Ρεπορτάζ: Νίκος Τσιαμτσίκας 

Την τελευταία στιγμή σπεύδουν τα 950 πρατήρια καυσίμων απο τα 1400 που λειτουργούν συνολικά σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους στο Υπ. Οικονομικών, προκειμένου να εγκαταστήσουν τα υποχρεωτικά πλέον συστήματα εισροών-εκροών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τα συγκεκριμένα συστήματα είναι ηλεκτρονικά και σε απ΄ευθείας σύνδεση με το Υπ. Οικονομικών το οποίο, μ’ αυτό τον τρόπο, παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη διακίνηση των καυσίμων σε όλη τη χώρα.

Στόχος φυσικά δεν είναι άλλος από την πάταξη της λαθρεμπορίας των καυσίμων, απο την οποία χάνονται εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο απο φόρους που δεν εισπράτονται.

Παράλληλα με το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα το οποίο ξεκινά απο τις δεξαμενές των πρατηρίων και φτάνει μέχρι την αντλία για τον καταναλωτή, επιχειρείται να δοθεί τέλος και στη μάστιγα της κλοπής «στην αντλία», ένα… σπορ στο οποίο επιδίδονται με εξαιρετική σπουδή πολλά πρατήρια, καταληστεύοντας έτσι τους οδηγούς, βάζοντας δηλαδή μικρότερες ποσότητες καυσίμου στα ρεζερβουάρ, από εκείνη που πληρώνει ο καταναλωτής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η κλοπή καυσίμων γίνεται με ειδικά τσιπάκια, ηλεκτρονικά πάλι δηλαδή, αλλα έχουν καλωδιώσεις μέσα στα πρατήρια, και βεβαίως με τα συστήματα εισροών- εκροών δεν θα μπορούν πλέον να λειτουργούν…

Τα συστήματα αυτά κοστίζουν μέχρι και 20.000 ευρώ και η επιδότηση που δίδουν τα ευρωπαϊκά προγράμματα δεν ξεπερνά τις 4.000, αναγκάζοντας έτσι τους πρατηριούχους σε περίοδο κρίσης να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Σήμερα έληξε η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο πρόγραμμα επιδότησης, για την προμήθεια του συστήματος και όσα πρατήρια δεν έχουν τοποθετήσει αυτά τα μηχανήματα μέχρι τέλος του έτους, σύμφωνα με το Υπ. Ανάπτυξης θα αναγκαστούν να βάλουν οριστικά λουκέτο.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης