Η εντυπωσιακή και με μεγάλη ιστορία, θαλαμηγός «Christina O» που πήρε το όνομά της από την κόρη του Αριστοτέλη Ωνάση, Χριστίνα, «κόβει βόλτες» στον Κόλπο της Σούδας και μάλιστα το απόγευμα της Τρίτης βρέθηκε σχετικά κοντά στο Μαράθι, όπου δεν πέρασε απαρατήρητη από τους λουόμενους και όχι μόνο, στην περιοχή.
Πρόκειται για θαλαμηγό με μήκος 99,13 μέτρα και το 2018 ήταν η 45η μεγαλύτερη θαλαμηγός στον κόσμο. Από το 1998 ανήκει στον εφοπλιστή και ναυτιλιακό φίλο της οικογένειας Ωνάση, Τζον Παπανικολάου.
Ωστόσο, η συγκεκριμένη θαλαμηγός έχει μεγάλη ιστορία και μάλιστα με …εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Κατασκευάστηκε το 1943 ως η φρεγάτα Stormont (GRT 1602), ανήκε στο καναδικό Πολεμικό Ναυτικό και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως συνοδευτικό σκάφος των νηοπομπών για τη μεταφορά πολεμικού υλικού στις συμμαχικές δυνάμεις, παίρνοντας μέρος στην Μάχη του Ατλαντικού και στην Απόβαση της Νορμανδίας. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν ένα από τα πολλά πλεονάζοντα ναυτικά πλοία.
Ο Ωνάσης αγόρασε την φρεγάτα στην τιμή των 34.000 δολαρίων και μετά ξόδεψε 4 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για να την μετατρέψει σε πολυτελές υπερσύγχρονο γιοτ. Της έδωσε το όνομά της κόρης του Χριστίνας.
Ο Ωνάσης με τη διαθήκη του άφηνε τη θαλαμηγό στην κόρη του Χριστίνα. Σημείωνε, όμως, ότι αν για κάποιον λόγο εκείνη δεν ήθελε τη θαλαμηγό, το σκάφος θα περνούσε στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου, υπό την προϋπόθεση ότι θα τη συντηρούσε και θα την παραχωρούσε αποκλειστικά για χρήση στον εκάστοτε αρχηγό του κράτους.
Το 1978 η Χριστίνα Ωνάση δώρισε τη θαλαμηγό στο ελληνικό δημόσιο, για να τη χρησιμοποιεί ο εκάστοτε Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας. Το δημόσιο μετονόμασε τη θαλαμηγό σε “Αργώ”, ενώ τη συντήρησή της ανέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό και οι υπεύθυνοι φρόντιζαν ώστε το σκάφος να είναι ανά πάσα στιγμή έτοιμο να σαλπάρει, στην άμεση διάθεση του Προέδρου της Δημοκρατίας και των υψηλών καλεσμένων του. Η θαλαμηγός χρησιμοποιήθηκε μόνο μία φορά από τον Χρήστο Σαρτζετάκη, ενώ ο Κωνσταντίνος Καραμανλής αρνήθηκε να τη χρησιμοποιήσει.
Παρέμενε δεμένη σε χώρο του Πολεμικού Ναυτικού και, με τα χρόνια, οι τεχνολογικές εξελίξεις την ξεπέρασαν όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμων, την ταχύτητα και τις σύγχρονες απαιτήσεις για κλιματισμό.
Το 1998 ο ναυτιλιακός επιχειρηματίας και φίλος της οικογένειας Ωνάση Τζον Παπανικολάου θα αγοράσει την “Αργώ” από το ελληνικό κράτος και θα ξοδέψει 50 εκατομμύρια δολάρια για να τη μετασκευάσει, αποκαθιστώντας το παλιό όνομα του γιοτ προς τιμήν της Χριστίνας Ωνάση, που υπήρξε φίλη του.
Η θαλαμηγός ανακαινίστηκε
Ο Τζον Παπανικολάου προσέλαβε τον ναυτικό αρχιτέκτονα Κώστα Καραμπέλα να επιβλέψει την ανακαίνιση της θαλαμηγού το 1998, ο οποίος με την σειρά του ανέθεσε στον αρχιτέκτονα Απόστολο Μολίνδρη να διαχειριστεί τις όποιες ανακαινίσεις χρειαζόταν και το κροατικό ναυπηγείο Βίκτορ Λενάκ να τις πραγματοποιήσει.
Σήμερα η «Christina O» διαθέτει μια κύρια σουίτα, δεκαοκτώ καταλύματα επιβατών και πολυάριθμους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους καθιστικού, οι οποίοι συνδέονται με μια σπειροειδή σκάλα. Σε σύγκριση με ένα τυπικό σούπεργιοτ του 21ου αιώνα, τα σαλόνια της είναι μικρά και η θαλαμηγός στερείται της εσωτερικής αποθήκης πλοίου που είναι πλέον απαραίτητη. Ωστόσο, διαθέτει πολύ μεγάλους χώρους διαβίωσης και εξωτερικούς χώρους καταστρώματος. Επίσης στο πάνω κατάστρωμα υπάρχει και πλατφόρμα προσγείωσης ελικοπτέρου.
Πηγή: flashnews.gr