Στολισμένες και πλούσιες από εμπορεύματα κάθε είδους είναι οι βιτρίνες των καταστημάτων στο κέντρο της Αθήνας, αλλά από κίνηση… τίποτα. Παρότι οι εκπτώσεις, που κάνουν πρεμιέρα σήμερα και θα διαρκέσουν τυπικώς μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, φτάνουν δελεαστικά μέχρι το 70% των προηγούμενων τιμών στα προϊόντα, (ιδιαίτερα σε ρουχισμό, υποδήματα, καλλυντικά και δώρα), η έλευση πελατών δεν μπορεί να θεωρηθεί ικανοποιητική από τους καταστηματάρχες, οι οποίοι «βαράνε μύγες» από το πρωί.

Από την προσέλευση στις βιτρίνες θα μπορούσε κανείς να κρίνει (λανθασμένα) ότι το ενδιαφέρον των καταναλωτών είναι μεγάλο, ωστόσο λιγοστοί είναι εκείνοι που περνούν το κατώφλι και εισέρχονται στα καταστήματα, ενώ ακόμη λιγότεροι είναι αυτοί που ψωνίζουν.

Οι καταστηματάρχες έχουν πάρει οδηγίες από την ΕΣΕΕ για τις ταμπέλες με τις τιμές πριν και μετά την έκπτωση, αλλά εκείνο που φαίνεται να τους απασχολεί περισσότερο είναι η σύγχυση που επικρατεί σχετικά με το μέτρο για τις αποδείξεις και το φαινόμενο να παίρνουν προϊόντα οι καταναλωτές χωρίς να… τα πληρώνουν, με το πρόσχημα ότι δεν τους χορηγήθηκε απόδειξη.

Το θέμα είχε αναδείξει πρώτη η zougla.gr εδώ και περίπου 20 μέρες, πριν ακόμη ισχύσει η σχετική αγορανομική διάταξη που επιτρέπει στους καταναλωτές να παίρνουν ένα προϊόν χωρίς να το πληρώσουν, αν ο καταστηματάρχης δεν τους δώσει απόδειξη.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν τα μάτια τους ανοιχτά, να βλέπουν στις βιτρίνες αν υπάρχει διπλή τιμή για το προϊόν που θέλουν να αγοράσουν -πριν και μετά την έκπτωση- και να μην αγοράζουν ό,τι τους «πασάρεται», επειδή το θεωρούν ευκαιρία, αλλά ό,τι έχουν πραγματικά ανάγκη. Η υπομονή, η στόχευση και η έρευνα αγοράς πάντα βοηθούν τον καταναλωτή να προβαίνει σε αγορές που είναι πραγματικά συμφέρουσες και συνιστώνται ανεπιφύλακτα.

Επιμέλεια: Νίκος Τσιαμτσίκας