Τα νούμερα και τα στατιστικά στοιχεία το λένε ξεκάθαρα: οι Πολωνοί έχουν υψηλά στις προτιμήσεις τους την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Το πόσο πολύ την αγαπούν, όμως, το καταλαβαίνει κάποιος όταν επισκέπτεται τη χώρα τους. Από την υπάλληλο του μουσείου, που απαντά στα ελληνικά μόλις καταλαβαίνει την καταγωγή εκείνου που τη ρωτά πληροφορίες, από τον μπάρμαν που διηγείται με νοσταλγία τις μέρες που έζησε ως φοιτητής στην Ελλάδα, αλλά κυρίως από τη συχνότητα που συναντά κάποιος την ενθουσιώδη αντίδραση στο άκουσμα της λέξης «Έλληνας».

Υπολογίζεται ότι το 2017 θα επισκεφτούν την Ελλάδα σχεδόν ένα εκατομμύριο τουρίστες, όπως είπε ο Έλληνας πρέσβης στην Πολωνία, Ευάγγελος Τσαούσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που η πρωτοβουλία της Θεσσαλονίκης υπό την αιγίδα του δήμου, με την ονομασία «Διπλωματία των Πόλεων», ενέταξε στο πρόγραμμά της τη Βαρσοβία και διοργάνωσε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της συμπρωτεύουσας μια εκδήλωση για να παρουσιάσει την πόλη και την ευρύτερη περιοχή στους Πολωνούς και να δώσει την ευκαιρία σε επαγγελματίες και επιχειρηματίες να δικτυωθούν και να συζητήσουν συνεργασίες.

«Ήταν κάτι που έλειπε» είπε ο Έλληνας πρέσβης στην Πολωνία, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. «Το πολωνικό κοινό χρειάζεται να μάθει περισσότερα πράγματα για τη Θεσσαλονίκη και για όσα πραγματικά προσφέρει αυτή η καταπληκτική πόλη» πρόσθεσε.

Από το βήμα της εκδήλωσης, μάλιστα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους δεσμούς που τον συνδέουν με την πόλη και αφορούν είτε στις σπουδές του στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης είτε τους συγγενείς του που ζουν εκεί.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα σημεία που τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης στα οποία η πόλη μπορεί να επενδύσει για την τουριστική της ανάπτυξη, χαρακτηρίζοντάς τα «θησαυρούς», είναι η ιστορική κληρονομιά της και τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που διαθέτει. Επίσης, ο δήμαρχος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο εβραϊκό παρελθόν της πόλης, που τη συνδέει με τη Βαρσοβία.

Από το 2013, που η πρωτοβουλία της «Διπλωματίας των Πόλεων» άρχισε τη δράση της για την προβολή της Θεσσαλονίκης στο εξωτερικό, το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης με επικεφαλής τον αντιδήμαρχο Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων Σπύρο Πέγκα οργανώνει αποστολές σε διάφορες χώρες με τη συμμετοχή φορέων του τουρισμού, ξενοδόχων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, επαγγελματιών και επιχειρηματιών για την ανάδειξη της Θεσσαλονίκης ως τουριστικού, εκπαιδευτικού, ιατρικού, γαστρονομικού, συνεδριακού και επιχειρηματικού προορισμού.

Σύνδεση της θρησκείας με τον τουρισμό

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αντιπρόεδρος του Ελληνο-Πολωνικού Επιμελητηρίου Γιώργος Αθανασιάδης μοιράζει τη ζωή του σε Θεσσαλονίκη και Βαρσοβία. Γνωρίζει, όπως είπε, πολύ καλά και τις δύο πλευρές. Ο κ. Αθανασιάδης παρακολούθησε τη σημερινή εκδήλωση μαζί με τον Πολωνό πρόεδρο του επιμελητηρίου Jan Zagajewski κι άλλους επαγγελματίες. «Οι Πολωνοί είναι πολύ φιλικοί απέναντι στους Έλληνες και αυτό το διακρίνουμε ακόμη και στις δικές μας, τις εμπορικές σχέσεις» είπε. «Αυτό στο οποίο, όμως, θα έπρεπε να εστιάσει ίσως η πόλη είναι η καθολική εκκλησία και η σύνδεση με το θρησκευτικό στοιχείο» πρόσθεσε, σημειώνοντας μάλιστα ότι «η καθολική εκκλησία της Θεσσαλονίκης έχει οργανωθεί από Πολωνούς ιερείς».

