευθερωμένα που ξέρουν να συνομιλούν με σεβασμό και κατανόηση σαν ίσος προς ίσο. Απαλλαγμένα από τη δυστροπία, ακόμα και όταν η φύση τους έδωσε μικρές δυνατότητες. Αυτά είναι χαρακτηριστικά των παιδιών ενός γνήσιου Μοντεσσοριανού Σχολείου, όταν και η οικογένεια συνεργάζεται μαζί του.»