Αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης των γραπτών των μαθητών της φετινής Α’ Λυκείου που έδωσαν για πρώτη φορά εξετάσεις με βάση τον νέο θεσμό της Τράπεζας Θεμάτων.
Με ειδική βαθμολογική οδηγία του, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να άρει τις αδικίες ενός θεσμού που καταγγέλθηκε για πρόχειρη εφαρμογή και επιλογή των θεμάτων, λίγες ημέρες πριν από τις εξετάσεις.
Όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, «η νομοθετική απαίτηση της επίτευξης βαθμού τουλάχιστον 10 σε κάθε κλάδο των μαθημάτων της “Ελληνικής Γλώσσας” (3 κλάδοι: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία) και των “Μαθηματικών” (2 κλάδοι: Άλγεβρα και Γεωμετρία) για την προαγωγή των μαθητών, συνάγεται ότι αποτελεί ένα αρκετά απαιτητικό μέτρο που μπορεί να οδηγήσει σε αδικίες».
Για τον λόγο αυτόν ο κ. Δερμεντζόπουλος «έχει ήδη ετοιμάσει σχετική τροπολογία, η οποία θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή και θα περιλαμβάνει και τους φετινούς εξετασθέντες μαθητές της Α’ Λυκείου, σύμφωνα με την οποία, στα δύο ανωτέρω μαθήματα για την προαγωγή του μαθητή δεν θα απαιτείται η επίτευξη του 10 σε κάθε ξεχωριστό κλάδο, αλλά η επίτευξη του 10 ως μέσου όρου των επί μέρους κλάδων. Το μέτρο αυτό πρόκειται να μειώσει αισθητά τον αριθμό των επανεξεταζόμενων ή απορριπτόμενων μαθητών της Α’ Λυκείου και να αποκαταστήσει πιθανές στρεβλώσεις που δημιουργούσε το υπάρχον νομοθετικό καθεστώς».
Πάντως, σύμφωνα με το υπουργείο, «με βάση την επεξεργασία των μέχρι τώρα στοιχείων, των σχετικών με την επίδοση των μαθητών της Α’ Λυκείου στις ενδοσχολικές εξετάσεις, που έχουν διαβιβαστεί στο γραφείο του υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η εισαγωγή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ Λυκείου όχι μόνο δεν οδήγησε τους μαθητές σε αποτυχία ή επιπλέον δυσκολία ανταπόκρισης στην εξέταση των αντίστοιχων μαθημάτων, αλλά αντιθέτως τους υποβοήθησε ώστε να επιτύχουν καλύτερες βαθμολογικές επιδόσεις. Τα σχετικά στοιχεία θα διαβιβαστούν και στη Βουλή των Ελλήνων».