Το «πράσινο φως» για την προώθηση των κυβερνητικών επιλογών για το μέλλον της Ολυμπιακής Αεροπορίας άναψε χθες νωρίς το μεσημέρι η Κομισιόν, ενώ την ίδια περίπου στιγμή η κυβερνητική επιτροπή έδινε την έγκρισή της για το κλείσιμο της ιστορικής εταιρείας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχετική ανακοίνωσή της διαπιστώνει ότι το σχέδιο που υπέβαλαν οι ελληνικές αρχές, σύμφωνα με το οποίο ορισμένα περιουσιακά στοιχεία των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες θα ιδιωτικοποιηθούν ομαδικά, δεν εμπεριέχει κρατική ενίσχυση υπό τον όρο ότι θα τηρηθούν πλήρως οι δεσμεύσεις που έδωσαν οι ελληνικές αρχές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Ελλάδα έλαβε συνεπώς την έγκριση να προχωρήσει με την ιδιωτικοποίηση, υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της η Κομισιόν.

Ο υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης, αμέσως μετά το τέλος της συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής είπε ότι η εταιρεία κρατά το όνομα και το σήμα της και αποκρατικοποιείται με απόλυτη κάλυψη των σημερινών εργαζομένων».

Η απόφαση αυτή έπεται χωριστής αλλά συναφούς αποφάσεως που έλαβε η Επιτροπή για τη μερική περάτωση της επίσημης διαδικασίας έρευνας κρατικών ενισχύσεων, την οποία κίνησε στις 19 Δεκεμβρίου του 2007, αναφορικά με κρατική ενίσχυση που χορηγήθηκε από την Ελλάδα στην Ολυμπιακή.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Επιτροπή αποφάνθηκε ότι, από την τελευταία της απόφαση του 2005 σχετικά με τον ελληνικό εθνικό αερομεταφορέα, η Ολυμπιακή Αεροπορία – Υπηρεσίες και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές έλαβαν κρατική ενίσχυση εκτιμώμενη σε ποσό άνω των 850 εκατομμυρίων ευρώ!

Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα προκύψουν τρεις οντότητες: μία αεροπορική εταιρεία, που θα αποκτήσει το 65% της μεταφορικής ικανότητας των Ολυμπιακών Αερογραμμών, καθώς και τη δυνατότητα χρήσης της εμπορικής ονομασίας και του λογότυπου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, και δύο άλλες εταιρείες που θα ασχολούνται αντιστοίχως με την επίγεια εξυπηρέτηση και τη συντήρηση.

Τα εναπομένοντα τμήματα των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Ολυμπιακής Αεροπορίας – Υπηρεσίες θα τεθούν υπό εκκαθάριση.

Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται λύση παρόμοια με την εκκαθάριση της Sabena και τη δημιουργία της εταιρείας που μετεξελίχθηκε στη σημερινή Brussels Airlines.

Τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης θα επιβλέπει ανεξάρτητος επίτροπος παρακολούθησης, ο οποίος θα διασφαλίζει τη συμμόρφωση με την απόφαση και τις αναληφθείσες δεσμεύσεις. Ο επίτροπος παρακολούθησης θα υποβάλλει στην Επιτροπή τακτικές εκθέσεις σχετικά με την πρόοδο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης και τα ληφθέντα μέτρα. Εάν η Επιτροπή δεν είναι ικανοποιημένη με οιεσδήποτε πτυχές της διαδικασίας, μπορεί να ανοίξει εκ νέου την υπόθεση.

Σφοδρή αντίδραση εργαζομένων-αντιπολίτευσης

Κάτω από το κλίμα που δημιουργούν οι σημαντικές εξελίξεις που αναμένονται στο θέμα της Ολυμπιακής, πραγματοποιείται σήμερα το έκτακτο συνέδριο της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας, ΟΣΠΑ, προκειμένου οι εργαζόμενοι στον Εθνικό μας Αερομεταφορέα να καθορίσουν τη στάση τους, ενόψει και της νέας πραγματικότητας που δημιουργείται από το σχέδιο που υπέβαλε η ελληνική κυβέρνηση και το οποίο εκτός απροόπτου, αναμένεται να εγκριθεί σήμερα από την αρμόδια Επιτροπή της Κομισιόν.

Στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΟΣΠΑ, κ. Μανώλης Πατέστος, χαρακτήρισε ιστορική τη σημερινή μέρα για το μέλλον της Ολυμπιακής και των εργαζομένων, άσκησε δριμύτατη κριτική στην κυβέρνηση αλλά και ειδικότερα στον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Κωστή Χατζηδάκη, υποστηρίζοντας ότι συνειδητά υπονόμευσαν την εταιρία, προκειμένου να απαξιωθεί και να περάσει σε ιδιωτικά χέρια προς όφελος του ανταγωνισμού. Ο κ. Πατέστος αμφισβήτησε τις δηλώσεις του υπουργού μεταφορών ότι η Ολυμπιακή έχει ζημιά 2 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα και επανέλαβε ότι οι εργαζόμενοι θα δώσουν και αυτή τη μάχη για να παράσχουν στο επιβατικό κοινό την ευκαιρία να πετάξουν φθηνά και πάνω απ΄ όλα με ασφάλεια.

Πλήρη στήριξη της ΟΣΠΑ παρέσχε η ΓΣΕΕ δια του προέδρου της κ. Παναγόπουλου, που απηύθυνε χαιρετισμό στο συνέδριο. Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ άφησε σαφείς αιχμές κατά του σημερινού υπουργού Μεταφορών ότι είχε εκφράσει την αντιπάθειά του για την Ολυμπιακή από τη θητεία στο Ευρωκοινοβούλιο, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι οι μεταρρυθμίσεις που επαγγέλλεται γίνονται απορρυθμίσεις και ανακοίνωσε ότι η Συνομοσπονδία θα διοργανώσει εκδηλώσεις σε κάθε αεροδρόμιο της χώρας.

Ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ, κ. Ραγκούσης, που παρέστη επικεφαλής αντιπροσωπείας του κόμματος, τόνισε στη διάρκεια του χαιρετισμού του: «βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή για την Ολυμπιακή, αλλά και ενώπιον εξελίξεων στην οικονομία που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τον εθνικό μας αερομεταφορέα». Ο κ. Ραγκούσης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι βάζει ταφόπλακα στην Ολυμπιακή, ότι έχει σχεδιάσει το κλείσιμό της εδώ και πολλά χρόνια και πρόσθεσε ότι το κλείσιμο σημαίνει διαζύγιο με την ασφάλεια, την περιφερειακή ανάπτυξη και παράδοση στο ιδιωτικό μονοπώλιο. Κατά τον γραμματέα του ΠΑΣΟΚ η Ολυμπιακή μπορεί να σωθεί μέσα από ένα σχέδιο ανάπτυξης της εταιρείας.

Στο μεταξύ, ένταση επικράτησε το μεσημέρι έξω από το Υπουργείο Μεταφορών. Περίπου 100 εργαζόμενοι της Ολυμπιακής συγκεντρώθηκαν για να διαμαρτυρηθούν στο σημείο, την ώρα που μέσα στο κτίριο, ο Υπουργός Μεταφορών, Κωστής Χατζηδάκης έδινε συνέντευξη Τύπου για το μέλλον της εταιρείας.

Δυνάμεις της αστυνομίας εμπόδισαν τους διαμαρτυρόμενους να μπουν στο υπουργείο. Προς στιγμήν επικράτησε ένταση και ομάδα περίπου 30 ατόμων κατάφεραν να εισβάλουν στο κτήριο και να κρεμάσουν πανό.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης