Zougla Newsroom

«Πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;». Αυτή ήταν η απάντηση του σταθμάρχη Κώστα Παυλόπουλου στον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων, Γιώργο Ζήντρο, στις 22:45 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, όταν τον κάλεσε στο τηλέφωνο και ανακάλυψε έκπληκτος ότι είχε αποχωρήσει νωρίτερα από τη βάρδια του, αφήνοντας πίσω έναν άπειρο σταθμάρχη να κουμαντάρει δρομολόγια με εκατοντάδες επιβάτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η τραγωδία στα Τέμπη, με 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες, ανέδειξε και το μπάχαλο που επικρατούσε στο σταθμαρχείο της Λάρισας, με σταθμάρχες να κάνουν… κοπάνα, αφήνοντας πίσω -όπως αποδείχθηκε- άπειρους συναδέλφους τους.

Η «Ζούγκλα» σας παρουσιάζει τα ντοκουμέντα των βαρδιών του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου 2023, οι οποίες είχαν εγκριθεί από τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας.

Το ωράριο για όλους είναι εννιάωρο και χωρίζεται σε τρεις βάρδιες:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
  • 06.00 – 15:00
  • 14:00 – 23:00
  • 22:00 – 07:00

Σε καμία ημέρα δεν αναγράφεται ότι οι συμβασιούχοι κάνουν οκτάωρο, όπως είναι ο ισχυρισμός του Παναγιώτη Χαμηλού, ότι τη μοιραία ημέρα το ωράριο του ήταν 14:00 – 22:00 γιατί δεν πληρώνεται υπερωρία. Στην απολογία του στον Εφέτη Ανακριτή το πρωί της Δευτέρας θα πρέπει να αποδείξει με συμβάσεις και έγγραφα τους ισχυρισμούς του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Την κρίσιμη ώρα είχα τοποθετήσει τρεις σταθμάρχες»

Ο Επιθεωρητής Λάρισας Δημήτρης Νικολάου στις καταθέσεις του τόσο στην αστυνομία, όσο και στην ανακρίτρια που χειριζόταν την υπόθεση στην αρχή, πριν περάσει στα χέρια του Εφέτη Ανακριτή, αναφέρει:

«Θέλω να αναφέρω ότι το πρόγραμμα των Σταθμαρχών του μήνα Φεβρουαρίου 2023, προγραμματίστηκε από 25-27 Ιανουαρίου, στάλθηκε στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας προς γνώση του Διευθυντή σε περίπτωση που θέλει να κάνει κάποια αλλαγή και ανακοινώθηκε στο προσωπικό.

Τα ωράρια του σταθμού Λάρισας είναι: από 06:00 – 15:00 ο πρωινός σταθμάρχης, από 14:00 – 23:00 ο απογευματινός και ο βραδινός από 22:00 – 07:00.

Ο ΟΣΕ τον Ιούλιο του 2022 προσέλαβε 80 σταθμάρχες. Αυτοί από 02-08-2022 μέχρι και 23-10-2022 εκπαιδεύτηκαν θεωρητικά και 14 σταθμάρχες (13 προσλήφθηκαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών και ένας, ο Σαμαράς Βασίλειος, που επέστρεψε από μετάταξη, ορίστηκε σταθμάρχης από το γραφείο προσωπικού) τοποθετήθηκαν στη Λάρισα.

Έκαναν πρακτική εκπαίδευση έως τις 23-01-2023 και o Σαμαράς ως επί το πλείστον εκπαιδεύτηκε στον σταθμό της Λάρισας και τους γύρω περιφερειακούς σταθμούς. Πιστοποιήθηκε με εξετάσεις ικανός ως σταθμάρχης και από τις 26-01-2023 έως 31-01-2023 εργαζόταν νυχτερινός ως ενισχυτικός στο σταθμό της Λάρισας (μαθητεία δίπλα στους σταθμάρχες).

Από 01-02-2023 ανέλαβε καθήκοντα ως πιστοποιημένος και ικανός από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και ανέλαβε κανονικά τα καθήκοντά του.

Στις 26-01-2023 ως προϊστάμενος επιθεώρησης κάλεσα όλους τους νέους σταθμάρχες να τους ενημερώσω εκ νέου για τα καθήκοντά τους και τους τόνισα ότι ιεραρχικά θα είναι πάντα ενισχυτικοί όταν εργάζονται με παλαιότερο σταθμάρχη.

Στις 28-02-2023 σταθμάρχης υπηρεσίας 14:00 – 23:00 ήταν ο Παυλόπουλος Κωνσταντίνος, με ενισχυτικό τον Παναγιώτη Χαμηλό. Ο Σαμαράς Βασίλης είχε ωράριο 22:00 – 07:00 και ήταν ο μοναδικός σταθμάρχης στη βραδινή βάρδια. Μεταξύ 22:00 – 23:00 υπήρχαν και υπηρετούσαν ταυτόχρονα τρεις σταθμάρχες, με επικεφαλής τον Παυλόπουλο ως αρχαιότερο στην υπηρεσία.

Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Σαμαρά ότι από την έναρξη της βάρδιας του, ώρα 22:00, ήταν μόνος του, διότι ούτε ο Παυλόπουλος, ούτε ο Χαμηλός βρίσκονταν στο γραφείο του σταθμάρχη».

Οι βάρδιες του Σαμαρά

Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζουν και οι βάρδιες που έχουν ανατεθεί στον Βασίλη Σαμαρά.

Στις βάρδιες του Ιανουαρίου οι σταθμάρχες είναι 10, ανάμεσά τους και ο προφυλακισμένος σταθμάρχης. Σύμφωνα με τις βάρδιες, μέχρι τις 21 Ιανουαρίου βρίσκεται σε μαθητεία, ακολουθεί μία ημέρα ανάπαυσης και τις επόμενες τρεις ημέρες βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη όπου και δίνει εξετάσεις για να πάρει την πιστοποίηση. Μόλις του δίνουν το “οκ”, με πέντε μήνες μόλις εμπειρία, μπαίνει νυχτερινή βάρδια στο σταθμό Λάρισας δίπλα σε αρχαιότερο σταθμάρχη.

Τον Φεβρουάριο είχε κριθεί ικανός για βάρδιες και στις 24 Φεβρουαρίου κάνει την πρώτη του βάρδια στο σταθμό Λάρισας ως νυχτερινός, αλλά αυτή τη φορά μόνος του.

Το ερώτημα είναι ποιος έκανε την αξιολόγηση και τοποθέτησε τον 59χρονο σταθμάρχη σε βάρδια μόνο του ακριβώς έναν μήνα μετά από την ημέρα που πήρε την πιστοποίηση.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης