Zougla Newsroom
Την περασμένη Δευτέρα η σταθμάρχης Λάρισας Αγάθη Γκούμα έδωσε κατάθεση στον Εφέτη Ανακριτή με τις ερωτήσεις να εστιάζουν κυρίως σε δύο πρόσωπα: Τους δύο προφυλακισμένους άνδρες, τον Επιθεωρητή και τον Σταθμάρχη .
H «Ζούγκλα» αποκαλύπτει τα όσα είπε η σταθμάρχης στον δικαστικό λειτουργό με την πρώτη ερώτηση να αφορά στον Επιθεωρητή. «Ήταν ενδεδειγμένη η ενέργειά του να τοποθετήσει τον σταθμάρχη μόνο του από τις 24 Φεβρουαρίου στο σταθμό της Λάρισας ;»
Σταθμάρχης : Το ότι τον έβαλε συνεχόμενα από 24-02-2023 ως 28-02-2023 μόνο του είναι απόρροια της διαχείρισης σε σχέση με τον αριθμό των Σταθμαρχών, παλαιών και νέων, και τις ανάγκες του Σταθμού. Ενδεχομένως σκέφτηκε ότι πρέπει να μπει σιγά σιγά κάποιος νέος Σταθμάρχης μόνος του σε βάρδια. Και θα ξεκινούσε από τη νυχτερινή βάρδια, γιατί σε αυτή τη βάρδια υπάρχει λιγότερη κίνηση σε σχέση με τις υπόλοιπες. Υπάρχει μικρότερη ροή αμαξοστοιχιών και θεωρείται πιο εύκολη σε σχέση με την πρωινή και την απογευματινή, Ιδανικά θα μπορούσε να είχε διαθέσει και κάποιο έμπειρο σταθμάρχη μαζί του τις πρώτες νύχτες για να μπορέσει να εγκλιματιστεί ο Βασίλης Σαμαράς αλλά αυτό δεν μπορούσε αντικειμενικά να γίνει λόγω της έλλειψης προσωπικού. Τον Βασίλη Σαμαρά τον γνωρίζω από τότε που απασχολούνταν ως μεταφορέας. Ήταν συνεπής στην εργασία του και όταν έγινε Σταθμάρχης, είχε έρθει κάποια βράδια που είχα εγώ βάρδια για να μάθει παρακολουθώντας με, δηλαδή έδειχνε ενδιαφέρον για την εργασία. Παρουσία μου έκανε και χαράξεις και αναγγελίες. Φαινόταν ότι είχε όρεξη να μάθει τη δουλειά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: O κλειδούχος που ήταν στην βάρδια μαζί του , ήταν έμπειρος; Η εμπειρία του θα μπορούσε να τον βοηθήσει να αποφύγει τα σφάλματα;
Σταθμάρχης: Ο κλειδούχος εκείνη τη βραδιά ήταν στην αιχμή 101, κοντά στο μηχανοστάσιο, περίπου 2 χιλιόμετρα νότια του ΣΣ Λάρισας προς Παλαιοφάρσαλο. Σωστά βρισκόταν εκεί γιατί είχε υποχρέωση να χειριστεί χειροκίνητα την αιχμή(κλειδί) 101 την οποία δεν μπορούσε να την χειριστεί ο Σταθμάρχης μέσω του πίνακα ελιγμών. Και μέσω αυτής της αιχμής σωστά εισήλθε στη γραμμή ανόδου η αμαξοστοιχία 62. Όπως με ρωτάτε, ο συγκεκριμένος κλειδούχος είτε ήταν έμπειρος είτε όχι, δεν θα μπορούσε να τον συνδράμει ώστε να διευθετήσει την 62 λόγω της θέσης του.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Πως εξηγείτε το γεγονός ότι στο πρόγραμμα Μαρτίου ο Επιθεωρητής τοποθετεί τον Βασίλη Σαμαρά μόνο στον Παλαιοφάρσαλο;
Σταθμάρχης: Δεν μπορώ να γνωρίζω τα κριτήρια του.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Το γεγονός ότι ο απογευματινός σταθμάρχης αποχώρησε στις 22:20 από το Σταθμαρχείο, τι επιρροή ασκεί στις ενέργειες του Βασίλη Σαμαρά;
Σταθμάρχης: Περισσότερο, αυτή η μία ώρα από τις 22:00 ως τις 23:00 είναι για να γίνεται πιο ομαλά η παραλαβή-παράδοση. Αρχικά ήταν μισή ώρα(22:ΟΟ με 22:30) και ο Επιθεωρητής την παράτεινε σε μία ώρα (22:ΟΟ με 23:00 ) Στην πράξη μέσα σε αυτή την ώρα γινόταν η παράδοση-παραλαβή ,ανάλογα με το φόρτο της εργασίας.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Τι δεν έπραξε ορθά με βάση τον Κανονισμό και την πρακτική o Βασίλης Σαμαράς;
Σταθμάρχης: Αρχικά ο Κανονισμός ορίζει ότι ο Σταθμάρχης οφείλει να επιδώσει το υπόδειγμα 1001 εγγράφως και να υπογράψουν αμφότεροι ο Σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός το υπόδειγμα. Κάτι το οποίο καθίσταται δυσχερές δεδομένου ότι υπάρχει ένας Σταθμάρχης στη βάρδια ο οποίος οφείλει να έχει την εποπτεία του πίνακα και ταυτόχρονα να βρίσκεται στην αποβάθρα. Επιπλέον είχε και την εποπτεία της αιχμής στο νότιο τμήμα και την αναμονή της 1564. Δεδομένων των ανωτέρω, επέδωσε το τηλεγράφημα προφορικά, χωρίς να προσδιορίσει σε ποια γραμμή θα έπρεπε να κινηθεί η αμαξοστοιχία. Όπως με ρωτάτε, όπως ο Κανονισμός ορίζει, ο κάθε μηχανοδηγός μπορεί να ζητήσει διευκρινήσεις και επιβεβαίωση για τη γραμμή στην οποία κινείται η κάθε αμαξοστοιχία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, να επιβεβαιώσει το λόγο που κινείται στην κάθοδο, αν δηλαδή οφειλόταν σε κάποιο ζήτημα της γραμμής προς Ν. Πόρους ή αν υπήρχε κάποιο λάθος από την πλευρά του Σταθμάρχη.