Μοναχός του Αγίου όρους που διαβιεί εκτός Βατοπεδίου με επιστολή του στο zougla.gr αναλύει τα δεδομένα της δίκης των Εφραίμ-Αρσένιου για την υπόθεση των ανταλλαγών εκτάσεων στη λίνη Βιστωνίδα.
Παρατίθεται το κείμενο-σχόλιο:
Στις 23 Μαρτίου δικάζονται 14 “εμπλεκόμενοι”, στην υπόθεση του Βατοπεδίου. Και όμως προκαλεί κατάπληξη πως έφθασε η υπόθεση μέχρι εδώ.
Το κύριο ζήτημα είναι το αν η Βιστωνίδα (λίμνη ή λιμνοθάλασσα) ανήκε ή όχι στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου…
Το ΜΟΝΟ αρμόδιο όργανο για να κρίνει αν μιά έκταση ή ένα ακίνητο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο ή δεν του ανήκει είναι το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλαξιμης Περιουσίας, στο οποίο μέτέχουν ανώτατοι δικαστικοί και Μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Δεν συμμετέχουν πολιτικοί, ούτε Σύμβουλοί τους!
Το όργανο αυτό είναι ανώτατο, δεν υπάρχει άλλο ανώτερο από αυτό!
Σύμφωνα λοιπόν με τους νόμους της Ελλάδας και το Νόμο 1539/1938 «Περί Προστασίας Δημοσίων Κτημάτων», άρθρο 12, «εάν το Συμβούλιο γνωμοδοτήσει υπέρ της αποδόσεως του αιτουμένου ακινήτου ως ανήκοντος εις τον υποβάλλοντα την αίτησιν, εγκρίνει δε την απόδοσιν εν όλω ή εν μέρει ο υπουργός των Οικονομικών, ενεργείται δια πρωτοκόλλου παραδόσεως υπό του οικονομικού εφόρου ή άλλου δημοσίου υπαλλήλου, οριζομένου υπό του υπουργείου των Οικονομικών, εντός ενός μηνός από της εγκρίσεως, μεταβιβαζομένων αυτοδικαίως εις τον προς αν η απόδοσις και όλων των δικαιωμάτων και αγωγών εκ της μισθώσεως τυχόν ή άλλης σχέσεως του Δημοσίου προς τρίτους, άνευ άλλης μεταβιβαστικής πράξεως και άνευ ουδεμίας ευθύνης του Δημοσίου δι’ εκνίκησιν ή άλλην αιτίαν»!!
Σύμφωνα δε με το άρθρο 13, την υπόθεση μπορεί να την πάει στα δικαστήρια ο ιδιώτης ή ο φορέας του οποίου την αίτηση απέρριψε το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων. «Πάσα άλλη αγωγή ή αίτησης ενώπιον παντός δικαστηρίου είναι αυτεπάγγελτη απαράδεκτος».
Δηλαδή δεν μπορεί να προσφύγει το Δημόσιο στη Δικαιοσύνη, σε βάρος Απόφασης που το ίδιο εξέδωσε!
Ούτε μπορεί να λειτουργήσει σωστά ένα Κράτος όταν οποιαδήποτε απόφασή του, είναι ουσιαστικά μη-απόφαση, αφού μπορεί με χαρακτηριστική ελαφρότητα να ανακληθεί.
Αυτό λοιπόν το αρμόδιο ανώτατο όργανο, λαμβάνοντας υπ’ όψη το νόμο του 1951 (επί Υπουργίας Οικονομικών Κωνςταντίνου Μητςοτάκη) που διευθετούςε όλα τα σχετικά με την εκμετάλλευςη της Λίμνης ζητήματα και επικύρωνε κατηγορηματικά υπέρ της Μονής την ιδιοκτησία της (50 χρόνια πριν τον Ηγούμενο Εφραίμ), έκρινε ότι πράγματι, η Βιστωνίδα ΔΕΝ ανήκε στο Ελληνικό Δημόσιο!
Οι δε Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ κκ. Δρυς και Φωτιάδης επίσημα και ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ επικύρωσαν τις Γνωμοδοτήσεις του Συμβουλίου. Με την υπογραφή τους, οι γνωμοδοτήσεις αυτές έλαβαν αμετάκλητο χαρακτήρα.
