Zougla Newsroom
Δεύτερη παράταση στην προφυλάκιση του μοιραίου σταθμάρχη, Βασίλη Σαμαρά δίνει βούλευμα- καταπέλτης του Δικαστικού Συμβουλίου Λάρισας, που αποφάσισε να παραμείνει στη φυλακή μέχρι 1η Σεπτεμβρίου 2024, ημερομηνία όπου εξαντλείται το 18μηνο της προσωρινής κράτησης που ορίζει ο νόμος.
Το βούλευμα που εκδόθηκε πριν από λίγες ημέρες και παρουσιάζει η «Ζούγκλα» αναφέρει ότι δεν μπορεί να αφεθεί ελεύθερος γιατί είναι επικίνδυνος και υπάρχει πιθανότητα να τελέσει νέες αξιόποινες πράξεις.
Στο βούλευμα γίνεται αναφορά στις παθογένειες του συστήματος όπως ότι δεν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση. Για τη μοιραία βραδιά αναφέρεται χαρακτηριστικά:
«Λόγω των κινήσεων των αμαξοστοιχιών και των καθυστερήσεων στις κινήσεις, στην έλλειψη των συστημάτων ασφαλείας (λόγω της μη λειτουργίας τους) ,ο ίδιος (σ.σ. ο σταθμάρχης) αντιλήφθηκε τον πρόσθετο και σοβαρό φόρτο στην ανατεθείσα εργασία του. Ο κατηγορούμενος προέβη σε ενέργειες, που φανερώνουν ότι ,μολονότι γνώριζε πως ενδέχεται να ακολουθήσει διατάραξη της ασφάλειας στην κυκλοφορία τρένων, συμβιβάστηκε (και μάλιστα με ευκολία) με την ιδέα ότι τούτο είναι πιθανό ,αν και δεν επιθυμούσε τούτο να επισυμβεί, προκειμένου να γλιτώσει την πνευματική καταπόνηση, τη δαπάνη του χρόνου και τον διανοητικό προγραμματισμό του σχεδιασμού της κίνησης της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC62 από την Αθήνα προς τη Θεσσαλονίκη.».
Οι δικαστές αναφέρονται στις κινήσεις του αφού αναχώρησε η αμαξοστοιχία από το σταθμό της Λάρισας. Δεν γύρισε το κλειδί για να μπει το τρένο στη γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη:
«Αντίθετα άφησε τα πράγματα όπως ήταν ,δηλαδή άφησε στην ίδια κατάσταση τις σιδηροτροχιές και έτσι αυτές παρέμειναν ρυθμισμένες στην παρακαμπτήριο διαγώνιο, εκτρέποντας ο ίδιος με αυτόν τον τρόπο την επιβατική αμαξοστοιχία κατά την κίνησή της μετά την έξοδό της από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λάρισας στο ύψος των αιχμών 118 μέσω της παρακαμπτήριου – διαγωνίου στη γραμμή καθόδου».
«Τα τρένα ήταν σε πορεία καταστροφής»
Λίγα λεπτά αργότερα έγινε η τραγωδία και ενώ η επιβατική αμαξοστοιχία κινούνταν με 148.7 χλμ/ώρα και η εμπορική με 94.9 χλμ / ώρα.
«Ο κατηγορούμενος προέβη σε σοβαρή παραβίαση των κανόνων ασφαλείας στην κίνηση των σιδηροδρόμων, επιλέγοντας την επαγγελματική ασυνέπεια και προχειρότητα στην εκτέλεση των καθηκόντων του. Η ενέργεια του να αφήσει την εκτροπή της επιβατικής αμαξοστοιχίας στην γραμμή καθόδου συνιστά επικίνδυνη από τα πράγματα ενέργεια που ισοδυναμεί με βάση τη λογική και την κοινή πείρα με ενέργεια καταστροφής των εγκαταστάσεων (σ.σ. των γραμμών). Η συμπεριφορά του επέφερε διατάραξη στην ασφάλεια της κυκλοφορίας των τρένων και δυνατότητα κινδύνου για τη ζωή των επιβαινόντων . Ήταν απόρροια ενδεχόμενου δόλου του».
Ο Βασίλης Σαμαράς εκείνο το βράδυ δεν είχε καμία προσοχή, αμέλησε να κάνει συγκεκριμένες κινήσεις, όπως στο να ορίσει στον μηχανοδηγό τη γραμμή που θα ακολουθήσει.
«Το αποτέλεσμα του θανάτου και των βαριών σωματικών βλαβών των επιβατών είναι σε αιτιώδη σύνδεσμο με το εξωτερικό σφάλμα το στη διαχείριση της κυκλοφορίας των τρένων».
Οι δικαστές στο βούλευμά τους καταλήγουν εξηγώντας τους λόγους που προτείνουν την παράταση της προφυλάκισης του σταθμάρχη, Βασίλη Σαμάρα:
«Από την ιδιαίτερα σοβαρή από άποψη επικινδυνότητας ενέργειάς του κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του να θέσει στην αντίθετη γραμμή επιβατική αμαξοστοιχία με μεγάλο αριθμό επιβαινόντων (λόγω της εορτής της Αποκριάς) σε συνδυασμό με την επιλογή του να προκρίνει τον λιγότερο δυνατό κόπο στη διαχείριση σοβαρού εγχειρήματος αποδεχόμενος το αποτέλεσμα της ασφάλειας στην κυκλοφορία των δύο τρένων κατά την κίνησή τους στην τροχιά που τα έθεσε, προκύπτει ότι αν αφεθεί ελεύθερος, είναι πολύ πιθανό κατά την ανάληψη οποιουδήποτε εγχειρήματος,που θα έχει αντίκτυπο στο κοινωνικό σύνολο ,να τελέσει και νέες αξιόποινες πράξεις».
Ο σταθμάρχης αντιμετωπίζει ποινή ισόβιας κάθειρξης ενώ για την τραγωδία προφυλακισμένος παραμένει και ο Επιθεωρητής ΟΣΕ Λάρισας, Δημήτρης Νικολάου. Ένα χρόνο μετά, μόνο δύο άτομα είναι στη φυλακή και οι άλλοι κατηγορούμενοι είναι ελεύθεροι, ορισμένοι εκ των οποίων με περιοριστικούς όρους.