Ο διαγωνισμός για την επέκταση του μετρό και συγκεκριμένα για τη γραμμή 4 προχωρά, καθώς την Πέμπτη παραδόθηκαν στους προεπιλεγέντες αναδόχους τα συμβατικά στοιχεία για το Β’ στάδιο.
Το πρώτο τμήμα της γραμμής U (πέταλο) «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).
Ειδικότερα, η νέα γραμμή θα ενώνει Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμό-Φάρο-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
Θα έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ. και θα περιλαμβάνει συνολικά 35 σταθμούς, ενώ θα αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα:
• Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ. και 15 σταθμούς)
• Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ. και 8 σταθμούς)
• Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ. και 3 σταθμούς)
• Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,3 χλμ. και 6 σταθμούς)
• Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ. και 3 σταθμούς).
Αναλυτικά η πρώτη φάση του έργου
Το έργο θα περιλαμβάνει:
Ο διαγωνισμός για την επέκταση του μετρό και συγκεκριμένα για τη γραμμή 4 προχωρά, καθώς την Πέμπτη παραδόθηκαν στους προεπιλεγέντες αναδόχους τα συμβατικά στοιχεία για το Β’ στάδιο• δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή
• εννέα ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα
• σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 12km
• σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων
• σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 850,0 μ. περίπου
• δύο επισταθμούς της γραμμής, πριν από τον σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από τη Λεωφ. Βεΐκου) και μετά τον σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
• ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του αμαξοστασίου Σεπολίων.
• ένα νέο κτήριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του αμαξοστασίου Σεπολίων
• το έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα για τη λειτουργία της γραμμής.
Οι ανάδοχοι
Η πρώτη φάση του διαγωνισμού είχε τους εξής υποψήφιους αναδόχους:
1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ- VINCI-SIEMENS AG «TVS»
2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ- GHELLA SpA –ALSTOM TRANSPORT S.A.
3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA.
Τα σχήματα καλούνται να υποθέσουν τις προσφορές τους (τεχνικές και οικονομικές) έως τις 10 Δεκεμβρίου του 2018.
Το ποσόν του προϋπολογισμού ανέρχεται στα 1.510.000.000 ευρώ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ορίζεται σε οκτώ χρόνια.