Υπεγράφησαν δε και όλα τα σχετικά Πρωτόκολλα Παράδοσης και Παραλαβής. Μέχρι δε τις 25/06/2003 είχαν μεταγραφεί και η Λίμνη (25/06/03) και οι παραλίμνιες εκτάσεις (11/12/2002), στα αρμόδια Υποθηκοφυλακεία προς ενημέρωση οποιουδήποτε είχε λόγο να κάνει έλεγχο τίτλων.
Η υπόθεση σε οποιοδήποτε σοβαρό Κράτος θα είχε κλείσει εδώ.
Όλες οι Αναπομπές, Ανακλήσεις, κλπ., ήταν ουσιαστικά ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ σύμφωνα με τον παραπάνω Νόμο. Έγιναν κατόπιν πολιτικών πιέσεων μέσα στο γενικότερο κλίμα σκανδαλοθηρίας.
{Το Ελληνικό Δημόσιο, για να προσφύγει στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών τον Ιούνιο 2010, βασίστηκε στην ανάκληση -άνευ αντικειμένου σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο 1539/58 – των προηγουμένων αποφάσεων των Υπουργών του ΠΑΣΟΚ, που υπέγραψε ο κ. Μπέζας τον Οκτώβριο του 2008 κάτω από τη πίεςη των ΜΜΕ. Για το θέμα της κατοχύρωσης της ανυπαρξίας δικαιωμάτων του δημοσίου σε ακίνητο βλέπε και ΝΔ 3979/59, αρθρ.3, παρ.4 και ΝΔ 797/71, αρθρ.24, παρ.4}
ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ ΑΠΟΔΕΧΘΕΙ ΟΤΙ Η ΒΙΣΤΩΝΙΔΑ ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΝΗΚΕΙ!
Επειδή δε κάποιοι ιςχυρίςτηκαν ότι ‘δεν μπορεί μιά κοινόχρηςτη έκταςη να είναι ιδιωτική’, το Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεςςαλονίκης με την Απόφαςή του (του 2014) δέχθηκε ότι :
«… από την διάταξη του άρθρου 968 ΑΚ προκύπτει ότι τα κοινόχρηστα πράγματα είναι δεκτικά κυριότητας και ανήκουν κατά κανόνα στο Δημόσιο, αλλά μπορούν να ανήκουν σε δήμο ή σε κοινότητα ή ακόμη και σε ιδιώτη, όταν αυτό ορίζεται από το νόμο. Όταν η κυριότητα του κοινοχρήστου ανήκει σε ιδιώτη, η κοινή χρήση δεν συνεπάγεται καταρχήν απαγόρευση διάθεσης, δεν κωλύεται δηλαδή ο ιδιοκτήτης να μεταβιβάσει την κυριότητά του σε άλλον, εφόσον δεν περιορίζεται η κοινή χρήση».
Και ότι επομένως: «… η τυχόν ιδιότητα του ακινήτου Α ως κοινόχρηστου, …δεν εμποδίζει τη μεταβίβαση της κυριότητάς του, εφόσον το γεγονός αυτό δεν περιορίζει την κοινή χρήση».
Υπάρχει όμως και το ζήτημα αν οι όροι των ανταλλαγών μεταξύ της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της Ιεράς Μονής για διάφορα ακίνητα ήταν βαςιςμένοι σε σωστές αποτιμήσεις, ή ήταν υπέρ της Μονής.
Σύμφωνα με το Νόμο, το μόνο αρμόδιο όργανο γιά να κρίνει τέτοιες αποτιμήσεις, είναι το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών. Αυτό ενόρκως τοποθετήθηκε ότι οι αποτιμήσεις, σύμφωνα με τα διεθνώς παραδεδεγμένα πρότυπα, ήταν σωστές.
Όμως, στη σελ. 27 του Πορίσματος των Μελών της Προανακριτικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ, υπάρχει Δήλωση των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ που συμμετείχαν στη Επιτροπή ότι έχουν ΗΔΗ ανατεθεί Πραγματογνωμοσύνες γιά τις αξίες των ακινήτων που αντηλλάγησαν σε “7 Οίκους του Εσωτερικού και 7 του Εξωτερικού” και οι οποίες δήθεν θα καταδείκνυαν ότι το Δημόσιο απώλεσε “δισεκατομμύρια”!
Ξεδιάντροπο ψέμμα! Μέχρι σήμερα – Μάρτιος 2015, πέντε χτόνια τώρα- ΔΕΝ έχει ανατεθεί ούτε ΜΙΑ πραγματογνωμοσύνη και ούτε θα ανατεθεί. Και δεν έχει κινηθεί καμιά διαδικασία σε βάρος αυτών που ψευδώρκησαν!