Την «Ώρα του Πολίτη, των Φορέων και των Κοινωνικών Εταίρων» καθιερώνει από τις 20 Απριλίου η Ελληνική Αστυνομία, με βάση τις κεντρικές κατευθύνσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για τη νέα αντεγκληματική πολιτική.
Πρόκειται για μια καινοτόμο δράση, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με στόχο να ενισχυθεί η σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης, αλλά και η άμεση διαπροσωπική επικοινωνία μεταξύ αστυνομίας και πολιτών.
Σε πρώτη φάση το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 14 αστυνομικά τμήματα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Χαλκίδα, Ρόδο, Ηράκλειο, Γιάννενα και Λάρισα.
Ειδικότερα, «Η Ώρα του Πολίτη, των Φορέων και των Κοινωνικών Εταίρων» θα εφαρμοστεί πιλοτικά στα Αστυνομικά Τμήματα Αμπελοκήπων και Πατησίων στην Αθήνα, Κορυδαλλού στον Πειραιά, Άνω Λιοσίων στη δυτική Αττική, Αμαρουσίου στη βορειοανατολική Αττική, Ηλιούπολης στη νοτιοανατολική Αττική, Σταυρουπόλεως και Τούμπας – Τριανδρίας στη Θεσσαλονίκη, Α΄ Πατρών στην Αχαΐα, Χαλκίδας στην Εύβοια, Ρόδου στα Δωδεκάνησα, Α’ Ηρακλείου στην Κρήτη, Ιωαννίνων στην Ήπειρο και Α΄ Λάρισας στη Θεσσαλία.
Δύο φορές τον μήνα, οι διοικητές των αστυνομικών τμημάτων, έπειτα από προηγούμενη συνεννόηση, θα δέχονται στο γραφείο πολίτες, φορείς και κοινωνικούς εταίρους, προκειμένου να διατυπώνονται και να συζητούνται διάφορα θέματα, προτάσεις, επισημάνσεις και απόψεις για ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία της τοπικής κοινωνίας.
Σε περίπτωση που η υπόθεση αφορά άλλη υπηρεσία της Ελληνικής Αστυνομίας ή άλλο φορέα θα διαβιβάζεται αρμοδίως για περαιτέρω χειρισμό. Επίσης, εάν κάποιο ζήτημα έχει ευρύτερο τοπικό ενδιαφέρον, ο διοικητής του αστυνομικού τμήματος θα φροντίζει να το εισαγάγει προς συζήτηση στο Τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης Παραβατικότητας (ΤΟ.Σ.Π.ΠΑ.).
Με τη δράση αυτή, πολίτες, φορείς και κοινωνικοί εταίροι έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν απευθείας με τον διοικητή του αστυνομικού τμήματος, ο οποίος στο πλαίσιο της διαβούλευσης σχηματίζει προσωπική άποψη και αντίληψη για τα διάφορα θέματα που τίθενται. Έτσι, μπορεί να παρεμβαίνει άμεσα για την επίλυσή τους ή να παραπέμπει την υπόθεση στην αρμόδια υπηρεσία ή φορέα με τη διαδικασία της διαμεσολάβησης.
Το πρόγραμμα θα διαρκέσει σε πρώτο στάδιο δύο μήνες προκειμένου να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα και να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις και τροποποιήσεις, με στόχο να επεκταθεί το ταχύτερο δυνατό σε όλη την επικράτεια.
Σημειώνεται ότι η δράση αυτή είναι ανεξάρτητη από την υποχρέωση του προσωπικού των αστυνομικών υπηρεσιών να δέχονται πολίτες και να εξετάζουν υποθέσεις που τους απασχολούν.
Ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Πανούσης, δήλωσε για τη νέα αυτή δράση: «Οικοδομούμε μία νέα σχέση με τις τοπικές κοινωνίες, προχωρώντας σε καινοτόμες δράσεις, που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής των πολιτών και αναβαθμίζουν τον διάλογο και τη συνεργασία. Ο Αστυνομικός της Γειτονιάς και η Ώρα του Πολίτη, των Φορέων και των Κοινωνικών Εταίρων αποτελούν απτά δείγματα στο πεδίο της συμφιλίωσης Αστυνομίας και κοινωνίας»,
Τα τηλέφωνα των γραμματειών των αστυνομικών τμημάτων όπου οι πολίτες, οι φορείς και οι κοινωνικοί εταίροι μπορούν να επικοινωνούν τις εργάσιμες ημέρες και ώρες (08.00-14.00), προκειμένου να ενημερώνονται για τον προγραμματισμό των συναντήσεων με τους διοικητές, είναι τα εξής:
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ: 210-7473396
ΠΑΤΗΣΙΩΝ: 210-2117968
ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ: 210-4949677
ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ: 210-2486230
ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ: 210-6875106
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ: 210-9769858
ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ: 2310-644353
ΤΟΥΜΠΑΣ – ΤΡΙΑΝΔΡΙΑΣ: 2310-957711
Α’ ΠΑΤΡΩΝ: 2610-465514
ΧΑΛΚΙΔΑΣ: 22210-83333
ΡΟΔΟΥ: 22410-23278
Α’ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ: 2810-274055
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ: 26510-65937
Α’ ΛΑΡΙΣΑΣ: 2410-683139