Ρεπορτάζ: Φίλιππος Καραμέτος-Παναγιώτης Βλαχουτσάκος
Μείζον ζήτημα προκύπτει για ακόμη μία φορά από την αιφνίδια απόφαση των επικεφαλής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης να μεταστεγαστούν οι υπηρεσίες του στο κτήριο «ΚΕΡΑΝΗ» για το οποίο δαπανήθηκαν τεράστια ποσά για την ανακαίνισή του.
Πρόκειται για ένα κτήριο το οποίο ουκ ολίγες φορές βρέθηκε στο επίκεντρο των αντιδράσεων καθώς ανώτατα κλιμάκια υπηρεσιών εξέφρασαν στο παρελθόν το ενδιαφέρον τους να μεταφερθούν στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις, ωστόσο, η «μετακόμιση» δεν ευδοκίμησε.
Αφορμή στάθηκαν οι μεγάλες αντιδράσεις των εργαζομένων, οι οποίοι έκαναν λόγο για την ακαταλληλότητα του κτηρίου, για το οποίο δαπανήθηκαν περισσότερα από 70.000.000 ευρώ ενώ φιγουράρει πρώτο στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση.
(Ο εσωτερικός υπερσύγχρονος χώρος του κτηρίου)
«Ταλαιπωρεί τον κόσμο ο κολλητός του Βενιζέλου»
«Στην επιστολή του υπουργού προς τους εργαζομένους αναφέρεται ότι το κτίριο (λεωφόρος Θηβών 196-198-Ρέντης Πειραιάς) είναι πρόσφατα κατασκευασμένο (σ.σ. το κτίριο είναι πρόσφατα ανακαινισμένο). Ο υπουργός διατείνεται ότι έχει πρόσβαση από το Μετρό (ο κοντινότερος σταθμός είναι αυτός του Αιγάλεω σε απόσταση 3,5 km). Φιγουράρει πρώτο στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ προς πώληση (ΦΕΚ 2061/16-9-2011)», αναφέρουν οι εργαζόμενοι χαρακτηριστικά.
«Αναζητούν νοικάρη»
Πλήθος ερωτημάτων εγείρεται για την επιμονή του Υπουργού, όσον αφορά τη μεταστέγαση, για λόγους
«Επομένως δεν γίνεται εξοικονόμηση πόρων για το κράτος. Αντιθέτως, με την τακτική αυτή συντηρείται το πελατειακό κράτος δίνοντας το κτήριο προίκα στον μελλοντικό αγοραστή και εξασφαλίζοντάς του έναν καλό νοικάρη. Δυστυχώς η τόση βιασύνη και ο ζήλος που επιδεικνύει ο Υπουργός μας κάνει όλους να σκεφτόμαστε υπόγεια κίνητρα και μυστικές συναλλαγές», καταγγέλλει εργαζόμενος στη zougla.gr.
Παράλληλα οι υπάλληλοι τονίζουν ότι υπάρχει έλλειψη υλικοτεχνικών υποδομών, δημόσιας συγκοινωνίας και κυρίως μέσων σταθερής τροχιάς.
Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι το μεγαλύτερο μέρος του κτιρίου δεν διαθέτει φυσικό αερισμό και φωτισμό, ενώ η στατική επάρκεια του κτιρίου δεν έχει συνταχθεί με βάση τους νέους κανονισμούς.
Τέλος, επισημαίνουν ότι δεν έχει εκπονηθεί καμία κυκλοφοριακή μελέτη για την προσέλευση των 2.500 εργαζομένων σε μια τόσο κορεσμένη κυκλοφοριακά περιοχή. Το ήδη αποδεκατισμένο εισόδημα των εργαζομένων θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο λόγω του μεγάλου κόστους μεταφοράς.
Οι καταγγελίες του προέδρου των εργαζομένων κ. Ν. Κακκαβά:
Το ιστορικό του «αντάρτικου» των εργαζομένων
Ακολούθησαν και άλλοι μνηστήρες προς εγκατάσταση εκεί, αλλά έστριβαν δια του… αρραβώνος. Όπως συνέβη και το 2011 οπότε είχε δρομολογηθεί η μετεγκατάσταση στο κτήριο του Κεράνη του υπουργείου Οικονομικών. Ωστόσο, τελικά κανένα σχέδιο δεν προχώρησε.
Το μετασκευασμένο κτίριο της πρώην καπναποθήκης αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο και έξι ορόφους, συνολικά 44.803 τ.μ, και διαθέτει 750 θέσεις στάθμευσης. Από τα 15 στρέμματα του οικοπέδου περισσότερα από δέκα παραμένουν αδόμητα, σύμφωνα με στελέχη του ΥΠΑΑΤ.