Η φονική κατολίσθηση στην κοιλάδα των Τεμπών ήταν απλώς η προδιαγεγραμμένη κατάληξη μιας προφανούς εγκληματικής αμέλειας των κατασκευαστών του κεντρικού οδικού άξονα της χώρας.
 
Η zougla.gr παρουσιάζει την αποκαλυπτική αλληλογραφία – προειδοποίηση που είχε το Δημόσιο με την ανάδοχο εταιρεία, όπου απανωτές και επανειλημμένες ήταν οι ενοχλήσεις προς τον ανάδοχο για το τι ενδεχομένως μπορεί να συμβεί στην περιοχή, εάν δεν ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα στήριξης και προστασίας του δρόμου από τον τεράστιο όγκο του  βουνού.

Ενός πέτρινου όγκου, που τελικά κατέληξε κατά μεσής της Εθνικής οδού και, εκτός από τη ζωή ενός ανθρώπου, έκοψε και τη χώρα στα δύο, κάνοντας την Ελλάδα να θυμίζει χώρα του τρίτου κόσμου.

Η αλληλογραφία είναι άκρως αποκαλυπτική και έγινε ανάμεσα στο Ελληνικό Δημόσιο, μέσω της εταιρείας Εγνατία Οδός, και της αναδόχου του έργου εταιρείας Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Σε αυτήν, το Ελληνικό Δημόσιο προειδοποιούσε για τα απλά -τα απλούστατα…

 
 Το επίμαχο ενημερωτικό σημείωμα

Λόγω των βροχοπτώσεων υπήρχε άμεσος κίνδυνος κατολίσθησης, με προφανώς ολέθριες συνέπειες για την ασφάλεια αφενός και πρωτίστως των διερχομένων και αφετέρου για την ομαλή συγκοινωνία του νότιου εθνικού δικτύου με το βόρειο.

Με άλλα λόγια, υπήρχε κίνδυνος να «κοπεί» η Ελλάδα στα δύο…

Επί σειρά ημερών το Ελληνικό Δημόσιο, το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου στην κατασκευάστρια εταιρεία ότι υπάρχει «ορατός κίνδυνος» ατυχήματος ή δυστυχήματος στην ευρύτερη περιοχή.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην αλληλογραφία μεταξύ των εταιρειών Εγνατία Οδός και Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η «αστάθεια των πρανών στην περιοχή των Τεμπών, όπως αποτυπώνεται στη (δ) επιστολή και τα συνημμένα της είναι άκρως επικίνδυνη για την ασφάλεια των χρηστών, της Εθνικής οδού και της ευρύτερης περιοχής».

Σαφέστερη δεν μπορεί να γίνει η προειδοποίηση ενός κρατικού φορέα προς έναν ιδιωτικό, που έχει αναλάβει την ευθύνη της κατασκευής με ασφάλεια του πλέον κομβικού οδικού άξονα της χώρας.

Η Εγνατία Οδός δεν αρκείται στις προειδοποιήσεις -που στο τέλος τέλος ήταν άμεση υποχρέωσή της- αλλά σημειώνει ότι η ανάδοχος εταιρεία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου έχει παραβεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις και την καλούσε εντός 15 ημερών να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα καλώντας την εταιρεία «να άρει άλλως αποκαταστήσει την εκ μέρους του ( σ.σ.  ο ανάδοχος) παράβαση των συμβατικών του υποχρεώσεων- και κυρίως να εξασφαλίσει την  ασφάλεια των χρηστών, εργαζομένων και τρίτων άμεσα και πάντως όχι αργότερα από 15 εργάσιμες ημέρες από τη λήψη της παρούσας ( σ.σ. επιστολής), άλλως το Δημόσιο επιφυλάσσεται όλων των συναφών δικαιωμάτων του από τη Σύμβαση Παραχώρησης.

Όπως είναι γνωστό, τελικά τα μέτρα που ελήφθησαν ήταν εντελώς ανεπαρκή, με αποτέλεσμα τον τραγικό τρόπο με τον οποίο σκοτώθηκε ο Ιταλός μηχανικός του έργου και τη διακοπή της κυκλοφορίας για άγνωστο χρονικό διάστημα.

Με σοβαρά καταστροφικά επακόλουθα, μάλιστα, για την κοινωνική και οικονομική ζωή των κοντινών περιοχών αλλά και -κατ’ επέκταση- όλης της χώρας, καθώς το ζήτημα αφορά στην κεντρική οδική αρτηρία της Ελλάδας και όχι σε έναν… παράδρομο του Ολύμπου.