Δεν θα ήταν είδηση η αποκάλυψη του ενδιαφέροντος των τουρκικών υπηρεσιών ασφαλείας για το τι συμβαίνει στον ελλαδικό χώρο. Ούτε αποτελεί δημοσιογραφική αποκάλυψη η πληροφορία ότι Τούρκοι πράκτορες επιχειρούν στα ελληνικά νησιά και στην ελληνική ενδοχώρα. Όλα αυτά είναι γνωστά εδώ και δεκαετίες.
Το ενδιαφέρον της υπόθεσης που διερευνά το zougla.gr έχει να κάνει με μία πρωτοτυπία. Ανώτατες πηγές των ελληνικών υπηρεσιών ασφαλείας φέρονται να έχουν εντοπίσει πυρήνα της τουρκικής ΜΙΤ μέσα στον μυχό του κόλπου της Σούδας, κάτω από τη μύτη της αμερικανικής βάσης και με βιτρίνα ένα αθώο ναυτιλιακό γραφείο μερικών τετραγωνικών μέτρων και μάλιστα ρουμανικής προέλευσης.
Το ναυτιλιακό αυτό γραφείο με έδρα την Ρουμανία διαθέτει δύο βιτρίνες. Αυτήν του μεγαλομετόχου, τουρκικής καταγωγής, και αυτή του Έλληνα συνεργάτη του. Πώς εμπλέκεται η Ρουμανία; Η εξήγηση είναι απλή. Σύμφωνα με μία ξεχασμένη διάταξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν μία εταιρεία κράτους-μέλους δηλώσει έδρα τη Ρουμανία ή άλλη χώρα της Ε.Ε. τελευταίας εσοδείας, δηλαδή από την ανατολική Ευρώπη, απολαμβάνει επιδότηση. Αυτή είναι η οικονομική εξήγηση.
Το ναυτιλιακό αυτό γραφείο δεν ασχολείται μόνο με τις καθημερινές ανάγκες του λιμανιού της Σούδας, αλλά και με συστήματα ασφαλείας. Μάλιστα, πάρα πολύ πρόσφατα, όταν το αεροπλανοφόρο «USS George Bush» έκανε τη μεγαλοπρεπή είσοδό του στον κόλπο της Σούδας, ο Έλληνας συμμέτοχος του ναυτιλιακού γραφείου ανέλαβε μία εργολαβία επί του αμερικανικού πολεμικού σκάφους που αφορούσε σε ζητήματα ασφαλείας. Όλα τα παραπάνω αναφέρονται για να σκιαγραφήσουν το πορτρέτο των ανθρώπων που διαχειρίζονται το συγκεκριμένο ναυτιλιακό γραφείο.
Μέχρι στιγμής όλα καλά, διότι όσα έχουν αναφερθεί ισχύουν για όλα τα λιμάνια του κόσμου. Με μία διαφορά. Οι υπηρεσίες ασφαλείας εντόπισαν πως πίσω από το ναυτιλιακό γραφείο κρύβεται ο περίφημος «Λύκος». Το παρατσούκλι αυτό ανήκει σε ένα γνωστό στις υπηρεσίες -και όχι μόνο της Ελλάδας- στέλεχος της τουρκικής υπηρεσίας πληροφοριών, της γνωστής MIT.
Από τη στιγμή που οι ελληνικές υπηρεσίες εντόπισαν την αξονική τομογραφία της εν λόγω ναυτιλιακής εταιρείας, έθεσαν το προσωπικό της υπό συνεχή παρακολούθηση. Η επιλογή της Σούδας δεν είναι, βεβαίως, τυχαία. Εκεί υπάρχει ελληνική βάση του Πολεμικού Ναυτικού, αφού είναι ο δεύτερος τη τάξει ναύσταθμος στην Ελλάδα, η αμερικανική βάση, η ΝΑΤΟϊκή αεροπορική βάση στο γειτνιάζον αεροδρόμιο του Ακρωτηρίου. Επίσης, βρίσκεται σε απόσταση βολής από το Μάλεμε των Χανίων και το Καστέλι, όπου εδρεύουν μονάδες αιχμής των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και σε απόσταση ελέγχου από το Ηράκλειο και τη βάση των Γουρνών.
Ο «Λύκος», του οποίου το πραγματικό όνομα κρατείται μυστικό, λαμβάνει διαταγές από ένα πρόσωπο που από τον Ιούλιο του 2016 είναι ο προσωπικός εκτελεστικός βραχίονας του Ταγίπ Ερντογάν. Από την ημέρα του πραξικοπήματος (15 Ιουλίου 2016) ο αρχηγός της τουρκικής ΜΙΤ είναι ο άμεσος εκτελεστής όλων των αποφάσεων που λαμβάνει το κονκλάβιο του συστήματος Ερντογάν.
Η υπόθεση είναι πολύ σοβαρή και δείχνει το πώς επεκτείνεται στρατηγικά το ενδιαφέρον των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών στο νοτιοανατολικό Αιγαίο και ιδιαίτερα στην περιοχή που ελέγχει το Καρπάθιο και στο σημείο επαφής των ΑΟΖ της Ελλάδας, της Κύπρου και της Αιγύπτου.
Υπό παρακολούθηση φορτηγό-πλοίο
Πριν από λίγες ημέρες κατέπλευσε στο λιμάνι της Σούδας ένα εμπορικό πλοίο το οποίο προσέγγισε τους Μύλους της Κρήτης προκείμενου να προβεί σε εκφόρτωση προϊόντων. Το συγκεκριμένο εμπορικό σκάφος δεν είχε ποτέ στο παρελθόν καταπλεύσει σε ελληνικό λιμάνι. Είχε πλήρωμα 12 άνδρες. Απέπλευσε έπειτα από τρεις ημέρες και έκτοτε παρακολουθείται στενά από τις ελληνικές αρχές ασφαλείας.
(Το πλοίο που τέθηκε υπό παρακολούθηση)
Το πλοίο αυτό, η παρουσία του και το πλήρωμα, φέρεται να συνδέεται από τις παραπάνω Αρχές με τον πυρήνα του «Λύκου». Η παρουσία του προκάλεσε και το ενδιαφέρον των λιμενικών αρχών οι οποίες ζήτησαν τη βοήθεια των υπηρεσιών ασφαλείας. Είναι προφανές πως κάτι περίεργο συνέβαινε ώστε το Λιμενικό να αντιδράσει με αυτόν τον τρόπο, διότι η αντίδραση αυτή ήταν ανεξάρτητη από τη δραστηριότητα των ελληνικών μυστικών υπηρεσιών στο λιμάνι της Σούδας, η οποία έχει αρχίσει εδώ και πολύ καιρό.
Το τουρκικό φορτηγό πλοίο απέπλευσε την Τετάρτη 11 Απριλίου.