Θλίψη και οργή προκαλεί η υπόθεση μιας 56χρονης τετραπληγικής, η οποία έχασε τη ζωή της το μεσημέρι της Τετάρτης, όταν η ΔΕΗ προχώρησε σε διακοπή ρεύματος στο σπίτι της λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Έχοντας παραμείνει στο κρεβάτι τα τελευταία 15 χρόνια, η 56χρονη υποστηριζόταν μηχανικά, και έτσι, όταν η ηλεκτροδότηση του ακινήτου διεκόπη, τα μηχανήματα σταμάτησαν να λειτουργούν, με αποτέλεσμα τον θάνατο της ασθενούς περίπου μια ώρα αργότερα. Οι συγγενείς της άτυχης γυναίκας κατέθεσαν μήνυση κατά παντός υπευθύνου, ενώ τα ακριβή αίτια θανάτου της αναμένεται να τα προσδιορίσει η νεκροψία-νεκροτομή.

Με ανακοίνωσή της, πάντως, η ΔΕΗ τόνισε πως «δεν γνώριζε το πρόβλημα», ενώ οι συγγενείς της 56χρονης διαψεύδουν τα λεγόμενα αυτά, υποστηρίζοντας πως το ζήτημα ήταν γνωστό από το 2007. Η συγκεκριμένη υπόθεση φέρνει εκ νέου στο προσκήνιο τα σοβαρά προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζει πλήθος ελληνικών νοικοκυριών λόγω του αυξημένου κόστους ζωής και της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων μετά τις περικοπές σε συντάξεις και μισθούς.

«Ήξεραν»

Με την αγανάκτηση να είναι εμφανής στη φωνή του, ο υιός της 56χρονης ξεκαθάρισε σε δήλωσή του σε πρωινή εκπομπή του ΣΚΑΪ πως η ΔΕΗ γνώριζε επακριβώς τα προβλήματα, εξήγησε μάλιστα πως στο παρελθόν υπάλληλοί της έφεραν γεννήτρια στο σπίτι για όποτε γινόταν διακοπή ρεύματος.

«Θέλω να μάθω ποιος έδωσε την εντολή. Θα κινηθούμε νομικά και θα φτάσουμε το μαχαίρι στο κόκκαλο. Είναι δυνατόν να μην υπήρξε, έστω και μια ημέρα πριν, κάποια ειδοποίηση;» είπε.

Με ανακοίνωσή της πάντως η ΔΕΗ τονίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής «ουδέποτε δηλώθηκε και συνεπώς ουδέποτε υπήρξε ενταγμένος στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης», για τους οποίους, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, «η επιχείρηση δεν προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας».

«Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλωτής ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα» σημειώνεται ακόμα στην ανακοίνωση.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΔΕΗ:

«Σχετικά με τις σημερινές αναφορές σε διαδικτυακές σελίδες για διακοπή ηλεκτροδότησης οικίας καταναλωτή στα Χανιά Κρήτης λόγω οφειλής, κατόπιν σχετικής εντολής της ΔΕΗ ΑΕ, οφείλουμε να ενημερώσουμε για τα κάτωθι:

»Ύστερα απο σχετικό έλεγχο των στοιχείων του καταναλωτή που ειναι καταχωρημένα στο μηχανογραφικό μας σύστημα, διαπιστώθηκε ότι ουδέποτε δηλώθηκε και συνεπώς ουδέποτε υπήρξε ενταγμένος στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών και ιδιαίτερα στην κατηγορία των ατόμων που χρήζουν μηχανικής υποστήριξης, για τους οποίους η Επιχείρηση, δεν προβαίνει σε διακοπή ηλεκτροδότησης της οικίας τους λόγω οφειλής, καθόλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνον κατά τους μήνες που προστάζουν οι σχετικοί κώδικες της πολιτείας.

»Ως εκ τούτου, η Επιχείρηση δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ο συγκεκριμένος καταναλώτης ήταν μηχανικά υποστηριζόμενος, ώστε να λάβει τα απαραίτητα μέτρα.

»Υπενθυμίζουμε ότι για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ευπαθών καταναλωτών, για την ένταξη στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών απαιτείται μια απλή αίτηση, η οποία μπορεί να υποβληθεί και τηλεφωνικά στη γραμμή εξυπηρέτησης πελατών της ΔΕΗ, 11770».

Διαβάστε επίσης:
«Αδύνατο για τη ΔΕΗ να γνωρίζει την κατάσταση της υγείας της 56χρονης», Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 23 Ιουλίου 2014, 23:34