Ριζικές αλλαγές στο νέο εξεταστικό σύστημα θα ισχύσουν από το σχολικό έτος 2014-15, όπως διπλές Πανελλαδικές εξετάσεις, απευθείας εισαγωγή σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, διπλό μηχανογραφικό, συνυπολογισμός του απολυτηρίου βαθμού των τριών τάξεων του Λυκείου, βάσει της πρότασης του Υπουργείου Παιδείας.
Βασικό της χαρακτηριστικό είναι ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα εξετάζονται σε όλα τους τα σχολικά μαθήματα με κοινά θέματα για το απολυτήριο (ενδοσχολικές) και – ταυτόχρονα, αλλά με άλλη ομάδα θεμάτων – σε τρία έως πέντε μαθήματα για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Μάλιστα, θα μπορούν να γίνονται περισσότερες από μία εξετάσεις εισαγωγής το χρόνο, αν το κρίνει σκόπιμο ο νέος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα συσταθεί.
Την πρόταση της Επιστημονικής Επιτροπής για το Νέο Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση παρουσίασε χθες η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου στη Διακομματική Επιτροπή για την Παιδεία.
Αναλυτικά οι βασικές αλλαγές στο νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια:
– Οι εξετάσεις θα γίνονται σε δυο «ομάδες». Μια ομάδα θα εξετάζεται ενδοσχολικά για τους μαθητές που
– Τα θέματα των εξετάσεων της πρώτης ομάδας, για το απολυτήριο λυκείου, θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές πανελλαδικά. Οι μαθητές θα δίνουν όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στην τρίτη τάξη του Λυκείου. Σημειώνεται πως σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα σπουδών οι μαθητές κάνουν επιλογές μαθημάτων και διδάσκονται 8 μαθήματα στην τρίτη λυκείου, άρα θα δίνουν εξετάσεις σε 8 μαθήματα.
– Για τις εξετάσεις για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ δίνεται μία νέα δυνατότητα στους υποψηφίους. Θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις περισσότερες από μια φορά ετησίως. Δηλαδή, οι υποψήφιοι θα προσφεύγουν στο νέο Οργανισμό που θα συγκροτηθεί για τη διεξαγωγή των εξετάσεων και θα εξετάζονται 2 ή και 3 φορές το χρόνο προκειμένου να πετύχουν τη βαθμολογία που απαιτείται.
– Τα εξεταζόμενα μαθήματα, αλλά και το βαθμό βαρύτητας θα καθορίζουν τα τμήματα των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, τα οποία θα εμπλέκονται στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους (κάτι που επί σειρά ετών διεκδικούσαν οι διοικήσεις τους).
– Προς το παρόν, δεν έχει οριστικοποιηθεί ποια θα είναι η μορφή των εξετάσεων, αλλά το πιο πιθανό σενάριο που θα επικρατήσει θέλει τα θέματα να επιλέγονται από τράπεζα θεμάτων με πολλαπλές ερωτήσεις.
– Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας θα συνυπολογίζεται ο βαθμός κάθε υποψηφίου από την απόδοσή του και στις τρεις τάξεις του Λυκείου. Ωστόσο το ποσοστό αυτό στη συμμετοχή της τελικής βαθμολογίας του δεν θα είναι μεγάλο.
– Για τμήματα που έχουν χαμηλή ζήτηση σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ προτείνεται εισαγωγή στα προγράμματά τους χωρίς εξετάσεις.
Στο τέλος της Γ’ Λυκείου οι μαθητές δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην ανώτατη εκπαίδευση. Η τελική γραπτή εξέταση ανά μάθημα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων. Η επίδοση των μαθητών στην πρώτη ομάδα καθορίζει το βαθμό που λαμβάνεται υπόψη για την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου στο συγκεκριμένο μάθημα, ενώ η επίδοση στη δεύτερη ομάδα καθορίζει την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.
Τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ δημοσιοποιούν τα κριτήρια που έχουν υιοθετήσει (π.χ. ποια μαθήματα και με ποιους συντελεστές βαρύτητας σε ένα έκαστο) για την εισαγωγή φοιτητών σε αυτά. Ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων θα είναι από 3 έως 5. Η Ελληνική Γλώσσα είναι υποχρεωτικά ένα από αυτά.
Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε τμήματα, όπου συγκεντρώνεται ζήτηση
Οι μαθητές μπορούν να εξεταστούν σε όσα μαθήματα επιθυμούν από το ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών που παρακολουθούν ώστε να διευρύνουν το φάσμα των επιλογών τους σε τμήματα.
Οι τελικές εξετάσεις στις Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά με θέματα που τίθενται σε εθνικό επίπεδο.
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολοκληρωμένη τη νέα πρόταση της επιστημονικής ομάδας του υπουργείου Παιδείας.