Τα δικαιώματα των επιβατών, που πρόκειται να ταξιδέψουν αεροπορικώς, και τα οποία είναι ισχυρώς κατοχυρωμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις Διεθνείς συμβάσεις, υπενθυμίζει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Συγκεκριμένα, σε περίπτωση ματαίωσης, ακύρωσης ή καθυστέρησης της πτήσης τους, οι επιβάτες δικαιούνται χρηματική αποζημίωση, ανάπαυση, φαγητό ή και επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου τους.

Αν η εταιρεία αρνηθεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τον Κανονισμό 261/2004 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τότε εκείνοι που αδικούνται μπορούν και πρέπει να απευθύνονται στην ΥΠΑ, αρχικά στον αρμόδιο αερολιμενάρχη και, αν χρειαστεί, στην Κεντρική Υπηρεσία, η οποία θα αναλάβει να επιλύσει το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί.

Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζουν οι ταξιδιώτες είναι τα εξής:

– Άρνηση επιβίβασης: Τα ποσά που προβλέπονται ως αποζημίωση είναι τα 250 ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 1500 χλμ., 400 ευρώ για πτήσεις από 1500 έως 3500 χλμ., 600 ευρώ για πτήσεις μεγαλύτερες των 3500 χλμ.

– Ακύρωση πτήσης: Επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, γεύμα, κατάλυμα και επικοινωνιακές διευκολύνσεις. Αποζημίωση ή δυνατότητα μεταφοράς με άλλη πτήση.

– Μεγάλες καθυστερήσεις: Κατάλυμα, γεύμα και αν η καθυστέρηση υπερβαίνει τις 5 ώρες, δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου.

– Απώλεια ή καταστροφή αποσκευών: Δυνατότητα διεκδίκησης μέχρι 1000 SDR (1SDR=1,18ευρώ).

Η γραμμή επικοινωνίας για τις καταγγελίες είναι: 210 8916150, 210 8916193 και fax: 210 8947132.