Στο στάδιο της διαβούλευσης με τους πολίτες να καλούνται να απαντήσουν μέσω ειδικού ερωτηματολογίου για το ποια είναι η πόλη που επιθυμούν, βρίσκεται το Σχέδιο Αστικής Κινητικότητας του δήμου Χανίων που εκπονείται μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ.

Το σχέδιο θα εφαρμοστεί σε περιοχές που συνυπάρχουν ζώνες τουριστικής ένταξης, αρχιτεκτονικά σύνολα πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς και ζώνες οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Ως περιοχές εφαρμογής προτείνονται η Παλιά Πόλη, το παράκτιο μέτωπο, περιοχές του κέντρου των Χανίων, η Αμπεριά, η Χαλέπα και η περιοχή των Δικαστηρίων.

Το Σχέδιο Αστικής Κινητικότητας που ενέκρινε η προηγούμενη δημοτική αρχή βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Χωρίς Αυτοκίνητο και στη γενική του φιλοσοφία του αναφέρθηκε ο δήμαρχος Παναγιώτης Σημανδηράκης στο πλαίσιο των δράσεων που υλοποιούνται με την συμμετοχή φορέων της πόλης.

Όπως είπε,«στόχος μας είναι να αναδείξομε δράσεις και τους τρόπους με τους οποίους ο δήμος και όλοι οι ενδιαφερόμενοι, μπορούν να “ενθαρρύνουν” την ήπια κινητικότητα μέσα στην πόλη, να ελαχιστοποιήσουν τη χρήση των αυτοκινήτων και να προωθήσουν δράσεις για τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης».

Όπως ακόμα τόνισε, «είναι πολύ σημαντικό να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα με το κυκλοφοριακό που αντιμετωπίζει η πόλη και να βελτιώσουμε το βιοτικό επίπεδο των πολιτών».

«Είναι ένα Σχέδιο – πρόταση για τα Χανιά της επόμενης 20ετιας», δηλώνει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιώργος Ξανθουδάκης επισημαίνοντας παράλληλα ότι, «το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ουσιαστικά ο σύγχρονος τρόπος σχεδιασμού των πόλεων».

Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση της πρότασης τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Χανιά αναφορικά με την κινητικότητα ανθρώπων και αγαθών και της κυκλοφοριακής οργάνωσης της πόλης, αφορούν την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πόλης, την παράνομη στάθμευση, την έλλειψη επαρκών θέσεων για τη στάθμευση ποδηλάτων και δικύκλων, την έλλειψη ποδηλατοδρόμων, τη δυσκολία στην προσβασιμότητα των Ατόμων με Αναπηρίες και τη μειωμένη ζήτηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ένα ακόμα ζήτημα αφορά τη μεγάλη κίνηση που παρατηρείται στους δρόμους, προς το αεροδρόμιο Χανίων, το λιμάνι της Σούδας και τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Ήδη, στο πλαίσιο του Σχεδίου για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού, υλοποιείται μέτρηση κίνησης οχημάτων μέσω ειδικών μηχανημάτων που έχουν τοποθετηθεί σε σημεία της πόλης.

Με βάση αυτά τα δεδομένα η μελέτη θα βασισθεί σε τρόπους για τη βελτίωση του κυκλοφοριακού και θα βασιστεί στις αρχές της αειφορίας και της βιώσιμης κινητικότητας.

Έτσι προτείνονται μονοδρομήσεις και αλλαγές κατεύθυνσης σε δρόμους κυρίως στο κέντρο της πόλης, η διαπλάτυνση πεζοδρομίων και η δημιουργία δικτύου προσβάσιμων πεζοδρομίων για πεζούς και ΑΜΕΑ .

Περαιτέρω μέριμνα θα ληφθεί για την εξυπηρέτηση των αυξημένων ροών πεζών στο εμπορικό κέντρο, για τη δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων, ενώ θα γίνει επανακαθορισμός στην κυκλοφορία – στάθμευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ε στόχο την αύξηση της κυκλοφοριακής εξυπηρέτησης των επιβατών.

Παράλληλα θα υπάρξει επανασχεδιασμός της πολιτικής στάθμευσης των οχημάτων ( επαγγελματικών και ιδιωτικής χρήσης) και θα ληφθούν μέτρα αποτροπής της παράνομης στάθμευσης.

Παρεμβάσεις θα γίνουν ακόμα στη σήμανση σε σημεία της πόλης και γειτονιές καθώς και σε εισόδους σχολικών συγκροτημάτων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.