Παράλληλα, επεσήμανε ότι στο ίδιο πλαίσιο θα μπορούσε να αναδειχθεί περισσότερο η διαδρομή «στα βήματα του Αποστόλου Παύλου» και ειδικά το τμήμα Θεσσαλονίκη-Φίλιπποι Καβάλας.

«Σημαντικό είναι, επίσης, να δούμε τον οδικό τουρισμό, καθώς πολλοί Πολωνοί κατεβαίνουν Ελλάδα με τα οχήματά τους και η πρώτη τους στάση σε αυτήν την περίπτωση είναι η Θεσσαλονίκη» τόνισε ο κ. Αθανασιάδης.

Σκέψεις για απευθείας σύνδεση Θεσσαλονίκης – Βαρσοβίας

Η πτήση της Aegean Airlines Αθήνα-Βαρσοβία-Αθήνα ξεκίνησε το 2013 και αναπτύσσεται. Το καλοκαίρι οι πτήσεις φτάνουν και τις επτά, δηλαδή μία κάθε μέρα, ενώ από το 2016 υπάρχει σύνδεση και με την Κρακοβία και εφέτος το καλοκαίρι θα πραγματοποιούνται δύο πτήσεις την εβδομάδα. «Η σύνδεση Αθήνας-Βαρσοβίας είναι ένα κομμάτι που χτίζουμε σιγά σιγά, ενώ συγχρόνως δουλεύουμε και τον τομέα της Θεσσαλονίκης, καθώς καθημερινά υπάρχουν ανταποκρίσεις από Αθήνα που συνδέουν τη Βαρσοβία με το αεροδρόμιο Μακεδονία» δήλωσε η Ειρήνη Σιδηροπούλου, υπεύθυνη πωλήσεων Β. Ελλάδας και Ιονίων Νήσων της Aegean, η οποία είναι επίσημος χορηγός της «Διπλωματίας των Πόλεων».

«Γίνονται συζητήσεις για εποχικές πτήσεις που θα συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με τη Βαρσοβία απευθείας και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά χρειάζονται ακόμη να γίνουν πολλές ενέργειες για να γνωρίσουν οι Πολωνοί τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, ώστε εμείς από την πλευρά μας να δούμε μια νέα προοπτική για απευθείας συνδεσιμότητα» σημείωσε η κα Σιδηροπούλου.

Sorry, no beaches

«Συγγνώμη, δεν έχουμε παραλίες» είπε ξεκινώντας την παρουσίαση της Νάουσας στους Πολωνούς προσκεκλημένους ο δήμαρχος της πόλης Νίκος Κουτσογιάννης. «Είναι η δεύτερη φορά που παρουσιάζουμε στο εξωτερικό τη νέα μας καμπάνια» είπε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τόνισε ότι η Νάουσα μπορεί να μη έχει θάλασσα, αλλά προσφέρει εξίσου σπουδαίους λόγους για να την επισκεφτεί κάποιος.

«Η Νάουσα, λειτουργώντας αρχικά συμπληρωματικά στη Θεσσαλονίκη, μπορεί να προσελκύσει πολλούς ξένους τουρίστες, καθώς έχει σημαντική πολιτιστική κληρονομιά, εξαιρετικά κρασιά, παράδοση και φύση. Μην ξεχνάμε ότι εκεί βρίσκεται το πρώτο πανεπιστήμιο της οικουμένης, ο χώρος όπου ο Αριστοτέλης δίδαξε τον Μέγα Αλέξανδρο και όλους τους γόνους της βασιλικής οικογένειας, που στην πραγματικότητα άλλαξαν τη ροή του αρχαίου κόσμου και διαμόρφωσαν τον σύγχρονο. Πρόκειται για το μεγαλύτερο δημόσιο κτηριακό συγκρότημα που έχει βρεθεί στον βορειοελλαδικό χώρο, όπου το καλοκαίρι ξεκινάμε ανασκαφές» σημείωσε ο δήμαρχος Νάουσας.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης