Της Άντζελας Πεϊτση

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Θεσσαλονίκη εδώ και πολλά χρόνια είναι το κυκλοφοριακό στην πόλη. Ειδικά στις αποκαλούμενες ώρες αιχμής, το μποτιλιάρισμα είναι η καθημερινή γάγγραινα των οδηγών, σε Ι.Χ., ΤAXI, λεωφορείων και δίκυκλων. Την ίδια στιγμή ερωτήματα προκαλεί η διάθεση του Δήμου Θεσσαλονίκης, να προχωρήσει στην κατασκευή «τελεφερίκ» στην πόλη, αφού ως γνωστό, δε θα μπορέσει να λύσει ούτε ένα μικρό μέρος του προβλήματος, λόγω των ειδικών διαδρομών που αναμένεται να προγραμματιστούν για να εκτελεί αλλά και των περιορισμένων θέσεων που διαθέτει.

Επίσης, είναι γνωστό σε όλους, πως «τέτοιου» είδους μεταφορικά μέσα, χρησιμοποιούνται κυρίως για τουριστικούς λόγους. Ωστόσο ο κεντρικός δήμος της πόλης, πήρε την έγκριση από της Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και τη Δασική Υπηρεσία και αναμένεται να προχωρήσει στην κατασκευή και υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα με το ΤΕΕ/ΤΜΚ το κόστος του έργου εκτιμάται περίπου στα δέκα εκατομμύρια ευρώ. Ενώ την ίδια ώρα, ο Δήμος Θεσσαλονίκης κάνει αναφορά μόνον στο κόστος της ετήσιας συντήρησης τους, το οποίο αναμένεται να κυμανθεί περίπου στις 350.000 ευρώ.

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ

Το zougla.gr επικοινώνησε για το θέμα Τεχνικό Επιμελητήριο- Τμήμα Κεντρική Μακεδονίας, όπου σε αποκλειστικές δηλώσεις του, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ, Πάρις Μπίλιας τόνισε: «Το κόστος του έργου εκτιμάται στα δέκα εκατομμύρια ευρώ. Το έργο αυτό είναι προφανές ότι δεν θα συμβάλει στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης, γιατί η μεταφορική του ικανότητα είναι μικρή σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των μετακινήσεων. Είναι ένα έργο όμως που υπό προϋποθέσεις μπορεί να συμβάλει στην ανάδειξη της πόλης και να βελτιώσει το τουριστικό της προϊόν». Το ΤΕΕ/ΤΚΜ, επικαλούμενο τις ανακοινώσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης, αναφέρει σχετικά: «Ο Δήμος πρόκειται να προχωρήσει στην κατασκευή τελεφερίκ που θα συνδέει το κέντρο της πόλης με το περιαστικό δάσος του Σειχ Σου. Συγκεκριμένα θα ξεκινά από το πάρκο της ΧΑΝΘ και ο τερματισμός θα είναι στην είσοδο του θέατρου Δάσους. Η διαδρομή θα διατρέχει τον χώρο της ΔΕΘ (κατά μήκος του δρόμου που ενώνει την κάτω πύλη (ΧΑΝΘ) με την άνω πύλη (ΑΠΘ), τον χώρο του πανεπιστημίου από την άνω πύλη της ΔΕΘ μέχρι το Τελλόγλειο Ίδρυμα, μικρό τμήμα του οικισμού βόρεια από το Τελλόγλειο και στη συνέχεια τη δημόσια αναδασωτέα έκταση του δάσους».

Και κατέληξε: «Κανείς δεν μπορεί να είναι αρνητικός στην κατασκευή ενός έργου αρκεί να εξασφαλίζονται οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επιτυχία του εγχειρήματος όπως:

· Η αποδεδειγμένη οικονομική βιωσιμότητα του έργου.

· Η ορθή χωροθέτηση των ιστών που θα εξασφαλίζει τη μέγιστη συναίνεση των αρμοδίων φορέων.

Η χρηματοδότηση του έργου είναι σκόπιμο να γίνει από ιδιωτικά κεφάλαια που θα έχουν και την ευθύνη της διαχείρισης, της λειτουργίας και της συντήρησης του για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα».