Zougla Newsroom

Με απόλυτη αποτυχία στέφθηκε η απόπειρα των Ιταλών πραγματογνωμόνων, που όρισε ο Εφέτης Ανακριτής, να ανακτήσουν τα ψηφιακά δεδομένα από το καταγραφικό μηχάνημα της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Οι δύο εμπειρογνώμονες δεν μπόρεσαν να ανακτήσουν το παραμικρό στοιχείο, καθώς το μηχάνημα έχει καταστραφεί ολοσχερώς. Για την ακρίβεια, έχει σπάσει εσωτερικά, ενώ στην εξωτερική του πλευρά είναι άθικτο.

Κοντά στους Ιταλούς ήταν και οι τεχνικοί σύμβουλοι των οικογενειών. Έγιναν, με ειδικά μηχανήματα, τρεις προσπάθειες προκειμένου να ανακτηθούν δεδομένα, αλλά εξαιτίας της σφοδρότητας της σύγκρουσης ο εγκέφαλος είναι διαλυμένος…

Για τους Έλληνες τεχνικούς συμβούλους η σημερινή εξέλιξη δεν ήταν έκπληξη, καθώς οι ίδιοι είχαν διαπιστώσει εξαρχής, όπως αποκαλύπτουν στη «Ζούγκλα», ότι το καταγραφικό της επιβατικής αμαξοστοιχίας είναι διαλυμένο.

Συνολικά είχαν βρεθεί τρία καταγραφικά. Δύο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και ένα της επιβατικής.

Τα στοιχεία που έχουν συλλέξει μέχρι στιγμής προκύπτουν από το ένα από δύο καταγραφικά της εμπορικής αμαξοστοιχίας και το οποίο έχει δείξει ότι ο μηχανοδηγός, ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν, κινούνταν με ταχύτητα 96.1 χλμ./ώρα και αυτόματα μετά το φρένο (emergency brake), που πάτησε βλέποντας τελευταία στιγμή την Intercity 62 σε απόσταση αναπνοής, η ταχύτητα κατέβηκε στα 89,9 χλμ./ώρα. Η μείωση της ταχύτητας είχε σαν αποτέλεσμα τα βαγόνια με τα κοντέινερ να σταματήσουν λίγο πιο νωρίς και έτσι δεν χτύπησαν, όπως προκύπτει από τις πρώτες έρευνες, το βαγόνι 5 της επιβατικής αμαξοστοιχίας, που είναι χτυπημένο από το πλάι, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερος κίνδυνος για όσους κάθονταν από τη δεξιά πλευρά.

Τη στιγμή της σύγκρουσης η επιβατική αμαξοστοιχία κινούνταν με 150 χλμ./ώρα, με όριο στο σημείο τα 160 χλμ./ώρα, ενώ ακόμη δεν υπάρχει στοιχείο αν πρόλαβε να αντιδράσει ο μηχανοδηγός. Μετά την αποτυχία να ανοίξει το καταγραφικό, μάλλον δεν θα μάθουμε για τις τελευταίες κινήσεις του συγκεκριμένου μηχανοδηγού.

Το πόρισμα της Πυροσβεστικής

Οι διορισμένοι πραγματογνώμονες αναμένεται να καταθέσουν τα πορίσματά τους τις επόμενες δύο εβδομάδες, ενώ αναμένεται και το πόρισμα της Πυροσβεστικής μετά την παραγγελία του Εφέτη Ανακριτή για τα αίτια που προκάλεσαν την πυρκαγιά.

Στην αρχική αυτοψία – έκθεση του ανακριτικού τμήματος του Πυροσβεστικού Σώματος αναφέρεται ότι τα αίτια οφείλονται στην πρόσκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, ενώ η αρχική εστία της φωτιάς δεν ήταν δυνατόν να εντοπιστεί, καθώς όπως αναφέρουν το συμβάν ήταν σε εξέλιξη τη στιγμή της δικής τους έρευνας.

Αυτό που επισημαίνουν είναι ότι από τη φωτιά προκλήθηκε κίνδυνος για τους επιβάτες και θα μπορούσε να προκύψει και άλλος.

Η προαναφερόμενη αυτοψία: