Στις 17:00, κατόπιν εισαγγελικής εντολής, αναμένεται να εισέλθει στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ, στον Ασπρόπυργο, το δεξαμενόπλοιο «Lassea» προκειμένου να αδειάσει τα 1.533 κυβικά πετρελαιοειδών που απαντλήθηκαν από το βυθισμένο πλοίο «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» στον Σαρωνικό, νοτιοδυτικά της Αταλάντης.
Σημειώνεται, ότι στο «Lassea», σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, εντοπίστηκαν στις δεξαμενές έρματος περίπου 45 με 55 κυβικά πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς νόμιμα παραστατικά, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σήμερα στα δικαστήρια Πειραιά, ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός του πλοίου, στους οποίους έχει ήδη έχει ασκηθεί δίωξη για παραβίαση τελωνειακού κώδικα για λαθρεμπορία καυσίμων σε βαθμό πλημμελήματος.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Π. Κουμπλής, μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ανέφερε ότι, σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν από τα ΕΛΠΕ, το «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» πριν βυθιστεί είχε φορτώσει 1.819 τόνους από τα ΕΛΠΕ, παρουσία του τελωνείου, και αυτά τα καύσιμα προορίζονταν για τέσσερα συγκεκριμένα πλοία, σύμφωνα με αυτά που υπάρχουν στα χαρτιά.
Επίσης, ο υπουργός Ναυτιλίας έδωσε σήμερα εντολή στον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων για τη διενέργεια έκτακτης επιθεώρησης στα δεξαμενόπλοια με ελληνική σημαία, που εκτελούν πλόες στο εσωτερικό. Η επιθεώρηση θα γίνει σε όλους τους τομείς και αφορά πλοία, τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας των οποίων, έχει εκδώσει η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου ή εξουσιοδοτημένοι οργανισμοί.
Εν τω μεταξύ, η διαδικασία απάντλησης πετρελαιοειδών από τις δεξαμενές του ναυαγισμένου δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ», νοτιοδυτικά της Αταλάντης, αναμένεται να συνεχιστεί τις επόμενες ώρες, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, στο σημείο θα προσεγγίσει για απάντληση το δεξαμενόπλοιο «Aegean breeze I» και όχι το δεξαμενόπλοιο «NEDA» όπως αρχικά είχε σχεδιασθεί.
Χθες, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) είχε προγραμματισμένη συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας για το θέμα τη βύθισης του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ» και τη ρύπανση που πρκλήθηκε στις παράκτιες περιοχές.
Το προεδρείο της ΠΕΝΕΝ, σε ανακοίνωσή του, σημείωσε «το ελληνικό κράτος και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος δεν έχουν επαρκή και αποτελεσματικά μέσα για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας περιβαλλοντολογικής μόλυνσης και αυτό αφορά τόσο σε πλωτά και εναέρια μέσα, όσο και σε κατάλληλο εξειδικευμένο προσωπικό, γεγονός που καθιστά τη χώρα ανήμπορη να ανταπεξέλθει στις ευθύνες της για μεγάλης έκτασης θαλάσσια ρύπανση».
Ταυτόχρονα, διατυπώθηκαν οι θέσεις της ΠΕΝΕΝ που αφορούν την «επείγουσα ανάγκη να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος, μηχανολογικός-κατασκευαστικός κ.λπ,, σε όλα τα μικρά σκάφη που εκτελούν μεταφορές μέσα στη χώρα (δ/ξ-φορτηγά-εφοδιαστικά κ.λπ.), με σκοπό να αντιμετωπισθούν προβλήματα που συνδέονται με την ασφάλεια και την αξιοπλοΐα τους».