Ο πλοίαρχος του αιγυπτιακού τάνκερ συνελήφθη από το Λιμενικό καθώς ναυτολόγησε τους τρεις επιθεωρητές χωρίς τη συγκατάθεσή τους, έναν Έλληνα και δύο υπηκόους Φιλιππίνων.
Υπενθυμίζεται πως το δεξαμενόπλοιο που εντοπίστηκε στα νότια της Χίου και οδηγήθηκε από το Λιμενικό σώμα στο αγκυροβόλιο, επρόκειτο να αγοραστεί από εταιρεία ελληνικών συμφερόντων στη Σμύρνη αλλά κρατήθηκε από τις Αρχές για οφειλές.
Ωστόσο ο πλοίαρχος του πλοίου ναυτολόγησε χωρίς τη συγκατάθεσή τους τρεις επιθεωρητές και με τη δικαιολογία ότι θα μεταβεί σε γειτονικό αγκυροβόλιο, σάλπαρε για την Αίγυπτο και εντοπίστηκε από το λιμενικό σώμα στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή της Χίου.
Σύμφωνα με το λιμενικό σώμα, για την υπόθεση ενημερώθηκε η αρμόδια εισαγγελική αρχή ενώ ο πλοίαρχος του αιγυπτιακού τάνκερ κατηγορείται για αρπαγή (άρθρο 322 του ποινικού κώδικα). Την υπόθεση της προανάκρισης έχει αναλάβει το κεντρικό λιμεναρχείο της Χίου.
Πειρατεία και αρπαγή επιθεωρητών ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας από Αιγύπτιους στον κόλπο της Σμύρνης
Μια ιστορία πειρατείας και αρπαγής τριών ναυτικών, δύο Φιλιππινέζων και ενός Έλληνα βρισκόταν εδώ και αρκετά 24ωρα σε εξέλιξη μεταξύ του κόλπου της Σμύρνης και της νήσου Χίου.
Πρόκειται για ένα δεξαμενόπλοιο, το οποίο στα τέλη Ιανουαρίου προσυμφωνήθηκε η αγορά του από εταιρεία ελληνικών συμφερόντων. Το προσύμφωνο υπεγράφη άλλωστε στο Αιγυπτιακό λιμάνι παρουσία των τριών επιθεωρητών που είχε στείλει η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία.
Η ομάδα των τριών επιθεωρητών αποτελούνταν από έναν καπετάνιο και δύο Α’ Μηχανικούς, όπως γίνεται πάντα για να επιθεωρηθεί το σκάφος.
Ο καπετάνιος και ένας μηχανικός είναι από τις Φιλιππίνες και ο άλλος μηχανικός είναι Έλληνας και ονομάζεται Παναγιώτης Μπλάνας. Το δεξαμενόπλοιο σάλπαρε από την Αίγυπτο με προορισμό τη Σμύρνη, για να παραδοθεί στον αγοραστή. Στο τουρκικό λιμάνι θα υπογράφονταν και τα χαρτιά της αγοραπωλησίας. Ενόσω το σκάφος βρίσκεται αγκυροβολημένο στη Σμύρνη, λόγω οφειλών σε τρίτους και όχι στον αγοραστή, κατάσχεται για 1 εκατ. δολάρια.
Ταυτόχρονα, όμως, το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο μπαίνει σε διεθνή μαύρη λίστα, λόγω τεχνικών προβλημάτων αξιοπλοΐας.
Ενώ, λοιπόν, ο καπετάνιος, θα έπρεπε να αποβιβάσει τους τρεις επιθεωρητές, που είχε στείλει ο αγοραστής, αυτός με ψεύτικα ντοκουμέντα ναυτολογεί τους τρεις επιθεωρητές γιατί του λείπουν τρία άτομα από το πλήρωμα προκειμένου να είναι εντάξει το σκάφος απέναντι στην σημαία του. Ναυτολογεί τους τρεις επιθεωρητές, ως λαδάδες και καθαριστές.
Όπως θα μάθουμε αργότερα από το ρεπορτάζ, ο καπετάνιος παράνομα κλείνει τους τρεις επιθεωρητές στις καμπίνες τους και τους απαγορεύει την έξοδο. Πρόκειται δηλαδή για αρπαγή. Το σκάφος σαλπάρει από τη Σμύρνη και μετακινείται με την δικαιολογία ότι θα μεταβεί σε ένα γειτονικό αγκυροβόλιο, αλλά στην ουσία βγάζει ρότα για την Αίγυπτο.
Όμως, ο Έλληνας ναυτικός, Παναγιώτης Μπλάνας έρχεται σε επαφή με τον θάλαμο επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και αναφέρει το περιστατικό.
Τόσο ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Παππάς, όσο και ο αρχηγός του Λιμενικού, αντιδρούν άμεσα και αναλαμβάνουν την διαχείριση αυτής της κρίσης.
Ενημερώνεται η Εισαγγελία και πλωτό του Λιμενικού αρχίζει περιπολία στην περιοχή και εντοπίζει το συγκεκριμένο σκάφος νότια της Χίου.
Δίνεται εντολή στον καπετάνιο του δεξαμενοπλοίου να το οδηγήσει στο λιμάνι της Χίου, όπου και αγκυροβολεί το πρωί του Σαββάτου (10/2).
Πρόκειται για περιστατικό πειρατείας και αρπαγής και υπεύθυνες πλέον είναι οι Εισαγγελικές Αρχές της Χίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, από κύκλους που γνωρίζουν πολύ καλά την υπόθεση στο Λιμάνι της Χίου, οι τρεις επιθεωρητές που έπεσαν θύματα αρπαγής, φέρονται να είναι καλά στην υγεία τους.