Στο Συμβούλιο της Επικρατείας φαίνεται ότι θα δοθεί τελικά η νομική μάχη των εργαζομένων στο στενό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα κατά του μέτρου της κινητικότητας(μεταφοράς, μετάταξης και διαθεσιμότητας) των μονίμων δημοσίων υπαλλήλων.
Η πρώτη προσφυγή κατατέθηκε ήδη στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο από μόνιμη υπάλληλο του ΥΕΘΑ/ΓΕΣ η οποία αμφισβητεί ευθέως τη συνταγματικότητα του μέτρου που προβλέπεται από το Μνημόνιο ΙΙΙ (Ν. 4093/2012) και την από 8.1.2013 απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Αντ. Μανιτάκη.
Στην προσφυγή της η υπάλληλος του ΥΕΘΑ η οποία διορίστηκε το 1996 ύστερα από γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, χαρακτηρίζει αντισυνταγματική τη διαδικασία της κινητικότητας των μονίμων υπαλλήλων, υποστηρίζοντας ότι αντίκειται στο άρθρο 4 του Συντάγματος περί ισότητας. Επιπλέον, όπως αναφέρει, δεν τηρείται κανένα κριτήριο αξιολόγησης ή διάκρισης ανάμεσα σε εκείνους που πέτυχαν το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και τους συμβασιούχους, καθώς τα κριτήρια επιλογής δεν είναι σε συνάρτηση με τον τρόπο πρόσληψης των δημοσίων υπαλλήλων.
Και αυτό, μάλιστα, παρά τη ρητή εξαίρεση που προβλέπει το Μνημόνιο ΙΙΙ για τον κλάδο «Διοικητικού – Οικονομικού» των δημοσίων υπαλλήλων για όσους προσλήφθηκαν μέσω ΑΣΕΠ. Το θέμα πάντως της κινητικότητας ων μονίμων δημοσίων υπαλλήλων πιθανότατα θα κριθεί από την Ολομέλεια του ΣτΕ.