Μεγάλη η ταλαιπωρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και σήμερα καθώς η πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων από την οποία λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων «ξαναέπεσε».

Υπενθυμίζεται πως και χθες το πρωί, η πλατφόρμα «έπεσε» με τα υπουργεία Παιδείας και Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης να εκδίδουν ανακοίνωση με την οποία απέδιδαν την κατάρρευση της πλατφόρμας σε «επίθεση» στην πλατφόρμα https://trapeza.iep.edu.gr/ με 280.000 συνδέσεις ανά δευτερόλεπτο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Διευθυντές σχολείων και εκπαιδευτικοί από τις 6 το πρωί της Τρίτης προσπαθούσαν να μπουν στην Τράπεζα Θεμάτων για να κληρώσουν τα θέματα των σημερινών εξετάσεων και δεν είχαν καμία δυνατότητα πρόσβασης. 

Λίγο μετά τις 8 το πρωί ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας,  Αλέξης Κόπτσης μιλώντας στον ANT1 ανέφερε πως τα προβλήματα προκλήθηκαν και πάλι από επίθεση χάκερ!

«Ήταν μια επίθεση εναντίον της εκπαίδευσης. Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε αφορά τις προαγωγικές και τις απολυτήριες εξετάσεις που γίνονται στα λύκεια αυτές τις μέρες και όχι τις πανελλαδικές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο γραμματέας του υπουργείου Παιδείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Ανταποκριθήκαμε άμεσα, με ταχύτητα και συνέπεια απέναντι στους μαθητές μας. Δεν υπήρξε παραβίαση του συστήματος. Υπήρξε απλά μια προσπάθεια έντονης ροής προσβασιμότητας. Στήθηκε ένα “τείχος” με 280.000 ψεύτικους χρήστες ανά δευτερόλεπτο. Το λύσαμε σε άριστη συνεργασία του υπουργείου Παιδείας με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Διαχειριστήκαμε άμεσα το πρόβλημα αυτό» είπε ο ίδιος.

Σήμερα δίνουν εξετάσεις στα Λύκεια όλες οι τάξεις καθώς οι εξετάσεις της Γ΄Λυκειου που δεν έγιναν χθες έχουν μεταφερθεί για σήμερα.

Η τράπεζα θεμάτων είχε καταρρεύσει πανελλαδικά χθες το πρωί και τελικά άρχισε να υπολειτουργεί μετά τις 9:30 το πρωί, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει δύο ώρες η έναρξη των εξετάσεων της πρώτης βάρδιας, πράγμα που παρέσυρε και τη δεύτερη βάρδια που θα ξεκινούσε κανονικά στις 10:30.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αποτέλεσμα ήταν ή να αναβληθούν εξετάσεις –ακόμα και της Γ΄ λυκείου σε κάποια σχολεία, ή να παραβιαστεί όχι μόνο το ωράριο των μαθητών, αλλά και το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, τη στιγμή μάλιστα που πολλοί από αυτούς ήταν στα σχολεία τους από τις 7:00 το πρωί.

Όμως αυτό δεν είναι το μόνο πρόβλημα. Και μετά την επαναλειτουργία της τράπεζας θεμάτων, δεν μπορούσε να γίνει σωστά η κλήρωση των θεμάτων. Έτσι, αντί να εμφανίζονται τρεις πιθανές επιλογές θεμάτων, σε άλλα μαθήματα εμφανιζόταν μία, σε άλλα δύο, σε άλλα τρεις για την Ά ομάδα και ένα για την άλλη κοκ. Με αυτόν τον τρόπο καταργήθηκε στην πράξη η δυνατότητα των εκπαιδευτικών να επιλέξουν ένα θέμα που θα το θεωρούσαν πιο κοντά στις δυνατότητες των μαθητών τους και στον τρόπο που είχαν διδάξει το μάθημα.

«Κακόβουλη επίθεση» στην πλατφόρμα

Τα Υπουργεία Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης απέδωσαν την χθεσινή κατάρρευση της πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων σε …κακόβουλη επίθεση.

Όπως υποστήριξαν τα δύο υπουργεία, «έγιναν μαζικές επισκέψεις από τρίτους προς την πλατφόρμα (μέχρι και 280.000 συνδέσεις ανά δευτερόλεπτο) οι οποίες έχουν ως σκοπό να την κάνουν μη λειτουργική. Αυτές οι κατανεμημένες επιθέσεις DDοS αποσκοπούν κακόβουλα να εμποδίσουν την ομαλή πρόσβαση των χρηστών στο σύστημα. Δεν αποτελούν παραβίαση του συστήματος ούτε είναι σε θέση να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του και τα δεδομένα του»

Διευκρινίσεις για τους μαθητές που δεν εξετάστηκαν

Σε ό,τι αφορά τους μαθητές που δεν εξετάστηκαν χθες, το Υπουργείο διευκρίνισε:

– Για τους μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου, που δεν εξετάστηκαν σήμερα, θα εξεταστούν στο συγκεκριμένο μάθημα εντός του προβλεπόμενου διαστήματος, δηλαδή ως τις 15 Ιουνίου.

-Οι μαθητές της Γ’ τάξης των Γενικών Λυκείων, που δεν εξετάστηκαν σήμερα, θα εξεταστούν αύριο Τρίτη και τα αποτελέσματα θα βγουν μεθαύριο Τετάρτη, σύμφωνα και με τα προβλεπόμενα στη σχετική εγκύκλιο.

-Οι μαθητές της Γ’ τάξης των Επαγγελματικών Λυκείων, που δεν εξετάστηκαν σήμερα (αφορά λίγες εκατοντάδες άτομα), επίσης θα εξεταστούν αύριο Τρίτη και τα αποτελέσματά θα βγουν το βράδυ της ίδιας μέρας.

Πηγή: alfavita.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης